Direktlänk till inlägg 10 april 2010

En "återhämtningsdag".....

Av Berith - 10 april 2010 07:15

Gårdagen flöt på i Fibbe Troll tempo , precis som

jag lovat det lilla oknyttet att det skulle göra *ler*


Den stolta modern och guldklimpen Vera , tittade

in då de var ute på sin dagliga promenad *ler*

Det händer så mycket , bara från dag till dag och jag

är så tacksam över att jag har dem så nära och får

följa lilla Veras framsteg  *ler*


Ja så mycket mer hände inte under gårdagen ,  jag

tycker om sådana dagar , dagar då man bara är *ler*

En "återhämtningsdag" med andra ord  *blink*

"Att bara vara dagar " är dagar som alla borde unna

sig lite då och då , för sådana dagar behöver vi alla *ler*


Tyvärr så blev jag sjuk innan jag insåg det , men inget

ont som inte har något gott med sig *blink*


Dagens väder : 

Molnigt , men det är sprickor i molntäcket , så

den utlovade solen  från SMHI kan bli verklighet *ler*

Termometern visar på plus 3,5 i skrivandets stund *ler*



Önskar er alla en riktigt god fortsättning på denna helg *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen"  *ler från hjärtat*




Carpe punctum 


Välkomna åter ! *ler*



 
 
wiper

wiper

10 april 2010 09:14

Lyckliga du som har dina barn och ditt barnbarn så nära så ni kan träffas så ofta ni vill och vara spontana. Jag hade själv en återhämtningsdag i går så jag förstår vad du menar. Ja du vi drog i handbromsen för sent. Här bryter solen fram just nu.

Ha en jättefin lördag
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

10 april 2010 09:51

Önskar dig en fin helg vännen! KRAMAR! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

10 april 2010 10:31

Wiper : Ja , men bättre sent än aldrig ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Pisan , önskar dig detsamma , vännen !! Varma kramar =))

 
av irja

av irja

10 april 2010 11:10

Kära Berith !!!
Ibland är det ett måste,att ta det bara lungt , för man orkar ju inge annat ,när trollen och spöken är i farten.....Här i PITEÅ är det mulet,till eftermiddagen skulle det klarna upp, längtar efter solen nu......HA en skön helg..Vännen...KRAM/IA.....

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

10 april 2010 12:24

En sån dag kommer jag ta mig i morgon. Idag är det lite mer stressigt med att ordna allt inför tjejmiddagen. Fast det är ett skojigt stress

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

10 april 2010 12:49

Go´a Irja , ja man behöver ladda batterierna betydligt oftare sedan oknytten flyttade in ;))
Här är det också mulet , så det blir en inomhusmysardag =)
Varma kramar =)

Sussi , ja det är alltid roligt att anordna tjejmiddagar =))
Önskar er en trevlig kväll , varma kramar =)

 
Monica

Monica

10 april 2010 14:55

Härligt att ha gångavstånd mellan dig, dottern och lilla Vera:)
Ha en fortsatt fin helg! Blev ingen sol här idag:(
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

10 april 2010 15:13

Skönt när man bara kan koppla av och ha det skönt. Jag har varit ute i en ocjh en halv timme och gått en promenad i skogen...härligt!

Önskar dej en mysig kväll!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

10 april 2010 16:41

Visst är det skönt med närhet till barnbarnen.Man vill ju gärna vara lite delaktig och behjälplig så gott det går,*ler*
En bara vara dag är inte dumt,tänkte jag skulle haft en sån idag,men det blev inte riktigt så.Men kvällen blir säkert desto lugnare.
Ha det gott vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

11 april 2010 07:04

Monica : Ja det är underbart att ha dem nära , synd bara att inte alla barnen bor inom gångavstånd..men det är som det är med den saken...man kan inte få allt här i livet och huvudsaken är ju att barnen trivs med sina liv och har det bra =))
Här tittade solen fram på aftonen =)
Varma kramar =)

Monicka (gök boet) Skogspromenader är som balsam för själen ;))
Varma kramar =))

Marita : Ja det är verkligen skönt..och ja , man kan ju hjälpa till på ett annat sätt då de bor på nära =))
Varma kramar =)

 
Inga-Lill

Inga-Lill

11 april 2010 13:14

Jag får tacka för de vänlig hälsningar du skickade via taxbloggen.

Du är klok som har förstått att ibland behövs en dag med inget innehåll, bara vila och må gott. Det tänker jag använda denna dag till, solen skiner men det är inte varmt i vinden. Har inte hittat någon bra läplats med mycket sol, för det verkar blåsa från alla håll.

Kramar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards