Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Idag är det fredag på riktigt ;))

Av Berith - 9 april 2010 07:45

Så tokigt det blev igår....*skrattar* ....Snacka om att

vara "dagavill" ...Idag är det fredag och i går var det

torsdag  *skrattar*

Veckorna går nog fort ändå , utan att jag behöver trolla 

bort en dag *skrattar*

Med långledigt och en rivstart på veckan så kan det bli 

lite förvirrat  *skrattar*

Jag gick omkring här hemma hela morgonen och trodde

att det var fredag , tills en go´vän till mig ringde och frågade

om jag kunde hoppa in och grädda våfflor i Gula Villan i hennes

ställe för hon hade åkt på magsjuka ...

" Va ?? Grädda våfflor en fredag ,  det brukar ju vara på torsdagar "

Det blev tyst i andra ändan av luren , så började hon skratta ....

" Det ÄR torsdag idag Berith ! " 

Naturligtvis kunde jag hoppa in i hennes ställe *ler*

 Jag pratade lite allvar med Fibbe trollet och mutade honom 

med att i morgon fredag , alltså idag , skulle han få bestämma

över dagen *ler*


Så gjorde jag mig i ordnig och for upp till Gula Villan ,vi säger upp

här , då vi ska till affären eller något annat här i samhället , för 

Boli´as samhälle ligger på ett bergkrön , så det lutar mer

eller mindre uppför var man än man ska här ,centrum ligger

på krönet och vårat kvarter ligger nedanför...hmm...lite

krångligt att beskriva hur det ser ut här med ord.....*skrattar*

Sagt och gjort , det blev våffelgräddning  för mig och mina

oknytt igår , men idag blir det en hemma dag i Fibbe Troll tempo *blink*


Ja , det var min förvirrade gårdag och den borttappade torsdagen 

kom till rätta och veckan blev komplett igen *skrattade*


Vädret  , denna fredags morgon här i Boli´a :

Det började regna i går kväll och det regnar än , lite snö

blandat är det nu  på  morgonen men det är blött !! JIPPI *skrattar*

Nu far snön illa !! Hurra ! *ler* 

(Som ni alla redan vet , som följt mig ett tag , så gillar jag alla årstiderna =))

Plus en grader står termometern på i skrivandets stund *ler*

Gumman Tö , jobbar verkligen hårt för att Fröken vår ska få 

göra sitt även här i Boli´a *ler*


  






Önskar er alla en riktigt bra dag och en trevlig helg ! *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*




Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*




 
 
Marita

Marita

9 april 2010 08:31

Ja den här veckan är lite förvirrande,hjärnan hänger liksom inte med,*ler*
Men idag är det fredag hela dan,en gråtrist dag vädermässigt.Ev, regnskurar väntas.Men jag får förmodligen besök av mina guldklimpar,så då lyser solen ändå*ler*
Önskar dig vännen en skön dag,i sällskap med gumman tö.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

9 april 2010 08:45

Marita : Ja de små guldklimparna får den gråaste dagen att lysa upp och värkande leder att glömmas bort för en stund...de är verkligen små mirakel dessa guldklimpar som är värda mer än sin vikt i guld *ler ömt*
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar =)

 
Ulla

Ulla

9 april 2010 11:05

Hejsan Berith, vill önska dig en skön helg, idag har vi grått och tråkigt väder här i Märsta, men våren är på väg, har sett tussilago men tyvärr hade jag ingen kamera med mig, ha det gott kramar till dig.

http://www.ullasglitter.se

 
Ingen bild

Berith

9 april 2010 11:26

Hejsan Ulla , man blir glad då man ser tussilago , det är ett säkert vårtecken =)
Jag önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Monica

Monica

9 april 2010 11:34

Veckorna går ju så fort så man hinner knappt med vad det är för dag, och när det då är helgdagar mitt i allt då är det lätt att man missar någon dag ;)
Hoppas fibbetrollet är snäll med dig idag, så du får ha en bra dag!
Önskar dig en toppenhelg med sol i massor (det lät ju lovande enligt väderleksrapporten)
Kramar*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

9 april 2010 12:23

Tack Monica =)) Sol på detta , det blir alla tiders =))
Önskar dig detsamma , vännen , varma kramar =)

 
wiper

wiper

9 april 2010 13:33

Det är inte svårt att bli dagvill när dagarna går så fort. Jag har själv tagit fel på dag flera gånger. Härligt det låter med våffelgräddning ;)

Hoppas du får en jättefin fredag och slipper fibbe som verka så efterhängsen.

Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 april 2010 16:35

Ja ibland är man veckovill och är före eller efter sin tid....
Idag är det i alla fall fredag och jag undrar var denna veckan har tagit vägen, tycker att det var helg för bara ett par dagar sen.

Stor kram!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

9 april 2010 16:43

ja, det är lätt att ta fel på dagar när det har vart hleger, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Ingen bild

Berith

9 april 2010 17:58

Wiper : Ja man hänger inte alltid riktigt med =)
Jodå , nog är han allt bra efterhängsen , i alla fall denna tid på året då vädret växlar hela tiden =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Monica : Det är bättre att vara efter sin tid ;))
Varma kramar =)

Vicke , jag önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

9 april 2010 21:30

Då har jag haft tur med vädret idag, för solen har lyst och värmt ända ini hjärteroten men vinden var iskall, det blåste från norr. Jag hittade i alla fall ett ställe med lä, så där satt jag och mös i solens varma sken. Sen till kvällen mulnade det på så vi får väl se vad vädergudarna har att bjuda på i morgon.

Du och jag är nog lite lika, borttappade dagar har jag gott om. Det är tur att jag har en dosa för mina medikaniner så jag kan gå och titta vilken dag det är. Ändå lyckas jag glömma bort det och har onsdag när det är tisdag och fredag när det är lördag och inte blir det bättre av alla dessa helger. Då blir det riktigt rörigt, ibland så funderar jag om det är seniliteten som slagit till, men då kommer sonen in och säger vilken dag är det idag då. Skönt då är det i alla fall inte senilitet, bara ren slöhet för sonen är ung och då känns det gensast mycket bättre.

Kramar i mängd till hela familjen, klia Lillen bakom öronen är du snäll.

 
Sussi

Sussi

9 april 2010 21:34

Jag gjorde precis tvärtom istället. Jag trodde det var torsdag i onsdags så för mig blev det en dag extra istället!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

9 april 2010 23:50

Hej Berith!!
Man får vara vimsig...det är åldern...kanske...Gott med våfflor!!!
Jag har legat på sjukhuset 2 dygn...s¨jag är nu hemma hos lasse. ONT!! Så jag gråyetr högt emmelanåt...och "trög i magen"..pga av morfinet...så DET är också jobbigt just nu. Trots att jag tar LAKTULOS...
Du kan kolla i min blogg...och ölösa.MEN dte kunde varit ÄNNU VÄRRE!!
Kramen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

10 april 2010 06:48

Inga-Lill : Ja vi är nog rätt så lika du och jag *ler* ...det är alltid en tröst då "ungdomen" också är "dagavill" mellan varven *blink*
Lillen hälsar och tackar *ler*
Varm kramar till dig och de dina *ler*

Sussi : Haha...då blev din vecka lång ...*fniss*
Men nu är det helg i alla fall *blink*
Varma kramar =)

Margit : Ja,lite vimsig , det får man allt vara *blink*
Uch då , hoppas det känns bättre idag , krya på dig vännen , varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards