Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Jag är som jag är och blev som jag blev .........

Av Berith - 30 mars 2010 08:00

Jag vaknade denna morgon med en "tomhetskänsla" i

kroppen *ler*

Har ni känt så någon gång ??...Man känner sig helt enkel

bara "tom"...det går inte i ord att beskriva hur denna

"tomhetskänsla" känns *ler*


Denna tomhetskänsla drabbar mig lite nu och då *ler*

Nej jag är inte deprimerad , det är ingen sådan känsla

och jag är inte slut i kroppen , inte mer än vanligt *blink*

Jag är inte stressad heller .....

Utan jag kände mig bara tom då jag vaknade *ler*

 Det har inget med Fibbe Trollet att göra heller , för denna

"tomhetskänsla" drabbade mig i unga år också , långt före Fibbe

Trollet klampade in i mitt liv *ler*


Kanske är det så att kroppen och själen inte vaknar samtidigt ??

 Själen kanske ligger kvar någonstans och sover  ??

Eller så  har själen varit ute på egna äventyr under natten medan kroppen 

legat och sovit lugnt och stilla i sängen och själen har inte

 hunnit landa i kroppen ordentligt igen innan kroppen vaknat ?...

 .....därav denna tomhets känsla ? *ler*


Hur länge sitter då denna tomhetskänsla i ???

Tja det är lika olika...ibland så känner jag mig "hel" igen , direkt då

jag klivit upp ur sängen , efter jag har rabblat mitt morgon mantra *ler*

Så efter att  jag hade rabblat mitt morgon mantra denna morgon så 

kände jag mig "hel" igen *ler*


Men ibland händer det att "tomhetskänslan" håller i sig en hel förmiddag ,

trots att jag rabblat mitt morgon mantra *ler*

Jag mediterar varje dag och efter jag mediterat så känner jag mig

"hel" igen *ler*

Nu finns det ju dagar då jag inte har möjlighet att göra en "djup"

meditation förrän på aftonen ,  jag mediterar jag  ju varje

morgon då jag går min morgonpromenad i skog och mark , men

för att få den där riktiga "helheskänslan" igen , så krävs det att jag

gör en djup meditation i lugn och ro *ler*

Och som sagt , vissa dagar , då jag ska iväg på något , så hinner jag

inte med en djupmeditation förrän på eftermiddagen eller kvällen *ler*

Då man meidterar är det viktigt att man har möjlighet att sitta

ned i lugn och ro och inte har något som stör och ingen tid att

passa *ler*


Nu händer det inte så ofta att vaknar och känner mig "tom"

och att jag går omkring med denna "tomhetskänsla" en hel dag *ler*

Men då det händer , är det verkligen en skum känsla *skrattar*


Jisses vilket "udda" och "flummigt"  inlägg detta blev då ....*skrattar* 

Men jag står fortfarande med båda fötterna på jorden ,

tryggt förankrat ......bara så ni vet *blink*


 Jag är som jag är och blev som jag blev *skrattar*


  

(bilden är lånad från nätet)



Tävling hos go´a Sussi  *ler*


     


Man kan vinna dessa läckra ljushållare ,

det ser ut som om ljusen svävar fritt  *ler*

Jag är naturligtvis med och tävlar om dessa *ler*




Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*





Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*













 
 
Sussi

Sussi

30 mars 2010 11:14

Man kan ju inte vara på topp jämnt! Skönt dock att det verkar ge med sig så fort som det gör. Depressioner av något slag tror jag vi alla har då och då..

Vad kul att du vill vara med och tävla :-)
Fast det är bara en ljushållare och två bilder på den.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marita

Marita

30 mars 2010 12:00

Ja ibland kan man känna sig lite knepig inombords,bra att det funkar för dig med att meditera.Det ska ju vara bra för kropp och själ.
Den andra våren låter betydligt trevligare än trist klimakterium.Just nu vill vi också ha den första våren,ok, den är på gång,men det är segt i år.
Lite trött är jag i dag efter gårdagens hålligång med tjejerna,*ler*
Önskar dig vännen en fin tisdag,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

30 mars 2010 15:37

Hör livet till - tror alla känner igen sej.

Men sedan kommer positiva tankar fram igen. och tomheten e som bortblåst. Det behövs för att ta fram positiva tankar och träget arbete att hålla fast vid dom

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Monica

Monica

30 mars 2010 16:47

Jag kan inte komma på att jag någonsin vaknat med någon tomhetskänsla, men vi är ju alla olika.Däremot tycker jag att det skulle vara skönt att få ligga kvar i sängen en stund till ibland när klockradion börjar spela och det är dags för mej att stiga upp.

Fint väder här i västergötland idag med sol och ganska skön värme.

Kramar/ Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

30 mars 2010 18:31

Sussi , Nej , på topp kan ingen vara jämt , inte ens en som är överoptimistiskt lagd ;)))
Ja , jag tror också att alla någon gång drabbas av någon typ av depression ....fast denna tomhet jag drabbas av ibland , det har inget med depression att göra ...utan är "bara" en känsla =))
Varma kramar =)

Marita : jo , meditation är bra och man blir verkligen harmonisk inombords då man mediterar =)
Ja, nu vill vi verkligen ha den första våren , den andra våren den kommer i alla fall ....oavsett om vi vill eller inte ;))
Tack vännen , önskar dig detsamma, varma kramar =)

Daniel : Ja , jag tror också det , mer eller mindre ...
Precis Daniel , positiva tankar blåser bort allt det negativa ;))
Jo , det är verkligen ett träget arbete att hålla fast vid de positiva tankarna , det är så sant så =) Varma kramar =)

Monica : Ja vi är ju alla olika , och det är ju det som är charmen med oss människor =))
Även här tittade solen fram idag =)))
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 mars 2010 19:02

Det låter inget roligt att känna sig tom, när man vaknar. Det har jag faktiskt aldrig gjort, däremot mer eller mindre pigg. Jag är så lyckligt lottad att jag somnar ganska snabbt, när jag släckt lampan och vaknar av mig själv sådär en 8-9 timmar senare.
Vad skönt att du i alla fall har funnit ett sätt att känna dig hel igen - meditation har en läkande och helande funktion, tror jag.
Varmaste kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 mars 2010 22:56

Vad bra att medition brukar hjälpa för dig för att finna en inre frid. Själv har jag lite svårt att sitta still. Gubben min tycker jag borde sitta på en stubbe i skogen en dag och bara andas, hihi...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

30 mars 2010 23:11

Hej Berith!
Tack för din varma hälsning och inlägg!!
ja det är inte alla dagar livet/känslorna kan vara o "på topp"....i dag...när Lasse o jag mitt på dan varit ute och uträttat lite ärenden..så kände jag nån sorts "konstig känsla"...tänkte: Nu går jag o lägger mig...men den försvann...och sedan har dagen varit bra...och avkopplande...Vi satte oss i solen på insidan/baksidan av Lasses hus och njöt at solen..och dom "konstiga känslorna" var borta...
Du kanske ligger och sover som bäst nu. Du är ju morronpigg och vi är uppe sent på nätterna och sover längre på mornarna...
Kramen vännen!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

31 mars 2010 06:50

Lambergsfrua . Det är inte ofta jag vaknar och känner på detta viset ,men det händer =)
Ingen kan vara på topp jämt , inte ens en överoptimist ;))
Jo , meditation är väldigt bra , för än det ena än det andra =))
Varma kramar =)

Monica : Jag brukar sitta på en stubbe i skogen och filosofera , detär ett mycket bra sätt att komma till ro på =)Men just nu är det lite svårt med tanke på all denna snö ;D
Varma kramar =)

Margit : Ja , jag är ju ingen nattuggla precis , så då du var in och hälsade på så sov jag i godan ro ;D
Även här hade vi sol igår...underbart =))
Varma kramar till dig vännen =)

 
wiper

wiper

31 mars 2010 09:05

Jag känner igen detta och har varit med om det själv några gånger och det känns inte roligt. Vet inte vad det beror på men man känner sig ihålig på nåt sätt och det är tur att det bara blir ibland. Det brukar inte hålla i sig en hel dag för mig så jag förstår att det känns märkligt och inte så behagligt.

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

31 mars 2010 11:50

Då vet du vad det var jag försökte beskriva , då jag försökte beskriva tomhetskänslan =))
En mycket märklig känsla det där ...man är inte deprimerad och man är inte nere på något sätt...en känsla som det inte riktigt går att ta på och än mindre beskriva i ord , den måste upplevas , inte för att jag önskar någon behöva känna denna tomhetskänsla , som jag inte vet vart den kommer ifrån och vad den beror på ;)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Lycke

Lycke

31 mars 2010 12:10

Ååå, då hade du en liknande tisdag som jag då!! Förstår så precis vad du menar och jag vet att meditation kan hjälpa, men som det varit för mig så har jag blivit sittande overksam långa stunder och haft svårt att ta mig vidare!!! Du får gärna dela med dig av vilket mantra du har :)
Är så glad för dina fina komentarer hos mig!

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lill

31 mars 2010 22:21

Jodå, det har hänt att jag vaknat och tyckt att det känns konstigt tomt, ingen lust med något allt har kvittat. Det är inte så ofta det händer numera men jag tror att det berodde mest på att jag var utarbetad. När vi bott här ett år, så fick jag för mig att jag skulle studera. Sagt och gjort, studierna varvades med jobb uppe på fjället och eftersom jag inte läst gymnasiet så ville jag så klart läsa in det. Det blev många ämnen och mer än heltidsstudier samtidigt som jag jobbade på fjället när jag var ledig från lektioner. Visst vi fick en gedigen utbildning när jag gick i skolan för en himla massa år sen, sen har livet lärt en massor så jag behövde inte hårdplugga. Dock ville jag ju ha bra betyg så jag läste en hel del. Sen efter gymnasiet så ville jag läsa lite på Högskolan och först så var det utlokaliserade kurser, så det var bara fyra mil till skolan. Så fortsatte jag nere på högskolan och den ligger 22 mil enkel resa härifrån, det blev en nätt resa 3 dar i veckan och massor med läsning inför tentorna. Då kom den här tomhetskänslan över mig ganska ofta när helgerna kom. Det första året på högskolan så jobbade jag extra uppe på fjället för att få lite ekonomi på allt. Jag ångar inte att jag gjorde det men visst hade det varit lugnar att inte jobba samtidigt, jag var ju ingen ungdom när jag studerade så jag borde nog haft vett att ta det lite lungt.

Usch det blev en lång kommentar, men det jag vill ha sagt är att du inte ska ta på dig för mycket, för då blir det lätt tomrum. Det är nog som du säger själen hinner inte med lekamen.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards