Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Det snöar fortfarande.....

Av Berith - 27 mars 2010 08:00

Det började snöa i torsdagseftermiddag och det

snöar än ...det vräker ner , så man kan tro att

det är december och inte mars månad *ler*

Gubben protesterar hej vilt , men inte lyssnar 

vädrets makter på honom och de andra gubbarnas

knorr här i kvarteret *ler*

Kung Bore verka tycka att de behöver lite mer smygmotion

 innan han låter Gumman Tö ta över tronen *skrattar*

Det är ju lätt för mig att skratta åt eländet , då jag slipper

ifrån att skotta (nog för att "jaget" tycker om att skotta snö ,

det är en mycket bra motionsform , men kroppen min fixar

inte att skotta snö  längre =))


Igår afton var vi och uppvaktade den stolta modern 

till lilla Vera som fyllde år och naturligtvis glömde jag

kameran hemma , typiskt mig *skrattar*...jodå , jag har

en kamera på mobilen , men den är gammal och det blir

inga bra bilder med den *ler*

Lilla Veras farmor och farfar var också där och inte var det

födelsedagsbarnet som stod i centrum..nejdå , det var

lilla guldklimpen Vera som alla riktade sin uppmärksamhet

mot *skrattar*


Det var en trevlig afton och kväll , som gick i lugnets

tecken , tillsammans med nära och kära *ler*


Jag önskar er alla en trevlig lördag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ,

som för övrigt mår bara bra igen *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*












 
 
Sussi

Sussi

27 mars 2010 10:51

Här har dom också lovat snö under dagen och in på söndagen. Vi låg precis i skarven så hoppas vi får slippa. Håller tummarna hårt!! :-)

Skönt att Lillen mår bra igen. Det brukar som tur var vara snappt övergående sånt där..

Ha en mysig lördag och hoppas snöandet upphör snart så gubben din slipper skotta något mer ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

27 mars 2010 11:50

svar. jag har ingen sol att skicka, det regnar hos mig

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Ingen bild

Inga-Lill

27 mars 2010 13:28

Du har snö och vi har regn, trots att regnet gör att snön försvinner så avundas jag dig, för snöväder kan man gå ut i, utan att bli dyngsur. Hjälper inte med regnställ när det vräker ner, fortsätter det så här blir det översvämmningar i vår kommun.

Kul att ni hade roligt igår kväll, alltid trevligt att vara tillsammans med familjen. Du får säkert en trevlig helg trots vädret, för du har ju inte så långt till guldklimpen, utan du kan gå dit och snosa lite om vädret skulle bli för eländigt.

Kramar i mängd till hela familjen, även Lillen.

 
Josse

Josse

27 mars 2010 16:21

Hej! Vad kul att du kikade in, ja hon växer och växer.. det gå alldeles för SNABBT! :) Grattis till dig, du har ju blivit mormor.. hon är ju alldeles ljuvlig lilla Vera! Kan tro du än stolt! :)

Trevlig lördag, kram Josse & Frida!

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

27 mars 2010 17:13

Jag kan tänka mig att det var lilla Vera som var i blickfånget!:) Vem kan motstå en sån go´bit!
Önskar er en mysig lördagskväll inne i snöovädret! Vi har varit och hyrt 3 filmer så det blir att kura ihop sig i soffan under filten!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

27 mars 2010 17:58

Nog har ni väl snö så det räcker till nu? Här har det varit grådisigt och småregnigt,man får ta fram lite påskgula saker och lysa upp det grå med.
Peppe tackar för kliandet bakom örat,*ler*han älskar sånt.
Ha en mysig lördagskväll nu,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

27 mars 2010 22:31

Nämen Bore... Han är så kär i dig! Mig har han övergett. ;-) Grattis till Veras mamma!

Kram!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

28 mars 2010 08:38

Det är ju inte klokt att det fortfarande snöar hos er. Här ligger det lite kvar som en utspridd karta. Vad tråkigt att du glömde kameran. Min mobil har också en jättedålig kamera. Jag förstår att det är den lilla nya familjemedlemmen som står i centrum ;) Fin bild på dig och Vera.
Hoppas din söndag blir bra också

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards