Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Solen lyser alltid bakom molnen ;))

Av Berith - 28 mars 2010 08:30


Vaknade och  tittade på klockan ...

"jippi , jag har sovit en timma längre än normalt "

hmmm....Så kom jag att tänka på klockan ...ja visst ja  ...

vi har ju flyttat fram klockan en timma *ler*


Jag skulle  gärna  sova en timma längre varje

 morgon , men då kroppen bestämt sig för att

nu är det färdig sovit  , ja då är det bara så , oavsett

vad klockan är *ler*

Eller det är inte egentligen kroppen som bestämmer utan

det är Fibbe Trollet som bestämmer när det är dax att stiga upp *ler*

Fibbe Trollet bryr sig inte om vad klockan visar , utan 

då det lilla oknyttet sovit färdigt , ja då är det bara att stiga 

upp oavsett vilken tid på dygnet det än är *skrattar* 

Som tur är kan jag slumra  lite nu och då  i soffan....jo , då

Fibbe Trollet går med på det ...om än det är under

vilda protest vissa dagar *ler*

Om det är sommartid eller vintertid , det saknar betydelse ,

det bryr sig Fibbe Trollet inte om  , oknytt är tidslösa *skrattar*


Nu har Fibbe Trollet fått nog med uppmärksamhet för denna

gång , nu blir det en väderleksrapport härifrån Boli´a *ler*


  


Det har kommit över 2 dm blötsnö de senaste dygnen ...

Gubben slet med den tunga snön med mössan högt upp

på hjässan och lite "käckt på sne´igår  .....*ler*


  


Det syns inte här på bilden , men det snöar även denna morgon ...

 Det är bara - 4,2 grader  i skrivandets stund *ler*


Är det verkligen mars eller....???  Man börjar ju undra om

det är fel i almanackan  *ler*

Som sagt  , Gumman Tö har det hon gör , då Kung Bore väl

har bestämt sig för att överlåta tronen åt Fröken Vår *ler*


"Att inte klaga och gnälla över vädret , som man inte kan göra något

åt , det är lättare sagt än gjort det ,  särskilt då man ska slita med all

snö som kommit , men det hade kunnat ha varit värre " 

Sa gubben och gick  ut för att skotta  snö även denna morgon *ler*


Solen lyser alltid bakom molnen *blink*


Med dessa ord avslutar jag detta inlägg *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in  här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*




Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*



  








 
 
wiper

wiper

28 mars 2010 10:59

Vi hade glömt detta med sommartiden. Tråkigt att fibbe trollet kommer på besök så ofta :(Ser att din man har mycket att göra nu och jag brukar också smygfota min gubbe ibland =))

Ni har då verkligen fått en lååååååååång vinter.

Ha det så bra du kan i dag trots fibbe

Varma kramar kära vän

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

28 mars 2010 11:42

Ja man undrar ju om all denna snö hinner smälta bort innan midsommar ;))
Men det brukar gå fort då Gumman Tö väl börjar jobba ;))
Tack vännen , önskar dig detsamma , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

28 mars 2010 11:46

Jodå, jag glömde bort sommartiden jag också, tyckte att yngste sonen kom upp tidigt men han svarade att det är samma tid som igår. Både han och gubben fick roligt åt mig, tur att man kan glädja någon.

Jistanes vad snö ni har, ni skulle verkligen kunna exportera den till varmare länder. Stackars din gubbe som inte fått ställa undan snö borttagningsgrejerna än. Vi har haft tur det har kommit regnblandad snö de sista dagarna och massor av regn. Så här börjar backen på att synas i sydsluttningarna, det droppar från taken för det ligger lite kvar på boden, garaget och lillstugan. Här ska man dock inte vara för säker för det har hänt att det ramlat ned nån halvmeter när man tror att våren är här. Hoppas bara att vi slipper det i år, utan kan få ha en riktig vår innan sommaren kommer.

Du och gubben din får ha en skön dag trots allt det vita. Det är ju i alla fall en vilodag idag och den måste ni ta reda på innan nästa veckas arbete står för dörren.

Kramar i mängd till hela familjen.

 
Sussi

Sussi

28 mars 2010 12:40

Oj vad med snö. Jag lider med din man nu. Blötsnö är den värsta snön att försöka få bort. Det är ju så attans tungt!

Här ser vi till och med lite barmark här och där nu. Regnet som fallit hjälper till med att få snön att smälta undan lite fortare. Men det blir nog tyvärr översvämmning snart..

Ha en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Titti (f.d SkogsHuldran)

28 mars 2010 15:17

Här smälter allt, tack-o-lov, bort så sakta och fint!

Bambi och Bamba har överlevt vintern och jag hoppas de snart överger vår trädgård så jag får ha vårlökarna för mig själv. (eller förhoppningsvis så tror de att de blivit fåglar, eftersom vi matat de vid fågelmatplatsen) ;)

Kramar!

 
Ingen bild

Berith

28 mars 2010 15:54

Inga-Lill : Denna årstid är nyckfull , man vågar inte rop hej...för man vet aldrig ;))
Ja nog är det synd om gubben och jag förstår att han är less på all denna snö =))
Här tar vi det lugnt idag , ja förutom gubbens snöskottningen då , annars är det risk att gubben inte kommer sig till jobbet i morgon =)
Varma kramar till er alla =))

Sussi : Ja, jag lider också med honom =))Man kan ju undra vart allt vatten ska ta vägen som blir då det sätter igång och töar ?? =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Titti , vad roligt att du tittar in ! =)) Tänk att ni snart har barmark och kan börja njuta av vårlökarna ...är är det en bit bort =))
Hoppas att Bambi och Bamba lämnar dem ifred =)
Varma kramar =)

 
Marita

Marita

28 mars 2010 17:22

Jamen fy för blötsnö,den är ju så tung att kämpa med. Nu får det sluta snöa hos er,det har jag bestämt,*ler*
Kan inte fibbetrollet ta lite semester,nej han har väl inte tid förstås,måste jobba och gno..
Idag hade dom lovat lite sol,men inte har jag sett nån,men den finns ju där bakom molnen och gömmer sig så retfullt...
Ja då kommer det vara ljust längre ikväll då,härligt.
Ha det gott vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
av Irja

av Irja

28 mars 2010 20:11

Kära Berith !!!
Dessa tråkiga gråa dagarna är det som om reumaspöket trivs som bäst, har värk i hela koppen...Hos oss vräker snön,när ska det slua?+ Det har snöat sen fredagseftermiddag.....Jag efterlyser VÅREN,vet du var den har tagit vägen ????Man blir verkligen deppig av allt detta snöanden . SÅ jag tänkte mig ,att jag skulle hasta kvasta till blåkulla på skärtorsdag, och dansa med dom andra HÄXORNA....VI ses där...LER...FÅNGA DAGEN.....KRAM IA.....

http://40-Talisten .bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

28 mars 2010 20:33

Marita : Nej inte har Fibbe Trollet tid att ta semester denna tiden på året , det är ju högsäsong för Fibbe Trollet ;D
Japp , kvällarna blir ljusare , ganska skönt =)
Önskar dig detsamma vännen , varm kramar =)

Irja min vän =) Jag har ingen aning , vi får nog skicka ut en efterlysning ;))
Jajja men vi träffas på Blåkulla ;D
Varma kramar =)

 
Monica

Monica

28 mars 2010 21:50

De hade spått att snöandet skulle sluta helt klockan 20 ikväll, men det snöar fortfarande oavbrutet...Vi kan ju hoppas på en solig måndagsmorgon, det skulle vara en fin start på veckan! kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

28 mars 2010 22:13

Hej Berith!! Tack för din hälsning!!! Har inte hunnit med kommentarer som jag velat, de sista dygnen...men försöker nu...
Vi har haft en underbar o trevlig helg!! Du kan titta i min blogg!! "Ganla bekanta" som jag lärde känna i början på 80 talet när jag flytttade från kalmar till E-tuna...efter en del "mycket jobbiga år"...
Vi behöver både "gamla bekanta" och trevligt ockås med allal "NYA bloggvänner"..som är så goa...där delar vi ju också mycket av våra "vanliga vardagar"...och uppmuntarra och lyssnar och stöttar...
Kramen min vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

29 mars 2010 07:36

Monica : Här är det fortfarande mulet , men det är i alla fall uppehåll =))
Varma kramar =)

Margit : Ja de "gamla bekanta" behöver man också , det är så sant så *ler*
Håller med dig om det du skriver om vännerna på bloggen , de är verkligen go´a och du är ju en av dem =))
Varma kramar till dig min vän =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards