Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Hur blödig får man bli ???

Av Berith - 29 mars 2010 07:15

Så är det måndag igen och en ny vecka ligger

framför oss , även påsken också för den delen *ler*


Jisses vad det har snöat här i Boli´a under den gångna 

helgen , 40 cm nysnö !! Som om vi inte hade nog med snö

före *ler*

Även denna morgon är himmelen grå här i Boli´a, men det 

är i alla fall uppehåll i skrivandets stund *ler*

Nog för att jag gillar vinter och snö (men lagom är alltid bäst ;))

Dessutom är man ju inställ på vår nu , vi är ju i alla fall

i slutet på mars  *ler*


  


Gubben har ställt min sparkstötting med anor från tidigt

sjuttiotal i snödrivan framför huset  *ler*


  


Snödrivan på ödetomten nedan för våran gård *ler*

Den ÄR verkligen hög ,det är lite svårt att återge på bild hur

hög den är i verkligheten *ler*


Vi fick även ett oväntat besök igår *ler*


  


Herr Fluga sprang omkring smått förvirrad på köksfönstret *ler*

Stackar´n vakna , upp till en värld full med vit kall snö så långt

som fasett ögonen kan se *ler*

Vilken chock det måste ha varit för Herr Fluga ......

Mitt hjärta ömmade för den arme stackaren och jag hade tänkt

mata honom med lite socker *ler*

" Hur blödig får man bli ?? , Det är ju bara en fluga" sa gubben

och skakade på huvudet *skrattar*

Så jag lämnade Herr Fluga åt sitt öde och kände mig fruktansvärt

grym ...... det var nog min inre Buddistiska röst som talade *blink*


Önskar er all en bra start på denna vecka ! *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*



Carpe punctum  


Välkommen åter ! *ler*



 
 
Marita

Marita

29 mars 2010 09:18

Jamen tänk,flugor som man irriteras över på sommaren,när dom ska på maten utomhus.Pang på med flugsmällan. Där var du nog lite blödig i överkant,*ler* Han får skylla sig själv,låt naturen ha sin gång,
Jisses så mycket snö ni har,jag är inte ett dugg avundsjuk,drivorna kommer väl ligga till midsommar.Men att våren kommer det är en sak som är säker i alla fall.
Önskar dig vännen en fin måndag,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

29 mars 2010 10:06

*ASG* ...jag håller med dig till fullo ..hahah...
"Våren som kom av sig"....låter som en roman ..haha
Men den kommer...det betvivlar jag inte =))
önskar dig detsamma vännen =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

29 mars 2010 10:30

Här var allt vitt i morse när jag vaknade och det snöade alldeles förskräckligt, inte såna mängder som ni fått men tillräckligt för trafiken skulle knasa sig. En dm har det kommit och mer lär det blir för det snöar fortfarande, ja ja bara vi slipper kylan så spelar det ingen roll. Det ska ju vara lite bakslag några gånger på våren, men nog hade jag hellre sett solen idag, arbetslusten är lite bättre när solen värmer litegrann.

Kramar i mängd.

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

29 mars 2010 10:57

Jag känner en till som aldrig skulle slå en fluga. Det är min brors fru ... hon har hästar också så där finns det gott om såna där tvåvingade surrande flygfän.

Snö har ni, det ser jag det ... Här har det tagit på den verkligen och snart kan vi skryta med att vi har snöfritt om vädret fortsätter med regn och lite snålblåst.
Ha en bra dag i Bo´lia ...
KRamar från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

29 mars 2010 11:21

Men visst måste ju fina flugan få lite socker tycker jag!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
susanne

susanne

29 mars 2010 11:32

haloj i Bolia--- ja snö du fyyyyy bubblan sååååå le jag är.. vi håller oss hemma i dag och troligen hela veckan ringde klimpens dagis 6 barn var redan anmälda sjuka..... så eftersom man inte blir imun mot den så håller vi oss i skogen.. men i dag kan man iallafall gå ut ;) tur att flugan vaknade hos dig.. är inte fullt lika ömsint jag :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
wiper

wiper

29 mars 2010 11:35

Tänk att ni fått mer snö och här försvinner det med allt regnande. Fast det ser så vitt och fint ut på bilderna så jag föredrar nog snö framför regn. Vad humoristiskt du skrev om herr fluga ;) och bilden är jättebra tagen.

Ha en bra start själv på veckan goa du

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

29 mars 2010 12:09

Jösses vad snö ni har! Här är den borta nu. Klart att det var din buddistiska röst som talade! Ha en fin måndag vännen! KRAMAR!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

29 mars 2010 14:07

Oj vad med snö ni har kvar. Våran snömängd har minskat drastiskt nu så även jag börjar få lite vårkänslor. Men för er kanske det känns lite längre bort..

Men en fluga är ju ett bra tecken trots allt ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

29 mars 2010 14:31

Inga-Lill , ja oja , jag tar hellre snö än kyla om jag får välja...nu får man ju inte det ;))
en hel del bakslag har vi nog allt att vänta =)
Varma kramar =)

Skomakar-Lisa...haha..jasså ...är lite väl blödig tycker gubben min ;D
Varma kramar till dig =))

Daniel , ja jag har lite dåligt samvete..måste nog smyg mata flugan trots allt ;))
Varma kramar =)

Sussan , hejsan där borta i skogen =))Ja det är nog klokt att hålla sig hemma , denna kräksjuka går bara runt runt , grannens barn har haft den tre svängar...huvaligen...
Hahah....jasså...men du behöver inte skvallra för de andra flugorna...gubben blir så förtvivlad om en hel svärm med flugor flyttar in ...hahaha..
Varma kramar =)

Tack Wiper =) Ja har lär det nog dröja innan vi får barmark...men då värmen likas kommer , då brukar det gå undan =))
Varma kramar =)

Pisan , ja nog var det så...önskar dig detsamma , varma kramar =))

Sussi , ja ett litet livs levande vårtecken är det , men flugan ångrade sig nog då han såg att all snö låg kvar =))
Varma kramar =)

 
Vicke

Vicke

29 mars 2010 14:43

det är tur att snön inte hittat hit igen, jag nöjer mig med regn som smälter snön

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Ingen bild

Berith

29 mars 2010 16:13

Vicke , det är nästan så att jag längtar efter regn så gubben slipper skotta mera snö ;))
Varma kramar =)

 
Monica

Monica

29 mars 2010 16:43

Kära nån vad snö ni har, här är den så gott som borta nu och vårblommorna börjar komma upp. Krokus och snödroppar har min mamma i ett gavelland nu och det är så vackert.
Önskar dej en skön kväll!
Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

29 mars 2010 18:04

Monica : Bor vi i samma land ??? ;D
önskar dig detsamma, varma kramar =)

 
av irja

av irja

29 mars 2010 23:24

Kära Berith !!!
Vi har våra snötroppar , vi också ,på vårat lilla sätt....Snöhögarna,när solen börjar gassa på dom,och det smälter,och då troppar det...Alltså SNÖTROPPAR,...LER..HI,HI FY USCH, vi fick också undefär lika mycket snö här, Ferdad-söndag, idag har det varit en mulen dag.....Natti,nati...
KRAM/IA....

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

30 mars 2010 06:04

Haha... Jag håller med din gubbe!!! Fy för flugor!!!
Vad trögt med så mycket snö! Här börjar det ge med sig. Gräsmattan skymtar här och var och de riktigt lyckligt lottade har snödroppar i rabatterna (dock inte jag....)
Kram Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

30 mars 2010 08:10

Irja , dessa snötoppar finns det gått om i år här uppe i norr =D
Varma kramar =)

Helena =)
Du är inte ensam om att hålla med gubben min...hahaha...
Vad trevligt det låter med snödroppar i rabatterna...men här lär det dröja innan rabatterna kommer fram ;)
Varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards