Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Fredagsbabbel....

Av Berith - 26 mars 2010 07:30

Oooops ....det  är fredag IGEN ! *tappar hakan*

Vart i hela friden har denna vecka tagit vägen ??? *skrattar*


Tackar er alla för era goa kommentarer och era omsorg om

"Lillen"  som för övrigt mår betydligt bättre igen *ler*

Han blev piggare och piggare under dagen igår , men någon

riktigt aptit , det hade han inte...för då han inte glufsar i sig

våfflor , då mår han inte bra *ler*

Febern försvann under förmiddagen och det lilla han åt fick

han behålla och i natt har han sovit hela natten i sin favorit

fåtölj *ler*

Det var nog bara något magvirus han drabbats av ...

Ja det är ju inte så bara det heller  , men det var inget alllvarligt

i alla fall *ler*


Gårdagen började med sol , men det mulnade på mitt på dagen

och under aftonen började det att snöa .....

Denna morgon är himmelen utanför fönstret alldeles grå och 

det ser ut som om det ska börja om att snöa igen ...Kung Bore

vill inte riktigt släppa sitt grepp om oss här i norr *ler*

Men tids nog så kommer vårvärmen även hit *ler*

 Det är speciellt kallt denna morgon , endast - 1 grader

visar termometern i skrivandets stund *ler*


Igår var det även våffeldagen , så lilla guldklimpen Vera och 

hennes stolta föräldrar var hit och åt laktos och glutenfria våfflor *ler*


Ja det var min gårdag , idag är det en ny dag och vad denna

dag har att bjuda på , tja det vet jag inte riktigt....eller , jo det

vet jag ....Den stolta modern till lilla Vera fyller år idag !! *ler*

Grattis Gumman på din dag !! *ler*


  

Johanna gillar att baka tårtor ,  så i afton ska vi traska över till

dem och fika i all enkelhet ...resturangbesöket får vi ta en annan

dag , för hennes syster och hennes pappa jobbar idag , det är inte

lätt att hitta en dag som passar alla , då de de alla jobbar inom

vården på ett eller annat sätt *ler*


Jag önskar er alla en riktigt bra dag och en trevlig helg ! *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat* 



Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*





 
 
Helena

Helena

26 mars 2010 08:07

Att "trumma" ihop alla på födelsedagar och annat är INTE lätt!!! Vi har en riktig flow med mängder av födelsedagar nu i april. Jag jobbar för att vi ska fira lite gemensamt! Jag har tre syskon med respektive och syrran har fyra barn också, så det är 18 personer som ska träffas varje gång.. Inte lätt! Ha en härlig dag!!!
Kram Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

26 mars 2010 08:14

Helena : nä , det är inte lätt att få det att passa ihop och det blir ju inte lättare med åren då familjen växer ;))
Önskar dig detsamma !!
Varma kramar =)

 
Daniel

Daniel

26 mars 2010 09:29

Hoppas lillen mår bättre nu!!

Slafs å njut av kalasets goda.. kalas e det bästa jag vet. E som Pippi på kaffekalas som petar i tårtorna

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Pisan

Pisan

26 mars 2010 09:29

Vad skönt att han blivit bättre Lillen! Grattis till födelsedagsbarnet! Vilka fina tulpaner du fotat, lila är min favoritfärg :-) Önskar dig en fin fredag och helg! KRAMAR! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

26 mars 2010 09:42

Daniel , det kan jag tänk mig att du gör , så busig som du är ;))
Lillen mår mycket bättre , tackar som frågar =)
Varma kramar =))

Pisan , tack =)) Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

26 mars 2010 09:46

Skönt att Lillen mår bättre, då var det inte något allvarligt i alla fall. Det är alltid så besvärligt när hundarna blir sjuka för de kan inte tala om var de har ont.

Vilken underbar bukett med tulpaner du har bild på, jag riktigt längtar efter våren när jag ser detta. Här är det milt och solen håller på att ta sig igenom dimmolnen, vi får se om den lyckas. Fast det kanske blir april väder idag med, med sol, regn och snö, den här årstiden så är vädret lite lurigt.

Du får ha en härlig fredag och jag sänder grattis hälsningar till din dotter.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Berith

26 mars 2010 12:46

Tack Inga-Lill =)) Ja det är skönt att han mår bättre och att det "bara" var en magflunsa han råkat ut för *ler*
Här snöar det för full , det är nästan så att man får Julstämning i Mars ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Marita

Marita

26 mars 2010 13:01

Men så skönt att Lillen mår bättre,eftersom våra vovvar inte kan säga hur dom mår eller känner sig blir man extra orolig tycker jag.
Vädret är trist nu,inte utan att man blir lite avundsjuk på dom nere i Skåne som hade 16 grader varmt igår. Jag skulle vara glad bara solen visade sig lite.Nu är det väldigt disigt och grått.Men det snöar ju inte,så det är väl positivt i alla fall,*ler*
Önskar dig en fin,fin fredag vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

26 mars 2010 14:17

Vad härligt att lillen mår bättre. Här i söder har vi rena våren men däruppe verkar det som vintern inte vill släppa sitt grepp som du säger. Vad härligt att du fick träffa barn och barnbarn i går och äta våfflor. Jag är känslig mot laktos och gluten så jag åt inga men du säger att dina var laktos och glutenfria?. Har du nåt recept?.

Kul att Veras moder fyller åt. Grattis till henne ;)

Då har ni lite fest som väntar.

Ha en underbar fredag
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

26 mars 2010 16:17

Hejsan Berith. Tack för hälsningen, du är uppe så tidigt att jag aldrig hinner före dig, men jag har ingen hund som måste ut, drar mig gärna till 08-0830 jag skäms nästan, men är en riktig natt uggla aldrig i säng före 2330 inte klokt det heller, huvudsaken att man trivs med det man gör, bort med måsten, idag har vi varmt 13 grader men ingen sol, det har töat i massor och det som är kvar är så smutsigt.Ha nu en skön helg och gratta födelsedagsbarnet. kramizar

http://www.ullasglitter.se

 
Monica

Monica

26 mars 2010 16:41

Härligt att Lillen nu mår lite bättre!
Visst rusar veckorna iväg i ett rasande tempo, och helgerna likaså! Tur kanske det, så vi får nån vår nån gång...(den ser ut att vara långt borta)
Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

26 mars 2010 16:58

Marita : Ja det var skönt att det "bara" var lite magkrångel och inget allvarligt =)
Här snöar det så in i nordens , blötsnö ...gubben knorrar ...hahaha...
Önskar dig detsamma , vännen min , varma kramar =)

Wiper : Ja ni ligger ju lite före , ibland undrar man om vi verkligen bor i samma land ;)))
Japp jag har ett recept och det kommer via mailen =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Ulla , jag önskar ibland att jag vore en kvällsmänniska och inte en morgonmänniska , man känner sig ganska asocial uti mellan åt...hahah..
Alla måsten skrotar vi ..eller hur ?? ;D
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Monica : Ja det är verkligen skönt =)
Hahah...ja det finns något positivt med allt ;D
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

26 mars 2010 18:04

Vill titta in och önska dig en skön kväll. Skall strax åka iväg men såg på klockan att jag hinner gå min bloggrund men får läsa bättre i morgon.
Stor kram Vännen från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
av Irja

av Irja

26 mars 2010 18:41

GOOD AFTON BERITH !!!
Tittar in och säger HEJ ,innan ni hinner iväg på tårtkalas,GRATTIS till dagen Johanna..... Skönt att Lillen är på bättrings väg,det är alltid oroligt när våra fyrbenta vänner är sjuka ......HA en gemytlig och skön samvaro med de dina,i kväll,KRAM IA ......

http://40-Talisten .bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

27 mars 2010 05:46

vinterkräksjukan härjar rätt så bra just nu, så det kan vara en släng av den lillen fick

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Ingen bild

Berith

27 mars 2010 07:34

Skomakar-Lisa : Tack för titten =)) Sänder en stor varm kram till dig , min vän =))

Irja : Ja det är skönt att han är sig lik igen =)
Tack =) Varma kramar =)

Vicke : Det verkar så ...varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards