Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Delad glädje är dubbel glädje *ler*

Av Berith - 31 mars 2010 07:45

Igår klarnade det upp här i Boli´a och solen värmde

gott *ler*

Kanske...kanske , har Fröken Vår äntligen lyckats att

övertala Kung Bore att överlämna tronen till henne och

hennes medhjälperska Gumman Tö *ler*


Denna morgon är himmelen åter grå över Boli´a , men

långt borta i horisonten syns en ljus strimma, så kanske

får Boli´borna  uppleva en underbar vårvinterdag även 

denna dag *ler*

Solen gör undervärk på folk och fä ...annat kan man inte påstå *blink*


Gårdagen tillbringade jag med det prat och diskussions glada 

gänget på tisdagsträffen i Gula Villan  *ler*

Men innan jag och miljövänliga fordonet styrde våran kosa mot

Gula Villan , fick jag den stora äran att glädja en medmänniska  *ler*


Jag blev tillfrågad förra veckan av kyrkan , om jag ville vara med och

dela ut en check med en "mindre" summa pengar till en behövande

familj från en fond som de förvaltar *ler*

Svaret var givet*ler*

Pengarna från denna fond går till enskilda människor eller

familjer som varit med om någon svår traumatiskt händelse .....

Så igår förmiddag var det då dax , jag och en representant från

kyrkan gjorde ett hembesök till denna lilla familj som kämpat

och kämpar fortfarande mot än det ena än det andra ....


Att se denna glädje hos mamman i familjen då checken

överräcktes....det går inte i ord att beskriva *ler stort*

Inte ett öga var torrt *ler*

Pengar kan inte ersätta eller bota ...men de kan lindra 

några bekymmer och skingra några orosmoln  *ler*

Med ett varmt hjärta och ett hjärtlig leende lämnade vi 

denna lilla familj , där glädjen stod högt tak och det 

svarta hotfulla molnet var knuffat runt hörnet för stunden *ler*


Att glädja en medmänniska , på ett eller annat sätt , att få 

förgylla någons vardag och hjälpa till att sätta guldkant på

någons tillvaro förgyller även ens egen dag *ler*


Önskar er alla en bra dag !

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat *



Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*











 
 
susanne

susanne

31 mars 2010 09:04

ja visst blev det en härlig dag i går! Hade hoppats på sol glimtar idag med, men det verkar mulna på... men såg att lördag samt söndag ska troligen bjuda på sol!!och 6 gradervarmt!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

31 mars 2010 09:08

Ja verkligen !! Ja jag såg också det , det ser ut som om vi får vårat utekorvgrillarväder ;))))
Varma kramar =)

 
wiper

wiper

31 mars 2010 09:10

Vad härligt att ni nu nalkas våren. Härligt detta med Gula villan förstår att det är kul med dessa träffar. Vilken härlig ära att du får dela ut check till en familj som behöver hjälp. Jag kan förstår att det var gripande att se deras glädjetårar och att glädja andra är härligt. Ja du det är verkligen guldkant på tillvaron. Förstår att du fick detta förtroende för du är så medmänsklig.

Hoppas du får en toppendag
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

31 mars 2010 09:13

Tack Wiper , din ord Värmer i hjärtat =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Lycke

Lycke

31 mars 2010 12:12

Jaa, visst är det fint bordet :) Det var väl värt att vänta på! Den goa filten tror jag fortfarande finns på Lagerhaus - hade gärna haft fler :) Jodu - man får jobba med sina underliga känslor - idag planerar jag att gympa och gå långpromenad till jobbet för att få kroppen glad
Vad fint att du får vara med om denna gåvan - visst är det en speciell känsla att ge bort något som uppskattas så mycket
Många kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Marita

Marita

31 mars 2010 14:33

Hallå i stugan, ja idag har vi fått tillbaks det gråkalla vädret igen,tur jag njöt så mycket igår.
Visst är det underbart att ge till någon som verkligen behöver och visar sån glädje.
Du tindrade så fint med ögonen så jag kunde inte motstå,*ler* håll till godo med bilden på mitt nytonade hår,och mig som badbrud,hi,hi
Ha en fin,fin dag vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

31 mars 2010 16:23

Lycke : Hmmm...får nog ta mig en tur längre norrut och göra ett besök på Lagerhause =))
Ja att glädja någon annan och se någon bli glad ända in i hjärteroten , det är en härlig känsla =)
Det är inte bara kroppen som blir glad , utan själen blir harmonisk ;))
Varma kramar =)

Marita ...hahahah....jasså , jag lyckades beveka dig...hahah...
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar =)

 
Vicke

Vicke

31 mars 2010 16:51

vad härligt att få ett sådant uppdrag att glädja någon i nöd

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Berith

Berith

31 mars 2010 18:50

Ja Vicke , det är verkligen en ära !! =))
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

31 mars 2010 20:23

Ååååhhh vad glada de måste ha blivit, och vad gott det gör ens eget hjärta när man ser att man gjort någon så glad. Varma kramar till dej från mej! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

31 mars 2010 20:59

Hejsan jag önskar dig och din familj en Glad Påsk kramen

http://www.ullasglitter.se

 
Monica

Monica

31 mars 2010 22:19

Tittar in och önskar dig och din familj en riktigt GLAD PÅSK! Finns ju hopp om att solen tittar fram också...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

31 mars 2010 22:27

Visst är det så att delar man glädjen med sina medmänniskor så blir den dubbelt så stor. Känns bra i hela kroppen, som nu när jag kom på vad jag skulle köpa till min kusin. En tygkasse i all världens glada färger, hon hade hoppats att jag skulle köpa en sån. Så glad hon blev, trots att jag inte kom med någon dyr gåva på hennes födelsedag. Det kändes varmt i hela kroppen, jag tyckte att hon skulle ha lite glädje, hon som haft så många svåra sorger och sen blev jag lika glad.

Glad Påsk kramisar till dig och din familj.

 
Helena

Helena

1 april 2010 06:00

Vad kul att få agera Räddande Ängel! Och vilken ära.... Ha en underbar dag!!!
Kram Helena

http://www.bloggarmoran.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards