Direktlänk till inlägg 21 april 2010

I tidigaste laget .........

Av Berith - 21 april 2010 07:30


Mina urtidsgener från tiden som grottmänniska

har inte lagt sig till ro , trots att det gått tusentals år

sedan vi levde som grottmänniskor och evulutionen

gått framåt ....

....men inte mina "vaknmedljusetgener" *skrattar*


Jag vaknar med ljuset , trots att vi har mörkläggnings gardiner

i sovrummet *skrattar*

Det är som om hjärnan vet , att nu håller det på

att ljusna utanför fönstret (grottan;))och ger signal till mina två blå att

nu är det minsann dax att lyfta på ögonlocken och sedan får

min lekamen order från hjärnan , att nu är det dax att

stiga upp och det går inte att streta emot , jag har minsan

provat...men det slutar alltid med att "jaget" får ge upp kampen

mot kroppen och "urtidsgenerna ", ja de har ju också god hjälp

av mina två  inneboende oknytt , Fibbe Trollet och Reuma spöket  *skrattar*

Så där har inte "jaget" mycket att sätta emot , utan det är bara för

"jaget"att lyda och stiga upp..oavsett om jaget vill eller inte *blink*


Här börjar det ljusna redan klockan fyra ....nästan i tidigaste laget

att stiga upp ...men vad göra *skrattar*

Klockan fem går jag ut och går (denna tid på året ) *ler*


Än har vi nattkallt , så skoterleden är perfekt att gå på,

 det gäller att passa på så länge det varar ...för snart är

skoterlederna ett minne blott *ler*

När jag kommer hem igen , ja då har gubben också vaknat , för

då är det dax för honom att åka till jobbet *ler*


Ja inte är det konstigt att jag alltid somnar ifrån något garanterat

bra tv-program , så fort jag slår mig ner i soffan om kvällarna för

att vara lite social med gubben *skrattar*


  



Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som

tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler från hjärtat*












 
 
wiper

wiper

21 april 2010 11:38

Roligt skrivet av dig mitt i allat elände med inneboende troll. Nu snöar det hos oss efter att det varit solsken. Ja visst är det konstigt att man somnar framför tv:n och helst vill se färdigt programmet ;)

Ha en riktigt bra dag själv och jag hoppas trollet ger sig iväg en lång bit bort så du får det lite värkfritt

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

21 april 2010 16:39

Du går verkligen upp i ottan, som vi säjer här. Det är säkert rogivande att vara ute så tidigt när de flesta andra i omgivningen fortfarande sover.

Här har det snöat en stund i eftermiddag, men nu skiner solen igen och snön som kom är nästan bort igen.

Ha det gott!!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

21 april 2010 17:03

Jisses vad tidigt du går upp,inte undra på att du blir trött till kvällen,fast värken gör ju sitt till också plus ev medecin.
Jag tycker jag är morgontidig som går upp vid sex hlv sju,*ler* Men jämfört med många andra så är jag väl det i alla fall.
Hoppas din dag blev bara vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

21 april 2010 21:55

Nädu i morgon så kommer jag att sova, i morse var jag uppe före tuppen, gubben hade klockan ställd på 03.00 En okristlig tid enligt mitt tycke, jag lufsade i alla fall upp. Åh, jistanes så trött jag var, gubben och sonen drog iväg kl 04.00, för att gubben skulle hinna med tåget. Jag var väldigt trött men så tänkte jag på sonen som skulle sitta i bilen och vänta i över en timme för att få komma in på sitt rehab ställe. Då kände jag att "va gnäller du för kärring, du är hemma och kan göra va du vill". Vad jag ville, blev inte så gubben ringde på fm och satte mig i jobb med att ringa medlemmar i en förening, för att se vilka som fått en kallesle till ett årsmöte. Där flög min stilla dag, nu börjar jag känna mig trött, jag försökte faktiskt somna om efter fem i morse men då var taxarna alldeles för alerta, så av den vilan blev intet. Så kan det gå när man planerar en lugn dag, hihi.

Kramar i mängd.

 
Vicke

Vicke

22 april 2010 06:03

och jag vaknar alltid före ljuset

http://web.comhem.se/animeramedvicke

 
Helena

Helena

22 april 2010 08:22

Här har du en morgonmänniska till,,,, Fast du slår mig med hästlängder!!!!! Men du har rätt -det blir asocialt kvällstid!
Skickar den största torsdagskramen till dig min vän!!!

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards