Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Stadstur och spontan främmande ......

Av Berith - 4 april 2010 08:00

Igår åkte vi in till staden , jag och gubben för att

hälsa på mannen jag kallar för pappa , han fyllde

år , så jag hade med mig en tårta , med dock inte

kameran *blink*


Väl hemma igen , så hade det gråa molntäcket

skingrats och solen lyste så varmt och gott ..

det droppade från taken och fåglarna kvittrade

glatt ikapp *ler*

Gubben kokade kaffe och jag bryggde mig en mugg

med grönt te , sedan gick vi ut och satte oss i vårsolen

på altanparadiset och njöt av livet *ler*


Medan vi satt där så dök min go´a svägerska och 

hennes go´e sambo upp , så där härligt spontant som de

brukar göra*ler*

Vilket man kan göra hos oss , jag tycker att spontan

främmande är det bästa främmandet , man bjuder på det

man har och främmandet en tar det som det är  .... enkelt

och spontant *ler*

De slog sig ner i solen med oss och vi babblade på om allt

mellan himmel och jord , gubbarna drack kaffe och jag

och svägerskan drack te *ler*


De blev naturligtvis bjuden på middag i påskens tecken *blink*


Min go´a svägerska jobbar med friskvård och är utbildad

akupressurterapeft  , så vi har en hel del gemensamt *skrattar*

Jag fick hoppa upp , ja hoppa och hoppa var lite väl överdrivet , jag 

kravlade mig upp på bänken (jo  då , jag har en sådan

stående hemma ;)) och min värkande kropp fick sig en ordentlig

genom genomgång  , varenda liten muskel ända in på djupet och

det gillas inte alls av Fibbe Trollet *ler*

Jag  går på behandling hos min go´a svägerska en gång i

månaden (så detta blev en bonusbehandling ;)) det lindrar och

den värkande kroppen känns betydligt lättare att leva med

efter en akupressur behandling  *ler*

Tack go´a svägerska  ...jag kan inte tacka dig nog mycket *ler*


Kameran blev bortglömd , så det blev inga bilder tagna...men å

andra sidan så vill inte min go´a svägerska och hennes go´e sambo

vara med på bild på bloggen *blink*


Denna påskdag vaknar Boli´borna upp till en klarblå

himmel och sol *ler*

Termometern visar  -7,8 ...men fram på förmiddagen

då Gumman Tö vaknat till liv igen , så är det takdropp och 

slaskiga vägar *ler*

Gumman Tö har äntligen hittat hit till Boli´a och jag hoppas

att hon kommit för att stanna denna gång *ler*


Önskar er alla en skön och solig påskdag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" *ler från hjärtat*



Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*





 
 
Ulla

Ulla

4 april 2010 09:29

God fortsättning på påskhelgen, här i Märsta är all snö borta, otroligt, trodde det skulle ta ända till midsommar så mycket snö som vi haft, någon liten snöhög finns kvar, solen är på väg, vad mer kan man begära, det är underbart, vilken liten söt påskkärring du har i din famn, jag träffade mina små igår, ha det gott hälsa "guben"

http://www.ullasglitter.se

 
Tant Grön

Tant Grön

4 april 2010 10:25

Låter som en trevlig påsk och så skönt med lite behandling på en värkande kropp :-) Själv ska jag ge min kropp lite yoga idag och hoppas att jag hinner med lite bastu också innan gymet stänger idag.

Ha en härlig dag, kram

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

4 april 2010 11:10

Tack Ulla =) Barnbarn är verkligen livets efterrätt ;)Gubben hälsar tillbaka , så gott =)
varma kramar =)

Tant Grön =) yoga är också skönt för den verkande kroppen , mjukar upp stela och värkande muskler =)
Bastu är också mumma för själen , jag älskar att basta =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Margit

Margit

4 april 2010 11:51

Hej Bertith!!
och GOD fortsättning på PÅSKHELGEN!!
Alltid llika trevligt/roligt att läsa i din blogg!! Man "ser bilderna" framför sig, trots att du "alltid glömmer kameran"...Du "målar så levande"....
Trevligt att goa vänner kommer sådär helt apropå!!
Det är tyvärr inte så vanligt i dagens läge, men skönt att det finns några "som vågar"...
Förstår att ni hade de skönt ute i solen.
Vi åt ju mat ute i går,,,(syns på gårkvällens inlägg)och det var så skönt!!
Jag har bilder från förra påsken i bloggen och där kan man se att vi även då 1 gång satt ute och åt när min dotter och hennes kompis "bara dök upp"...Påsken var ju lite senare förra året.
Önskar dig/er fin fin fortsättning på resten av PÅSKHELGEN!!!
En stor kram till dig min kära bloggvän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Marita

Marita

4 april 2010 12:45

Vad skönt att ni också har fint väder och att det tar på snön.
En bonusbehandling är väl inte helt fel,även om det gör ont så känns det skönt efteråt.
Visst njuter man extra mycket nu av att sitta så där i solen,lite senare så tar man det lite mer för givet att gå ut och sätta sig.
Det blir en slappardag för mig,ingen matlagning idag,utan det finns rester att äta,perfekt,*ler*
Ha en fin,fin dag vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

4 april 2010 12:55

Fortsatt härlig påsk på dig! Här står regnet som spö i backen... KRAM!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

4 april 2010 14:51

Vad härligt med takdropp och soliga stunder på altanen. Här har solen gått i moln nu verkar det som, men gör inget för vi ska ändå vara inne resten av dagen.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

4 april 2010 16:53

Kära Berith !!!
Den sköna behandlingen, skulle även jag behövt igår,idag något bättre eftersom den efterlängdade solen gassar från sin bästa sida... Äntligen härliga vår,solen strålar, fågelsång hörs från den nakna syrenbusken ,där talgoxens drill hörs som en ljuvlig serenad,tripp och tropp tävlar vem av dom fortast når marken....Vist är VÅREN härlig en sådan dag......Det bästa är som även du också skriver, de spontana främmandet,det får tat vad man haver....LER....HA en fortsatt trevlig PÅSK.....FÅNGA DAGEN.....SOLIGA KRAMISAR / IA.....

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

4 april 2010 19:55

Men Gulle dej, vilken ljuvligt söt lite påskkäring (med ett r - alltså kär liten gumma)som kom på besök! Förstår att du blev helt betagen ;)
Så praktiskt och skönt med en svägerska som kan få dig att må lite bättre med tryck här och där.
Låter som ni haft en helt fantastisk hittills.
Mina soligaste kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 april 2010 20:51

Alla besök är roliga besök fast när dom hör av sig lite innan gillar jag nog allra bäst. Bara så man får plocka och göra lite snyggt ;-)

Vi har tyvärr alldeles för mycket snö kvar på tomten. Det är bara precis utanför huset som snön smält bort bara för sambon har skottat bort det mesta därifrån.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

4 april 2010 21:37

Tack Margit för dina ord , de värmde i hjärtat =)
Ja det var en toppendag och spontan främmande är alltid lika trevligt =)
Önskar dig detsamma , varma kramar till dig min bloggvän =)

Marita , ja och nu hoppas jag detta väder håller i sig , så att snön far ..nog för att jag gillar vintern ...men jag gillar även våren ;))
Det gör sköntont , men efteråt är det underbart =))
Varma kramar till dig vännen =))

Monica : Ja det är underbart =)) Varma kramar =)

Irja : Ja solens värmande strålar gör sitt på den värkbrutna kroppen , det är skönt då lederna "tinar" upp ;))
Ja våren är verkligen härlig sådana här dagar , det håller jag med dig om Irja =))
Varma kramar =)

Lambergsfrua , jag kan inte annat än att hålla med dig , men så är jag ju partisk ;)))
Ja det är väldigt praktiskt och bonusbehandlingar är aldrig fel ;)))
Varma kramar =)

Sussi: Jag tycker nog spontanbesök är det allra bästa besöken , de tar det som det är och som man själv är...det blir naturligt och avslappnat tycker jag ;)))
Varma kramar =)

 
Ingen bild

Berith

4 april 2010 21:39

Glada Katarina , jag önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Monica

Monica

5 april 2010 11:28

Visst är det härligt med spontana besök, man behöver inte göra det så märkvärdigt för att träffas. Tyvärr så törs man knappt hälsa på någon spontant numera, då man nästan känner att man stör i nåt tv-program eller bjudningar. På sommaren känns det mycket lättare när folk sitter ute och man kan stanna till...
Vad snällt av din svägerska att ge dig en bonusbehandling, det behövde din kropp!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

6 april 2010 13:48

Kul att se vad du sysslat med under påsken, själv har jag tagit en paus, från allt vad bloggande heter. Det behövdes vill jag lova.

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards