Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Det blir inte alltid som man tänkt ;))

Av Berith - 19 april 2010 07:45

Godmorgon på er alla go´a vänner, nya som "gamla" , nära 

och kära som är in och hälsar på och tack för alla go´a

kommentarer ni lämnat under helgen , de värmer

i hjärtat *ler*


Vad har jag pysslat på med den gångna helgen och

under bloggledigheten då , kanske ni undrar ??

Tja inte så värst mycket *skrattar*


I Fredags följde jag de stolta föräldrarna till guldklimpen

Vera och lilla Vera också förstås till stan för att äta lunch tillsammans

med den stolta mostern till lilla Vera *ler*

Den stolta morfadern till Vera (mitt X) åt också lunch med oss ,

då han inte skulle börja jobba förrän på kvällen *ler*

(Det är skönt att vi är vänner och kan umgås , trots att vi

är skilda , vi har alltid kunnat umgås , även familjevis med

våra nya partners , tyvärr så är det mer vanligt att man är

som hund och katt efter en skilsmässa och skyr varandra värre

än pesten..... men inte vi =))

Gubben , han jobbade , så han kunde inte följa med .....


Lunchen den intogs på Carl Victor *ler*


  


Ett kort på den stolta moster Emma och guldklimpen Vera

blev det i alla fall , innan det blev så mycket folk på restaurangen *ler*


Efter lunchen , så drog flickorna runt med mig på 

några affärer *suck* ...men vad står man inte ut med , då man

får köra barnvagnen med lilla Vera i och passa henne

medan den stolta modern provar kläder *blink*

Den stolt fadern till lilla Vera , han drog iväg på egna äventyr.....jag förstår

honom  *skrattar*


Så blev det äntligen hemfärd , vi , den stolta modern , lilla Vera och en trött och slut , men nöjd med dagen mormoder, blev upplockade

av den stolta fadern till lilla Vera , så styrde vi kosan hem mot lilla Boli´a  *ler*


  


I stan är det betydligt mindre snö än i Boli´a , i alla fall i centrum *ler*


  



Fredagskvällen , slutade i vanlig ordning med att jag

somnade i soffan , trött och slut efter en trevlig dag tillsammans

med nära och kära *ler*


Lördag morgon vaknade jag upp , men täta luftrör och pip

i bröstet...bricanyl , pulmicort och slämlösande  ...sedan en promenad

i sakta mak i den friska morgonluften och soluppgången  *ler*


Under förmiddagen mulnade det på och det blev snöblandat regn ,

ett riktigt inomhusmys väder  *ler*

Fibbe Trollet jublade , aprilväder är det bästa han vet *ler*

 Aprilväder och Fibbe Troll är lika nyckfulla båda två  *skrattar*

"Jaget"  knorrade....men vad hjälper det ...det är som det är *ler*

Det var/är bara att gilla läget, det tänkta storbaket , det blev inte

av , men det kommer fler dagar *ler*

Det blir inte alltid som "jaget" tänkt , särskilt då "jaget" har ett Fibbe

Troll som inneboende i kroppen och luftvägar som lever

sitt eget liv *blink*


Mera bricanyl , pulmicort och slämlösande...

sedan vila i soffan och somna till en film *ler*

Gubben ville åka in på lassarettet med mig...men se det ville inte

jag...så dålig var jag ändå  inte... *ler*

Innan kvällen  , så  lät det betydligt bättre i luftvägarn igen och det

kändes också mycket bättre  *ler*


Söndag morgon , vaknade jag och kände mig ganska pigg , det var inte

lika trångt i luftvägarna och det pep inte i bröstet då jag andades *ler*

Jag tog en morgonpromenad i det vackra morgonvädret , som sedan övergick

till mulet och lite snöblandat regn under förmiddagen, så även

gårdagen blev en lugn och mysig dag inomhus , men kärt besök....

Kan ni gissa vem ??? *skrattar*


  

Ja ni gissade helt rätt , lilla Guldklimpen Vera och den stolta modern

tittade in ,  då de var ute på sin dagliga promenad *ler*

Även svågern och hans go´e grabb tittade över på en kopp kaffe *ler*


Ja det var min blogglediga helg som inte blev som jag tänkt  *blink*


 Helt datorfri har jag inte varit i helgen *blink* .... jag har varit in

och gluttat lite på facebook lite nu och då , jag kunde ju inte 

riskera att få ett  dator abstinensanfall också , det räckte gott och

väl med ett astma anfall *blink*


Idag är det måndag , och en ny spännande vecka ligger

framför oss , denna morgon känns luftvägarna som vanligt igen

och jag kan andas utan hjälp av bricanyl , pulmicort och slämlösande *ler*

En morgonpromenad i ottan blev det även denna morgon *ler*


  


Som ni ser så var solen på väg upp och nu i skrivandets stund

så lyser solen från en blå himmel  och nattkylan har gett vika ,

för solen har redan börjat värma och termometern står nu på 

plus 2,3 grader *ler*

Gumman Tö har en hel del jobb kvar här hos oss att utföra , innan

Fröken Vår kan komma igång ordentligt med sitt jobb att väcka

all växtlighet till liv igen *ler*


  

Stockbänken vi motionsslingan håller på att tina fram igen ,

sakta men säkert *ler*


Nu blir det en bloggrunda medan jag dricker en mugg med

grönt te med honung i , sedan blir det en härlig dusch...vad

resten av dagen har att bjuda på...tja det vet jag inte , utan jag

tar dagen som den kommer i dag , dessa dagar , då man tar dagen

som den kommer dagar , dagar då jag  inte har en massa saker inbokade ,

utan jag har utrymme för en hel del  spontanitet istället , eller bara ha en

"bara vara" dag , de är absolut mina favoritdagar , oavsett när i veckan

dessa dagar infaller *blink*


Önskar er alla en riktigt bra dag och en bra start på denna

vecka ! *ler*


Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*



Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*









 
 
wiper

wiper

19 april 2010 10:23

Gulligt skrivet av dig ;) det är så roligt att titta in här också. Det är så härligt att kunna umgås med sitt ex när man har barn och ni verkar så förståndiga. Så måste det bli när man har barn ihop annars mår inte barnen bra. Vilka fina skallror Vera har. Fina bilder och skönt att det börjar töa hos er äntligen.

Ha en riktigt bra dag själv kära du

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

19 april 2010 11:22

Stackare som fick astmaanfall! Hoppas det är bra nu. Vad söt hon är lilla Vera. Man smälter ju :-) Du verkar ändå, trots astman, haft en mysig helg. Önskar dig en fin måndag vännen! KRAMAR! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

19 april 2010 11:32

Det har onekligen varit ett växlande väder denna helg, sol, regn, hagel, snö och hård kall vind. Finns väl inte så mycket mer i väderlek som det kan bjuda på, visst åksa fattas ju. Jag har också varit mera pipig än vanligt men jag tar medikaniner varje dag, pulmicort och serevent, den sistnämnda ser ut som ett ufo. De där båda gör i alla fall att anfallen inte är så många idag som de var tidigare. Då var det minst ett om dan och det slutade nästan alldid med akuten men det har jag sluppit de sista åren som tur är. Borde egentligen ta i trä, för man ska aldrig vara för säker. Jag förstår om du inte kan planera för det har jag slutat med, jag tar dagen som den kommer ibland går det bra med tänkt göra saker men ibland så, ja du vet.

Hoppas att du slipper något mera anfall på långt tid, för de är jobbiga. Du har i alla fall haft en väldigt trevlig helg, för du har träffat Vera och det går inte av för hackor. Sen så håller jag nog med dig om springet i butiker, det är ingen höjdare, visst små mysiga butiker som indiska går väl an men stora varuhus, nej där går gränsen.

Du får ha en bra dag, med massor av sol för det behövs med alla de onkytt som härjar runt i din kropp.

Kramar i mängd till dig och din goa familj.

 
Monica

Monica

19 april 2010 11:43

Helgerna går fort, vips så är det en ny vecka igen...Men de går också så fort så vips är det helg igen... Min fd man och jag är också goda vänner, skönt är det, när man har barn tillsammans och kan umgås och prata som folk. Inte alla förunnat dock...
Önskar dig en underbar dag med solsken. Jag måste sitta inne och plugga men ska försöka ta en paus då och då och få lite sol på mig... Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

19 april 2010 12:20

Så sötaste söt Vera e!
Hemskt med astmaanfall men tack å lov e det ju ingen livshotande sjukdom å det får man tacka gudarna för

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

Berith

19 april 2010 12:52

Tack Wiper =)
Ja, det är skönt att vi är vänner och
det har flickorna även tyckt , de har verkligen
"fått ha" sin mamma och pappa , även om vi varit skilda =))
varma kramar =)

Tack Pisan =) Det är betydligt bättre nu =)
Varma kramar =)

Inga-Lill , ja det har verkligen varit ett äkta aprilväder i helgen =))
Planera , det ha jag slutat att göra , det blir som det blir och baka går ju göra när helst andan faller på , torrjäst har jag ju alltid hemma ;)
Tack vännen , jag önskar dig detsamma , varma kramar =)

Monica , nej det är inte alla förunnat , men jag blir glad att även du och din fd är goda vänner också , det underlättar en hel del då man är det , för alla inblandade =)
Här har det mulnat på ...så att sitta ute i solen och njuta, det gick om intet idag med ;))
Varma kramar =)

Tack Daniel ...Ja tack och lov för det , det tackar jag gudarna för ;))
Varma kramar =)

 
Ulla

Ulla

19 april 2010 15:00

Tänk att,"bara vara dagar" är nog bland det mest avkopplande dagarna jag vet, inga måsten, och det ordet borde ju inte finnas, en liten cykel tur bara i helgen har faktiskt blåst lite kallt, var på 1-års kalas hos lilla klimpen i helgen, underbart att få kramas och gosa.Idag har vi sol och skönt i Märsta finns ingen snö kvar, dom har börjat att sopa gatorna här och det är skönt, ha det nu så gott med din familj, kramiz

http://www.ullasglitter.se

 
Mita

Mita

19 april 2010 15:10

Men vännen så tråkigt att du har mått dåligt också.Hoppas det har kompenserats med att ha umgåtts med nära och kära.
Önskar att du får må bättre nu,
Varmaste kramen till dig!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

19 april 2010 17:28

Din helg har varit både bra och dålig om man kan uttrycka sej så. Utflykt och även besök av lilla Vera var ju bra, mindre bra var ju din astma som spökade till det för dej, men skönt att det känns bra nu i dina luftrör.
Denna dagen har varit ganska fin med sol, men det är kylig luft tycker jag.

Ha en mysig kväll!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

19 april 2010 17:36

Ulla : Vad mysigt med barnkalas =)
Att gosa med de små , det får man aldrig nog av ;))
Även här har det blåst lite kallt...
Varma kramar =)

Mita : Oja , att umgås med de nära och kära , det lättar de flesta krämpor ;))
Varma kramar =)

Monica (gök boet) Ja ,så kan man ju se det ;))
Det positiva överväger det negativa ;))
Här har det varit ömsom sol ömsom regn...april är som sagt april ;))
Kyligt har även vi i luften...
Varma kramar =)

 
Margit

Margit

19 april 2010 21:16

Hej Berith!!
Ja då hardu haft en liten paus..från Bloggen...Jag orkar inte sitta vid datorn...pga av de onda ...revbenen...Men försöker att efterhand läsa och skicka lite kommentarer..men om nån vecka till eller två...så kanske det börjar lätta...Tar nu av min a extra Vid brhov ordinerade t morfin...och det känner jag att dom behöver ga. men är SÅ rädd att ta såna starka preparat...Men dom hjälper..och det är ju meningen.
Så skönt att ni kan umgås.."som folk"...du och exet... Det är viktigt för alla..även för barnen...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Anita

Anita

19 april 2010 22:16

Jaha, då är du tillbakaa och har redogjort för oss alla vad du sysslat med. Visst är det gott när man kan umgås med den man är skild från. Har man barn med varandra så finns det all anledning att vara vänner.
Vi har haft en solig dag och här har mycket blivit gjort men det ska jag skriva om i morgon. Kanske !!!
Stora kramen från mej

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

20 april 2010 07:07

Margit =)En kort paus blev det..haha...kände att jag behövde lite bloggvila , inte för att det är särskilt betungande att blogg , utan för att ägna tiden åt mig själv på ett annat sätt , "ladda batterierna " ;))
Jag förstår hur du känner för att ta starka preparat , jag är lika dan ...men måste man så måste man och de lindrar ju och det är ju det som är tanken ;))
Jo , det är skönt att vi är vänner och kan bete oss som "folk" ...allra minst för flickorna skull =)
Varma kramar =)

Anita: Ja så länge blev jag inte borta , behövde bara lite "egen tid" , det behöver vi alla till mans lite då och då ;))
Varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards