Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Strålande sol.......

Av Berith - 24 mars 2010 07:45

 Gårdagen bjöd på strålande sol och takdropp *ler*

Men gårdagen tillbringades inte ute på altnparadiset i

lähörnet , utan gårdagen tillbringade jag med de glada

tisdagsgänget från Gula Villan som denna gång träffades

på Cafe 33 hos ängeln E och vi åt lunch tillsamman *ler*


Även denna morgon är solen på väg upp över Boli´a *ler*

Det har varit nattkallt . Då jag slog upp mina två blå före

skam så visade termometern -19,7  , men nu i skrivandets

 stund visar den bara -4,7  *ler*



och kom ihåg att det finns mycket att glädjas åt var dag , var tacksamma över det ni har . Gläds åt det lilla i livet och njut av allt det vackra som omger er var dag.Kom ihåg att du duger som du är och att du är unik , för det finns ingen som är som du , var stolt över dig själv och över den du är .

  


Gumman Tö har det hon gör då hon anländer *ler*

Undrar om hon lyckas få veck all denna snö innan midsommar ? *skrattar*




 " Unna dig ett ögonblick av ro och du förstår - hur idiotiskt du har sprungit omkring.

Lär dig vara tyst och du märker - att du pratat alldeles för mycket.

Var vänlig och du inser - att ditt omdöme om andra var alltför hårt."

(Tschen Tschijn)



Med dessa tänkvärda rader avslutar jag detta inlägg *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varm kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*




Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*











 
 
wiper

wiper

24 mars 2010 08:00

Vad härligt det låter med tisdagsgänget och gula villan. Förstår att ni har trevligt ihop. Oj! vad kallt ni har fortfarande och mycket snö. Ja du jag önskar att jag dragit i handbromsen lite tidigare och tagit itu med min stressade personlighet innan jag kollapsade på arbetet. Det är så viktigt att finna lugnet för att man skall må bra så bra skrivet av dig. Jag har även pratat för mycket ;) nu är jag lite mer tillbakalutad =)

Jag önskar dig också en härlig dag du goa vän

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

24 mars 2010 08:38

Wiper min vän , du är inte ensam om att dragit i
handbromsen försent , men bättre sent än aldrig ;)
Tack min vän , varma kramar till dig =)

 
Marita

Marita

24 mars 2010 08:57

Men oj så mycket snö ni har kvar,och kallt.Men våren kommer ju till er också,och då går det undan.
Vilka underbara tänkvärda ord du avslutar ditt inlägg med.Tänk om man kunde ha dom i åtanke lite mer,*ler*
Önskar dig en fin,fin dag vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Lycke

Lycke

24 mars 2010 09:27

Mår så bra av dina kloka ord käre vän!!!
Jobbar mycket på lugnet nu och har hittat fina vägar att gå. Igår skulle jag skriva ett helt vanligt stressat inlägg med mycket bilder och materiella ting, men så la jag det ifrån mig några timmar för jag upptäckte stressen i tid....och så blev det ett helt annat inlägg - fullt av andlighet och mystiska tankar (ler) Har inte fått många kommentarer på detta och jag undrar om någon förstår vad jag menar - men det finns ju inga måsten för hur man ska skriva heller - eller hur!!! Bra att se till att göra saker i sin egen takt och utifrån sin egen person känner jag...!
Undrar om våran snö försvinner till midsommar också, hehe, det är rejält mycket kvar - men takdropp och sol varenda dag så det kanske blir sommar även denna gång!

Lugna kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

24 mars 2010 09:32

Tack kära Berith! Jag tor vi skrev till varandra samtidigt här :) Ja, visst får man jobba på det - så mycket stressdemoner som vill åt en om man inte passar upp - men jag tror jag funnit en väg som jag ska försöka att stanna på! Skönt att höra att någon känner igen sig och att få sprida lite värme också (ler)

Soliga kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

24 mars 2010 09:42

Marita :Jo , det är en hel del snö , så gumman Tö har det hon gör ;)))
Jag har "kloka" ord och tänkvärda rader uppsatta lite var stans i vårat hem ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)


Lycke min go´a vän , tack för dina go´a ord ,
de värmer gott i hjärtat =))
Ditt inlägg sprudlar av insikt och harmoni , jag var nyss in och läste hos dig...
Inlägget speglar dig i ditt nu , som du var i just då du skrev inlägget , full av harmoni och andlighet *ler*
sådana inlägg ger inte så många kommentarer , det är ett lite "tabu" ämne , fast de flesta förstår vad det handlar om och vad man menar ...men det är som om det vore "skämmigt" att prata / skriva över sin inre harmoni och andlighet...så upplever jag det ,då jag pratar med folk i det verkliga livet..
Man anses som "flummig" ;)))
Det är lättare att prat om krämpor och eländes elände , sådant som drar ner energinivån ,än att prata om sitt inre ljus och andlighet =))
Du min vän har kommit en bra bit på vägen , du hinner se stressen och känna stressen i tid och hinner mota den i tid !
Det gläder mig , för ett stressat inre , det för inget gott med sig ....
Önskar dig en harmonis och rofylld dag , varma kramar =)

 
Ingen bild

Berith

24 mars 2010 09:43

..hahah..och nu gjorde vi det igen ...hahah
Varma kramar =)

 
Helena

Helena

24 mars 2010 10:08

Vet du... Här i Dalsland har snömassorna töat undan riktigt rejält... Och igår såg jag snödroppar för första gången i år!!! LYCKA!
En härlig onsdag önskar jag dig!
Kram Helena

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

24 mars 2010 10:30

Hihihi, ja, nu gjorde vi det allt igen - men det är väl bara bra, hehe! Tack för dina ord - de betyder mycket! Jo, jag förstår precis vad du menar :) Det är nog lite tabu - och det är svårt att föra samman det andliga och det materiella ibland - bra vore ju om man fann den perfekta jämvikten i det hela :), men det är till att jobba på att det fungerar! Att påta i jorden ,som jag precis håller på med - gör mycket lisa för både kropp och själ i allafall - kan knappt vänta på att få göra det även utomhus! Ska nu bege mig ut i garaget och se var resten av alla såkrukor tagit - får nog röja min väg där är jag rädd :)

kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

24 mars 2010 13:37

Helena : Oj vilken Lycka , här lär det nog dröja innan vi får se ett sådant vårtecken =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Lycke : Haha...ja ...Tack själv vännen =)
ja att påta i jorden och vistas ute i trädgården , det är som balsam för själen det=)
Varma kramar =)

 
Margit

Margit

24 mars 2010 17:16

Hej Berith!!!
Alltid så trevligt att läsa dina inläggg!!! Och GULA VILLAN och vad den gemenskapen betyder för er alla!!!
Jag är så glad att Lasse o jag nu 3 gångewr har varit i Brukskyrkan på SOPPLUNCH..
Jag kom till Kolsva i morse...körde direkt efter jobbet och låg till strax efter 11. Vi värmde kafff och skulle ta lite mackor..då kom jag ihåg att det var onsdag och "soppan"...så vi gjorde oss snabbt i ordning och gock dit även idag.
Dom hade en rotfrukssoppa idag och så åt vi smörgås till. Lasse o jag satt ensamma vid vårt bord...men så kom en som Lassse kände och pratade med oss en stund. Sen så var DRAGSPELSREPARATÖREN där, han som vi åkte till när dragspelet gick sönder och som köpte mitt trasiga för 500 kr.
Vi berättade då att vi SKICKAT EFTER ett nytt spel som vi nu väntar på vilken dag som helst.
Han ville att vi sedan vi fått det, åker till honom och han får se det och avgöra om det är ett bra dragspel..eller om vi "blivit lurade"...
Så man får lite kontakter...efter hand.

Nu har dom börjat med FÖRKVÄLL på TV 4...vi brukar titta på det, rätt intressant...
Kram på dej!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Vicke

Vicke

24 mars 2010 18:10

då hade du säkert en trevlig stund med dina vänner

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Ingen bild

Inga-Lill

24 mars 2010 18:30

Det blir nog slitigt för gumman Tö om hon ska få bort den där stora snödrivan, stackars människa som hon ska gno, hihi. Här har det snöat av och till idag men igår snöade det hela dagen, det kommer nog att dröja innan vi ser någon vår här. Det är som vanligt många gånger ska det snöa innan vi får vår, den sista snön ska ta den första snön med sig.

Kramar i mängd och klia Lillen bakom örat från mig.

 
Monica

Monica

24 mars 2010 21:07

Här har vi haft vårväder idag....snön håller på att försvinna så det är nog nästan snöfritt till påsk tror jag.

kvällskram/Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
cilla

cilla

24 mars 2010 22:37

hejsan härliga du, allt verkar bra med dig, här töar det och våren börjar titta fram. kramisar

http://wiccankraft.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

25 mars 2010 06:55

Margit : Vad glad jag blir att ni har börjat att gå på soppluncherna , man träffar nya "bekanskaper" och det är alltid lika trevligt =)
Hoppas du ska bli nöjd med ditt nya dragspel =)
Varma kramar =)

Vicke ,vi har alltid trevligt på våra träffar =)
Varma kramar =)

Inga-Lill , Ja här lär det också dröja innan det blir vår på riktigt =) Det har ska komma mer snö , och precis som du skriver, den snön ska ta med sig den först snön =))
Lillen hälar och tackar =))
Varma kramar =)

Monica : Oj då ...vad trevlig , då slipper ni förhoppningsvis slask till påsk =)
Varma kramar =)

Hej Cilla , vad glad jag blev då jag så din kommentar , jag undrade just hur det var med dig =)Tack för att du tittade in och lämnade ett livstecken ;)
Varma kramar =)

 
Sussi

Sussi

25 mars 2010 07:32

Gumman Tö är riktigt duktig på det hon gör ;-)
Lite plusgrader så jobbar hon på riktigt bra!
Här har massvis med snö försvunnit på bara 2 dagar så nu börjar det hända grejer :-)

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

25 mars 2010 07:59

Här har Gumman tö inte riktigt kommit igång än , men då hon väl sätter in en stöt , då brukar det gå undan ;)))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards