Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Ditten och Datten.........

Av Berith - 20 april 2010 07:15

Igår  började dagen med sol , fram på eftermiddagen blev det

ömsom sol ömsom snöblandat regn och det drog kallt ....

På kvällskvisten så blev det bättre väder igen , som sagt ,

det är april *ler*


Igår hade jag en underbar "bara vara" dag och min go´a vän AÅ ,

som också är stolt faster till guldklimpen Vera kom och hälsade

på och vi pratade på om ditten och datten  över en mugg grönt te *ler*

Det var sol på förmiddagen då min go´a vän kom på besök ,

men det drog kallt , till och med i lähörnet ute på altanparadiset ,

så vi satt inne vid det lilla köksbordet istället och drack vårat te *ler*

AÅ:s söta och tuffa lilla  Heron var naturligtvis också med *ler*

"Polar´n och Pyret" trivs verkligen bra i varandras sällskap *ler*


  



Lilla Vera , världens underverk och hennes stolta moder kom även förbi

igår igen då de var ute på sin dagliga promenad och de han bara gå hem igen,

så hade jag abstinens , jag håller nog på bli bortskämd med deras dagliga

besök *ler*

Då  den stolta moderns mammaledighet är slut , är risken mycket stor att jag får "hyper" abstinens *skrattar*

Men det är då det ...nu är nu och just nu är den stolta modern mammaledig

och jag gläds åt deras dagliga besök *ler*


Då gubben kommer hem från jobbet , brukar han mysa en stund med

"Lillen" ....


  

De brukar ligga och mysa på "Lillens" stora bädd i datarummet *ler*

Oftast somnar de båda två och den ena drar tyngre timmerstockar

än den andra *blink*


Jag och gubben var även upp till våran ICA butik och storhandlade i

går afton ...och storhandla med gubben...ja då går det undan kan jag lova ,

inget strosande där inte *skrattar* 

Undan ska det gå , och då man kommer hem igen , så har man glömt hälften ,

trots att man har haft med sig en handelslistan *skrattar*

Det blir till att  komplettera inköpen idag *skrattar*

De tunga varorna fick jag i alla fall med mig hem igår och det är ju huvudsaken ,

då jag har svårt att lyfta och bära tunga saker , på grund av Fibbe Trollet och Reuma Spöket *ler*

Som ni vet , så  gillar inte jag  att springa i affärer , men jämfört med gubben , så  ligger jag i lä *skrattar*


Dagens väder i skrivandets stund ......Sol från en klarblå himmel ,

termometern visar på plus 3,2 grader *ler*


Detta inlägg blev verkligen ett ditten och datten inlägg *skrattar*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*


 
 
Sussi

Sussi

20 april 2010 07:37

Men så gulliga vovvar då!! ;-)
Det där med att somna när man gosar med sin hund har inte jag råkat ut för än för Doris gillar bara att gosa en stund sen ledsnar hon och går hihi

Vilken tur du har som får dagliga besök från lilla Vera. Superkul att följa henne så ofta!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

20 april 2010 08:25

Mysigt att ligga och gosa med vovven,jag somnar också så gott då,fast om jag snarkar det vet jag inte,hi,hi.
Min gubbe kör också värsta rejset om han är med och handlar,*ler* så skönast är faktiskt att gå själv i lugn och ro.Men bärhjälp är alltid bra att ha till dom tunga sakerna.
Än har vi solen här,men det väntas sämre väder,så det är väl bäst att gå ut en stund och njuta.
Ha en fin dag vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

20 april 2010 08:31

Sussi : "Lillen" kan gosa hur länge som helst , han får aldrig nog , det är vi som tröttnar på att gosa=)
Ja det är verkligen roligt att de kommer så ofta och hälsar på , det händer ju så mycket från dag till dag med de små liven =)
Varma kramar =)

Mita ..ja bärhjälp är bra...fast det gjorde ju inget om det gick i ett lugnare tempo ..hahaha..
Har varit ute en sväng och nu blir det att gå ut igen , det gäller att passa på så länge go´vädret varar , för som sagt , det är april ;))
Önskar dig detsamma vännen !=)
Varma kramar =)

 
Helena

Helena

20 april 2010 08:32

Men vad gott det såg ut! Både "Polar´n och Pyret" och din gubbes mys med vovven. Hoppas att du får en goooo dag utan astmaanfall och Fibbetroll idag... Kramar

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

20 april 2010 09:04

Vilket härligt eftermiddagsmys :-) De ser ut att ha det riktigt, riktigt gott! Önskar dig en fin tisdag! KRAMAR!!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

20 april 2010 09:13

Att mysa å somna med människans bästa vän är ju så härligt vänskap.

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Lycke

Lycke

20 april 2010 13:02

Vilken jättehärlig bild på "gubben" och hunden (ler) Det är såna här gånger man verkligen saknar djur - har tjatat på mannen om en kissemisse, men han veknar inte...ännu, hehe!
Vi får stå ut med vädret ett tag och andas in sol från universum istället - eller hur :)

Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Monica

Monica

20 april 2010 13:23

Husse och hund ser ut att sova gott ihop....
Här är solen inte på humör idag för nu har hon gått i moln, kanske det kommer lite regn framåt kvällen.

Ha en bra dag!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

20 april 2010 13:37

Vi har också kallare än förut men solen skiner. Vilken underbar bild på hundarna ;) Du ser ut att ha haft en toppendag i går. Bilden på mannen och hunden går inte av för hackor heller ;)

Ha en fin dag själv goa du
Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

20 april 2010 16:10

Tack Helena , varma kramar till dig från mig ! =))

Pisan , jag önskar dig detsamma , varma kramar =)

Daniel , ja det är det verkligen =)) Varma kramar =)

Tack Lycke =) Ja det får vi göra , om man har sol inombords , så spelar det ingen roll vilket väder det är utanför fönstret ;))
Varma kramar =)

Monica och de snarkade ljudligt också båda två ;))
Varma kramar =)

Tack Wiper =)) Sänder varma kramar till dig =)
Varma kramar =)

 
GladaKatarina

GladaKatarina

20 april 2010 17:05

Mysigt!! Och skönt med lite plusgrader! Här kommer minsann lite snöblandat, som manna från himlen. ;-) Bra, då får vi kanske ner "vulkanskräpet".

http://GladaKatarina.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

20 april 2010 20:40

Än är det enbart solen som värmer, så fort den går i moln är det lite ruggigt, men vi har ju en del snö kvar än som kyler ner luften. Vilken fin bild på din man och "Lillen", och vad kul att du så ofta får besök av din dotter och lilla Vera!
Önskar dig en fin onsdag, oj vad veckorna springer iväg, snart Valborg!...Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

21 april 2010 21:48

Jag kände igen mig själv när du var och storhandlade, för samma brukar drabba mig när gubben är med. Handelslistan till trots så brukar ungefär hälften bli kvar i butiken, jag tror att jag blir stressad när gubben morrar, "ska du ha det där" eller "vad var det mera", "jag har bråttom" är också andra ord som han låter undslippa sig. Numera får han stanna i bilen, sen går jag in och handlar, sen kommer jag ut när jag är färdig och då får han hjälpa till att lasta in i bilen. Det är så skönt och jag har fått med allt som stod på listan, prova ska du få se att det funkar.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards