Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Gumman Tö har det hon gör.......

Av Berith - 8 april 2010 07:30

Börjar med att säga tack till er alla för era go´a och

omtänksamma kommentarer , de värmer i hjärtat

och lindrar gott i de värkbrutna lederna *ler*

En bukett rosor till alla er underbara bloggvänner *ler varmt *


  


Efter en lugn och skön påskhelg med kanonväder ,

Så började denna veckan med en rivstart *ler*

Jo då , en som tar dagarna som de kommer och lever

här och nu , kan också ha fullt upp *skrattar*


Att ta dagarna som de kommer betyder ju inte att man

inte har några åtagande ..... utan det betyder att man inte 

 oroar sig inte över morgondagen eller grunnar över

 det som varit *ler*

Att grubbla och oroa sig , det är bara att slösa med energi *ler*

Dagarna blir som de blir och det som är tänkt ska hända ,

det händer oavsett om man oroar sig eller inte , oftast

så har man oroat sig i onödan då man orat sig *ler*

Det är ju väldigt onödigt att lägga energi på att oroa

sig över något man inte vet något om *ler*


**********************


Gumman Tö , tycks ha kommit till Boli´a för att stanna denna gång

och inte mig emot *ler*

Inte för att jag har något emot Kung Bore , man jag tycker även om

Fröken Vår och hennes följeslagerska Gumman Tö *ler*

Den gumman har minsann det hon gör här i Boli´a denna vår ...så

mycket snö som Kung Bore lämpat av här *ler*

I år är det inga gräsmattor krattade här i Boli´a till Valborgs *skrattar*


  


Men Gumman Tö brukar vara rätt så effektiv då Kung Bore väl 

har överlåtit tronen åt Fröken Vår *ler*

Men som sagt....i år har Gumman Tö har det hon gör *blink*


Dagens väder i skrivandets skull *ler*

Mulet och lite dimma , termometern visar plus 1 ...det tar sig *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla  er som tittar

in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*





Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
wiper

wiper

8 april 2010 08:43

Äntligen kommer jag in så jag kan besöka dig och mina andra bloggvänner ;). Det var en fin bukett, tack!. Tråkigt att du har så ont och det verkar ha varit jättejobbigt för dig på sista tiden. Du skriver så förståndigt om detta med att leva för dagen och i nuet och det är det jag tränar på nu och har redan rönt lite framgång ;)

Vad härligt att äntligen gumman tö...;) har kommit till er också. Då är inte våren långt borta.

Önskar dig också en riktigt bra dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

8 april 2010 08:50

Tack Wiper =))
Ja att ta dagarna som de kommer och att leva här och nu , det är lättare sagt än gjort...men då man kommit dit hän , så blir man både piggare och gladare och det går lättare att leva med de krämpor man dras med ;)
Det gläder mig att du har gjort framgång i din träning =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

8 april 2010 11:06

Jodå, det blir nog vår här med, det var plusgrader i morse när jag kom upp bara två visserligen men det ökade så nu är det plus sex grader.

Efter dusch nr 2 försvann min klåda, det blir så när jag trimmar taxarna, jag är nämligen allergisk men det brukar ge sig, klådan i ögonen är kvar men det ger sig nog så småningom. Idag tänker jag ta dagen som den kommer, för ovanlighetens skull är inget planerat mer än att gubben ska iväg på ett möte till kvällen. Jag tänker njuta av dagen och se vad den har i åtanke för mig.

Tack för rosorna de värmde i denna trakt där såna inte växer.

Kramar i mängd till dig och din underbara familj, klia lite extra på Lillen från mig.

 
Monica

Monica

8 april 2010 11:22

Fina rosor, tackar!:)
Du har en sån härlig filosofi, önskar jag kunde tänka lite mer så.. Men jag grunnar på så mycket, arbete, ekonomi, flyttning, förhållandet, ja, allt möjligt. Är även en planeringsmänniska som vill veta vad som komma skall i störta utsträckning...Sen är ju lite positiva överraskningar aldrig helt fel!
Ha en underbar torsdag, ser ut som att solen kämpar för att tränga igenom molnen här..
Kram*













http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

8 april 2010 11:45

haloj ja det smälter !!! och du skrämma mig så där jag så på bilden fredag 8 april...nähä du ;)
det är torsdag!!! jag njuter av min ledighet och inser att det blir en del pluggande.....

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Marita

Marita

8 april 2010 12:36

Men vännen,inte är det väl fredag redan? I så fall har jag missat en dag,*fniss*
Härligt om det börjar smälta hos er nu.Den här vintern går till historien,hela landet rikligt täckt med snö. Men nu är det vår,så underbart med all glädje hos fåglarna,jisses vad dom sjunger och pilar fram och tillbaks.
Hoppas din värk lättar upp,du verkar ha det så jobbigt.
Min fot är kanske något bättrem,men jag går ju snett med den,och får ont uppåt knät och höften igen.Ja alltid ska det vara nåt.
Nästa vecka ska jag på scinting av foten.Då får vi väl hoppas att dom ser nånting,så det går att göra nånting åt det.
Ha en fin,fin dag vännen,och tack för den underbara buketten,sånt värmer.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

8 april 2010 12:54

En dag i tagetr fine vän. och så andas du in ljuvliga vårvindar!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Monica

Monica

8 april 2010 15:21

Eftersom jag räknar mej som din vän så säjer jag tack så mycket för fina rosor!!

Ni har mycket snö än ser jag på ditt foto, här är det borta nu, kanske finns lite kvar i skogen här och var. Min man rev mossa igår på våran gräsmatta så nu är den fin.

Kram vännen!!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

8 april 2010 16:57

Inga-Lill: Det var då för väl att klådan gått över, jag blev allt lite orolig ..hoppas klådan i ögonen går över lika fort !!
Lillen hälsar och tackar så mycket =)
Skön att ha en ta dagen som den kommer dag , lite då och då =))
Önskar dig en mysig afton , varma kramar =)

Monica : Vi är alla olika , och tur är ju det =)
Huvudsaken är ju att man själv mår bra och trivs med sitt liv och med sig själv =))
Även här har solen kämpat mot molnen , men molnen vann ...men huvudsken är ju att det töar ;))
Varma kramar =))

Susanne...hahahah...ja så tokigt det blev, då jag vaknade före skam kändes det som att det var fredag..och jag trodde det var fredag , tills go vän uppmärksammade mig på att jag stulit en dag av av den redan så korta vecka...hahah...
Snacka om dygenvill...haha..
Skönt med ledighet och kunna plugga i lugn och ro =)
Varma kramar =)

Marita...hahaha..är jag dyngenvill eller ??...hahaha...så blir det med mycket ledighet...jag tappar bort en dag ur den redan så korta veckan..hahaha...Jag får återställa den i morgon =))
tyvärr , så ger ju det ena det andra då man går omkring och har ont , man sned belastar...
Hoppas du får veta något snart , så att du får hjälp !
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Daniel ,ja snart andas vi in härliga vår dofter , varma kramar till dig du go´e vän på andra sidan viken =)

Monica (gökboet) Klart du är min vän =))
Det är verkligen stor skillnad..här lär det dröja innan gubben får riva mossa =))
Varma kramar till dig vännen =))

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

8 april 2010 17:35

Nää du, man ska inte oroa sig för morgondagen och inte för något egentligen för då slösar man med dyrbar energi ... Det blir säkert bara gräsmattor hos er också fast det kanske tar ett par veckor längre än här.
Må så gott det går med dina envisa troll ...
Stora kramen från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

9 april 2010 06:05

Jo då , nog blir det grön gräsmattor här också ...det brukar gå undan då det väl har börjat att töa =)
Varma kramar =)

 
Sussi

Sussi

9 april 2010 07:36

Det där med att inte oroa sig för framtiden.. Hmm det är jag nog rätt så bra på, att oroa mig alltså. Jag försöker att inte göra det men nu när man står här (antagligen) utan jobb snart så märker man att tankarna infinner sig.

Töandet har gått fort framåt här. På våran gräsmatta hemma på tomten börjar det titta fram ganska många stora snöfria fläckar nu :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

9 april 2010 07:50

Så underbart med vår! Jag försöker verkligen att njuta av årstiderna här och nu... Men nu är det skönt att ha mer ljus och värme att se fram emot!
Ha det gott!
Kramkram Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

9 april 2010 08:06

Sussi , det kan jag förstå , men på ett eller annat vis brukar det alltid ordna sig...så att oroa sig brukar vara bortkastat ;))
Varma kramar =)

Helena =)
Ja det är verkligen underbart och idag regnar det här !!Jippi , nu far snön illa !! =))
Ja , vi har verkligen mycket att se fram emot nu =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards