Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Vårträffen........

Av Berith - 22 april 2010 07:15

Gårdagen tillbringade jag  i Gula Villan och lagade

mat hela dagen tillsammans med go´a Fru S , Fru Kax

och Fru R , det var dax för  årets Vårträff i Gula Villan *ler*

Vi har väldigt roligt tillsammans då vi stökar på , det blir mycket

tokigheter  då vi alla är lite smått "tokiga" *ler*

 Alla är vi halta och lytta på ett eller annat sätt  och det skämtar

vi friskt om *skrattar*


Laxpaj , köttpaj  och olika sallader till femtio hungriga matgäster *ler*

Pajskalen hade Fru S och jag förberett i tisdags , så igår behövde vi

"bara" göra fyllningen och hacka och blanda salladerna *ler*


Gula Villan kören stod för underhållningen , jodå Gula Villan

har en alldeles egen kör som består av daglediga *ler*

Vi bruka även ha lotteri , så även denna gång *ler*

Det mest eftertraktade priset är en stor korg full med smått och

gott som våran lokala ICA handlare skänker till tillställningarna

vi anordnar i Gula villan *ler*


När jag kom hem fram på kvällskvisten efter vi städat bort i Gula Villan

så stöp jag i soffan och go´a gubben masserade mina ömmande fötter *ler*

Att jag slocknade , i vanlig ordning , det behöver jag inte berätta ,

för det vet ni ju redan vid detta laget  att jag alltid gör *blink*


Tror ni jag kom ihåg att ta med kameran ??

Naturligtvis inte och mina go´a vänner och" hjälpredor " , tyckte det

var lika bra *skrattar*


Det var min gårdag *ler*


Dagens väder  ....

Varken klar himmel eller mulet , en ljusgrå himmel som

solen försöker göra något åt ...kanske spricker det upp eller så

inte...

Nattkylan har gått över till plusgrader , 2,6 plus i skrivandets stund *ler*

Vi har en hel del snö kvar på gården *ler*

  


Jag funderar starkt på att gå ut och ta saken i egna händer och hjälpa

både Gumman Tö och Fröken vår , för nu längtar jag efter barmark *ler*



Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in

här hos mig och "Lillen" *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Sussi

Sussi

22 april 2010 07:53

Låter riktigt kul det där med Gula Villan. Kul att det är sponsring och allt :-)
Kameran glömmer jag sällan ;-)
Jag får också gå ut idag och hjälpa snön bort. Jodå.. snön har kommit tillbaka!! :-(

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

22 april 2010 08:12

Det är verkligen trevligt med Gula Villan och alla aktiviteter som anordnas där =)
April är april och bakslag i väderleken är aldrig roligt ...men det är som det är ;))
Nu vill jag HA barmark !! =))
Varma kramar =)

 
Daniel

Daniel

22 april 2010 08:46

åååh va skoj med Gula Villan

- dit vill jag å fnittra

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ulla

Ulla

22 april 2010 10:09

Oj vad mycket snö ni har kvar, här i Märsta har vi riktig snöslask idag så idag tänker jag inte sticka ut näsan alls, kanske jag gör något här hemma som borde göras hi,hi. Vad ni verkar ha roligt i Gula Villan, alltid roligt att se fram emot roliga saker,ha en bra dag, kramen :-)

http://www.ullasglitter.se

 
Mita

Mita

22 april 2010 12:28

Ni verkar ha det så mysigt tillsammans där i gula villan.Förstår om du var trött efter en heldag,vilken tur att gubben din stod för fotmassage,det är ju helt underbart,*ler*
Synd att du glömde kameran,ska påminna dig nästa gång,ha,ha.
Önskar dig en fin,fin dag,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

22 april 2010 12:45

Vad kul ni verkar ha det i Gula villan ;) härligt att ni är ett sånt fint och sammasvetsat gäng. Vad duktiga ni är som lagar så god mat till så många. Är du med i kören?

Härligt att få massage av sin man ;) jag skall be min också att knåda lite =)

Tråkigt att ni inte har barmark än. Tack för det välskrivna inlägge i min blogg. Jag håller med till 100%

Ha en fin dag kära du
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

22 april 2010 13:36

Det låter fantastiskt kul med era "Gula Villan träffar" ... En mus i ett hörn och fått lyssna på era skämt och skratt ... Får nog tänka på att bli det. *skrattar* Eller så Simsala Bim så står jag mitt ibland er och hjälper till.
Ha en bra dag som fru Tö ... Hoppas du lyckas komma en bit med töandet.
KRam på dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

22 april 2010 14:17

Det låter så mysigt när du skriver om era träffar i gula villan. Tycker nästan synd om dej som inte har blivit av med snön än, men du är väl van vid att den ligger långt fram i april kan jag tro.

Önskar dej en mysig eftermiddag och kväll!

Varma kramar!!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 april 2010 17:54

Vad trevligt ni ordnar i Gula Villan! Förstår att det var en "fullmatad" dag. Men fy så mycket snö ni har kvar fortfarande - förstår att du vill hjälpa Gumman Tö och Fröken Vår lite på traven ;)
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

22 april 2010 20:29

Vilken trevlig dag ni verkar haft!
Ja, nu längtar man verkligen efter att få se lite gräsmatta, det går trögt med snösmältningen..
Skönt med fotmassage, inte dumt efter att ha sprungit en hel dag!
Önskar dig en fin fredag, du sover nog vid det här laget;)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

22 april 2010 20:30

Glömde ju tacka dig för de fina kommentarerna du lämnar hos mig! Mycket uppskattat! Tack så mycket!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

22 april 2010 22:26

Jag kände för samma sak, hjälpa våren på traven, när jag såg snöhögarna som fortfarande är kvar. Å andra sidan så det jag tar bort kommer det mer av i helgen, har de hotat med, så jag får väl titta åt andra hållet där det lenat bort.

Va mysigt ni har i Gula Villan, det verkar vara ett riktigt trevligt ställe och vilken god mat ni lagar, tur att ni är några som jobbar med det så du inte sliter ut dig.

Kramar i mängd.

 
susanne

susanne

23 april 2010 06:23

jadu snö... men snön verkar bara sjunka ned i backen.. det torkar upp lika fort.. jag trodde det skulle vara ler slag hos oss men det verkar inte fallet.. snart är allt borta :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Margit

Margit

23 april 2010 10:35

Hej Berith!!
Alltid lika roligt att läsa i din blogg, allt det trevliga ni har/upplever i GULA VILLAN!!!
Tänk va bra att den finns för er alla!! Den betytder ju JÄTTEMYCKET för både kropp o själ!! Att få träfffa goa vänner, prata, skratta..och vara tillsammans...samt också det praktisk..som ni deltar och är med i...få känna attt man har en funktion...så att allting fungerar..och att alla kan göra det den orka göra o ch vill göra.
Måste blivit många våfflor som gräddades och åts upp.
J adå är det fredag och helg igen. Tänk vad tiden går fort. Och snart kommer säkert snön att vara borta hos er också..och då är den ett minne blott!
En stor bamsekram till dej, Berith!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards