Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Trollpacka i städmundering ;))

Av Berith - 16 april 2010 07:45

Plötsligt händer det bara...det kommer från ingenstans ..

från noll läge till hundra knyck  och man far omkring som en

oljad blixt ...med andra ord , ett  "tokryck" *ler*

I går efter min bloggvandring , så drabbades jag av ett sådant 

ryck *blink*


Blommorna åkte in i  duschen *ler*


  


Fönstren på  baksidan av huset blev putsade *ler*

Vad lätt och smidigt det gick , då man har en altan att stå tryggt på

och man slipper hänga och klänga på en trappstege med livet som

insats *skrattar*


Nu är det "bara" fönstren på framsidan kvar , men det får bli en

under nästa tokryck  ...åtminstone insidan , för utsidan kommer

jag inte åt än då vi har rätt så mycket snö kvar på framsidan och våra

fönster är inte öppningsbara , väldigt korkat ..knappast var en 

fönsterputsande kvinna som kom på iden med ej öppningsbara fönster *blink*

 Fönster på framsidans utsida  får man putsa med livet som insats , hängandes och klängandes på en trappstege  *blink*


När tokrycket var över och jag började så smått att landa igen ,  

så tänkte jag sätta mig ute och njuta av solen i lähörnet på soldäcket

med en mugg grönt te med honung i ......

men se det tänkte inte vädrets makter , utan solen solen gick i

 moln och det blev mulet och det började att regna ...typiskt *blink*

Och  jag som torkat fönstren ... men si där drog jag vädrets makter vid näsan ,

för fönstren jag torkade är under altanparadisets tak *blink*


Mormors Guldklimp Vera med föräldrar tittade in i går eftermiddag

då de var ute på sin dagliga promenad *ler*


   


Och vem tog emot lilla Vera då hon kom på besök ???


Jo , en äkta Trollpacka i städmundering och med håret spretande

åt alla håll och kanter *skrattar*


  



Men inte blev lilla Vera rädd för Trollpackan i städmundering inte....

nejdå ...lilla Vera såg att det var hennes stolta och smått knasiga mormor 

som har så mycket tokigheter för sig *skrattar*


Den lilla familjen blev kvar på middag och trollpackan i städmunderingen

med håret spretande åt alla håll , förvandlades till en mer representabel 

mormor , för den stolta fadern till lilla Vera och den stolta mormodern dvs jag , skulle iväg på ett föreningsmöte i Gula Villan angående den kommande Boli´dagen i augusti  *ler*


Det var min  gårdag och nu är det fredag igen och helgen står för dörren *ler*

Denna fredags morgon så skiner solen åter igen , men som sagt , vi är inne

i april , så man vet aldrig med vädret...men just nu i skrivandets stund

lyser solen från en klarblå himmel och termometern visar plus minus noll *ler*


Önskar er alla en riktigt trevlig helg !! *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler'







 
 
wiper

wiper

16 april 2010 10:52

Vilka fantastiska blommor och dina svärmorstunga är ju enorma. Jag längtar till min blir lite större. Vad härligt att du fått så mycket gjort. Jag har en sån dag i dag. Vera är ju bara för söt och vilken fin mössa och kofta. Vilken härlig och glad bild på dig själv. Härligt med bilder som tas i rätt sekund och uttrycker nåt äkta. Du har en fin vit tandrad att vara stolt över. Du är en jättefin och ung mormor.

Ha en jättefin fredag själv
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

16 april 2010 11:10

Kära Berith !!!
Det är ju bra att man får dessa tokryck, då gror det ju inte igen ,och LER.....ha en underbar vårfredag med mys KRAM /IA

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

16 april 2010 15:12

Såna där tokryck brukar vara sällsynta dom. Bäst att passa på när dom infinner sig. Hoppas jag får ett av dom där rycken snart ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

16 april 2010 15:56

Vad duktigt du varit, nu kan du koppla av med gott samvete i helge ;)Skönt att du börjat med fönstren, man känner sig rätt nöjd efteråt!
Vilka fina bilder på tjejerna :) Min dotter hade också en sån söt jordgubbsmössa när hon var en baby. Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

16 april 2010 19:58

Gokväll, Berith!!
Väldans vad du har hålli igång!!Med fönsterputsniung och...
Så roligt/trevligat att lilla VERA också DÖK UPP!! Fäörstår att det förgyller den "gråa" vardagen!! Skönt att dom finns så nra!!! Ocg att dom "bara kan dyka upp"...som gubben ur lådan...
Va jobbigt med era fösnter...att dom inte är vändbara..och att det är enkelt att putsa allt från insidan. Lasses nybytta ÄR TOPPEN!!Och inte behöva öppna den och putsa emmellan heller...
HÄR i kolsva så kom det SNÖ på morrontimmarna!! Och det blev ett riktigt "skådespel"...när det töade av solen...blebv liksom kristaller...och dropparna föll ner till marken...
Här går det en dag i taget...med smärta...menjg vet ju att det är övergående...och då vet man att lidandet går över...så småningom...
Kramen min kära vän!!

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

16 april 2010 21:40

Det känns bra när man har gjort saker som behöver göras, men som kanske har fått vänta....så var det för mej igår.

Ha det så bra!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

16 april 2010 23:00

Det är under tokrycken man utför stordåd,hi,hi.
Hoppas jag får ett framöver,skulle behöva det.Men först måste yrseln och tröttheten fara sin kos.
Lilla tösabiten så fin i sin jordgubbsmössa.
Hoppas fredagen blev skön,
Ha det gott vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

17 april 2010 07:38

jag hoppas att du får en trevlig helg nu

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Margit

Margit

17 april 2010 09:50

Hej Berith!!
Ta du en "ledig helg" från Bloggen!! Men ibland kan det kännas svårt...det hör ju nu till våra dagliga rutiner...
Önskar dej och "gubben" en fin avkoppling och njut och TA VARA PÅ DAGEN!!!
Kramen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

17 april 2010 18:34

Nej, den här veckan så struntar jag i städningen det får vara till nästa vecka, för lusten har försvunnit. Solen har i alla fall lyst här idag men vinden den rackarn har hållit i sig och då har inte jag lust att sitta ute.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards