Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Vård av sjuk hund .....

Av Berith - 25 mars 2010 07:45

En ny dag , en dag som ser ut att bli lika vacker

som gårdagen *ler*

Klockan 05.00 denna morgon var det -20,3 grader ,

men nu i skrivandets stund är det "bara -12,4 *ler*


Igår fick jag och "Lillen" besök av min go´a vän L 

och hennes hund Ozzy , vi satt naturligtvis ute och

njöt av det vackra vädret och babblade på om ditten

och datten...det var ett tag sedan vi träffades på

grund av olika omständigheter , så vi hade en hel del

att ta igen *skrattar*

"Lillen" var sitt vanliga jag , när någon hund vill busa med

honom , ja då är inte han intresserad , utan då går han undan

och lägger sig någon stans och sover ,men kommer det hit en

hund och hälsar på , som inte vill busa med honom , ja då

vill "Lillen" ha igång bus *skrattar*

Han är som kärringen mot strömmen *blink*


Igår kväll , sedan  jag kravlat mig till sängen efter att

ha slumrat i soffan i vanlig ordning *blink*  så kom "Lillen"

in och lade sig på golvet nedanför min säng .....

Det gör han bara då det är något , så jag blev med ens

klarvaken och kände på hans nos , jo torr och varm 

var den , efter ett tag började han gny och ville ut , så

jag steg upp , klädde på mig och följde med honom ut ,

ville inte släppa ut honom själv då han inte mådde bra ...

"Lillen" har kräkts till och från hela natten ....stackarn ...

Så jag har haft en vaknatt ...


Jag slängde iväg ett sms till min vän L för en stund sedan ,

för jag vet att hon är vaken , för hon ska jobba idag och undrade

om hennes hund mådde bra och han mår bara prima , han

visar inga täcken på illa månde eller feber....det var ju skönt...

Jag får avvakta och se hur "Lillen" börjar må under dagen ...blir

han inte piggare och febern inte går ner , får jag ring till

veterinären .....

Jag har gett honom febernedsättande och försök få i honom

vätska .....

Så idag blir det vård av sjuk hund för  min del .....


  

Här ligger "Lillen" i sin alldeles egna fåtölj , hans favorit plats och

den enda möbel han får ligga i *ler*

Men han är sååå nöjd över sin alldeles egna  fåtölj , vi hade tänkt

kasta bort den då "Lillen" var en liten valp , men se det gick inte

"Lillen" med på *skrattar*

Han tjöt och hade sig , så vi fick tillslut bära in den igen och sedan

den dagen har det varit "Lillens"  plats *skrattar*



Jag önskar er alla en bra dag , varma kramar till alla er

som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*





Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*







 
 
Pisan

Pisan

25 mars 2010 09:05

Nämen lille gubben.... Hoppas han kryar på sig under dagen. Du är väl bra mör nu efter en vaknatt kan jag tänka. KRAMAR! till dig och vovven! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

25 mars 2010 09:39

Ja , nog känns det alltid , är mer "virrig" än vanligt ;))
Varma kramar =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

25 mars 2010 11:25

Lillen är väl ingen som träffar många andra hundar annars går det visst något virus, som hundarna får kräksjukan av. Hoppas att han blir bättre och ni slipper veterinärbesök.

Kramar i mängd och massor med kel till Lillen.

 
Ingen bild

A-L

25 mars 2010 11:46

Hoppas lilla vovven kryar på sig snart! Vill också tillägga att jag är avis, jag vill med sova på soffan:(..har inte sovit på soffan på flera år "det som är så skönt att slumra till" jag tycker eftersom jag sover så dåligt på nätterna kunde jag slumra lite då och då men NEJ. Sliter snart sönder sängen som jag håller på att vända och vrida hela nätterna. Ha en så bra dag ni kan du och lillen./Kram

 
Marita

Marita

25 mars 2010 11:55

Men oj så tråkigt att Lillen är dålig,ja man brukar ju märka direkt när dom inte är som vanligt.Ibland kan ju hundar smitta varandra med kräksjukebaciller.Men han hade inte träffat nån som du vet har varit dålig.Han har inte fått i sig något olämligt? Min Peppe brukar spy när han ätit hårdsmälta saker ute ibland,men det är klart,då får dom inte feber.
Jag tänker på er,och håller tummarna att det går över av sig självt.
Vad mysigt att han har en egen fåtölj,ja vad gör man inte för sina älskade vovvar.
Varmaste kramen och en extra klapp till Lillen,

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

25 mars 2010 13:24

Men stackars liten.... Hoppas att han repar sig snart! Han har det rätt gott där i sin hundfåtölj tror jag....;-)
Ha en go dag!
Kram Helena

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

25 mars 2010 13:24

Inga-Lill : Jo jag hörde att det går något virus , jag tycker att han verkar lite piggare , fast han har fortfarande ingen aptit ...
Lillen hälsar å tackar =))
Varma kramar =)

A-L : Jag är glad att jag kan slumra till på soffan , då även jag har störd nattsömn på grund av värken *ler*
Hoppas att du börjar sova bättre , för det är ett elände att trilla runt i sängen om nätterna ...
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Marita : Nej , vi har inte träffat någon annan hund som har varit eller är sjuk...men man vet ju inte om han har fått i sig något olämpligt då vi varit ute ...
Tack för din omtanke , varma kramar =)

 
Ingen bild

Berith

25 mars 2010 13:26

Tack Helena , jo nog mår han gott där han ligger i sin älsklings fåtölj , trots att han är sjuk =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
wiper

wiper

25 mars 2010 14:31

Vad kallt ni har fortfarande. Här är det över 7 grader varmt. Kul att du haft besök av en god vän och att hon också har hund. Gillar namnet ;)

Vad tråkigt att lillen är sjuk man lider med sina husdjur. Fin bild på honom och vad bekvämt han ligger i fotöljen.

Ha en fin dag goa du
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 mars 2010 17:35

Men vad tråkigt att "Lillen" inte mår bra. Förstår att det oroar dig också. Hoppas det är något som går över av sig självt, bara han får vila - hans fåtölj ser ju så skön ut;)
Varmaste kramar till dig och Lillen.

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
av Irja

av Irja

25 mars 2010 17:53

Kära Berith !!!
Inge vidare när djuren är sjuka,förstår din oro över Lillen,våran labrador blir kräksjuk efter han har ätit kall snö, det är inte bra för magen....hoppas Lillen tillfrisknar snart,och att det inte är något allvarligt.....Skönt med egen fåtölj.....Det har våran Labb också......HA en skön kväll...KRAM/IA....

http://40-Talisten .bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

25 mars 2010 18:04

då får vi hoppas att den lilla hunden kryar på sig fort nu

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Monica

Monica

25 mars 2010 20:43

Hoppas också att Lillen mår bättre nu. Vad bra han passar i sin fåtölj, han verkar må som en prins där! Här är det också kalla nätter men härliga dagar när solen lyser. Nu har det däremot börjat att snöa igen, suck...
Får önska dig en god natt, snart är det dags!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

25 mars 2010 21:43

Stackars Lillen som har blivit sjuk. Hoppas att han är pigg nu igen.

Här har vi haft 10 plusgrader idag...mycket skönt att vara ute på promenad en sån här dag.
Nu är det strax läggdags för mej så jag säjer God natt!

Kram /Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

25 mars 2010 23:22

Hoppas Berith att lilla Lillen kryar på sig!! Inte lätt att vara hund...och sjuk...
Här är allt väl med oss. lasse o jag är i Eskilstuna...har katterna med oss...ätit våfflor också i kväll!!
Kramen min vän!!!

http://margitholm.blogg .se

 
Ingen bild

Berith

26 mars 2010 06:39

Wiper : Ni har verkligen vår =))
Varma kramar =)

Lambergsfrua : Jo , nog har han det bra där i sin fåtölj =)
Varma kramar =)

Irja : Lillen har nog ätit för mycket snö , skulle jag tro ...men man bli ändå lite orolig då ens hund inte mår bra =)
Varma kramar =)

Vicke , det gör han säkert =) Varma kramar =)

Monica . Haha...ja , jag håller med dig =)
Här snöar det också ....
Varma kramar =)

Monica : Oj , ni har riktigt vår hos er =))
Du får gärna skicka lite värme norr ut också ;))
Varma kramar =)

Margit : Här har det också ätits våfflor =))
Varma krama tillbaka till dig vännen =)

 
Sussi

Sussi

26 mars 2010 07:10

Nämen stackars lilla Lillen! Hoppas han mår bättre idag? Tur att han säger till när han måste ut och inte spyr inne!

Hoppas du får en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

26 mars 2010 07:25

krya på dig lillen :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

26 mars 2010 07:37

Sussi : Han mår mycket bättre idag =)
Ja, det är verkligen tur =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Tack Susanne , Lillen mår mycket bättre idag =)
Varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards