Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

En gudagåva .....

Av Berith - 22 mars 2010 07:45

Måndag morgon och en ny dag och en ny vecka

ligger framför oss *ler*

Gårdagen bestod a övervägande sol och även

denna morgon vaknar Boli´borna till sol från en

klarblå himmel *ler*

Termometern denna morgon i skrivandets stund

visar -2,3 grader *ler*


Även denna dag blir en utomhus dag  , det gäller

ju ta vara på alla tillfällen att tanka D-vitmin , det

som finns att göra inomhus , det springer inte bort ,

utan det finns kvar då man kommer in igen *ler*

Man ska ta till vara på de soliga dagarna och njuta av

dem , för det kommer garanterat dagar med inomhusväder 

också , sådana dagar och sådant väder är som gjort för inomhus

bestyr  *ler*

Vi här uppe i norr behöver allt ljus vi kan få , efter den

långa mörka kalla vintern (som också har sin charma;)) 


Efter att ha vistas utomhus hela dagen igår och njutit

av det vackra vädret , så kom mormors guldklimp och

bonusmorfars ögonsten Vera hit på middag tillsammans

med sina två stolta föräldrar *ler*

De hade också varit ute hela dagen med sina vänner och

grillat korv och kört skoter *ler*


Jag måste bara få visa ett underbart kort på lilla Vera som

hennes farbror J:s sambo , Y , tog på lilla Vera  i lördags *ler*

Y är en mycket duktig fotograf och hon kan verkligen detta

med att fotografera *ler*


  

*Hjärtat smälter och slår ett dubbelslag*


Barn är verkligen en gudagåva , som tyvärr inte alla är förunnat ....

En gudagåva som man bara har till låns och som man ska förvalta med

stor omsorg , kärlek och respekt *ler*

Barnbarn är en gudagåva gånger två och livets efterrätt, en gåva som

man också bara har till låns och som också skall förvaltas med stor omsorg , kärlek och respekt *ler*


Med dessa ord avslutar jag detta inlägg och önskar er alla en riktigt 

bra dag *ler*


Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*


Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Ingen bild

ida

22 mars 2010 07:53

Gud vilket gulligt kort hon är ju så söt

 
Ingen bild

Berith

22 mars 2010 08:10

Godmorgon Ida =))
Ja visst är hon ! =))
Men så är jag ju den stolta mormodern och är ju partisk...hahaha...
Önskar dig en bra dag kära kusin =))
Varma kramar =)

 
wiper

wiper

22 mars 2010 09:02

Tack för alla dina fina och läsvärda kommentarer i min blogg. Nu funkar det igen. Vilken underbar bild på Vera. Hon är jättesöt ;)

Vad härligt att ni har så fint väder. Härligt att du kan träffa ditt barnbarn så ofta. Skönt när ens barn bor nära. Min son bor 35 mil bort men förut var det värre när han bodde nästan 90 mil från mig. Ja du det finns dom som inte får barn hur dom än försöker. Jag har inte fått några barnbarn och min son är snart 37 år men man vet aldrig. Fint skrivet på slutet

Ha en riktigt bra måndag
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

22 mars 2010 09:17

Tack Wiper =)
Ja det är jobbigt då barnen bor långt borta ...så jag är väldigt glad och tacksam över att jag har mina döttrar nära =))
Tyvärr så är det ju inte alla förunnat att få barn och inte barnbarn heller....
Jag hoppas att du en dag sa få uppleva att bli farmor , än är det ju inte försent =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Marita

Marita

22 mars 2010 09:23

Oj vilket sockergryn,förstår att ni smälter som smör.
Visst är det så,att man ska njuta och ta vara på tiden tillsammans med sina kära,både barn och barnbarn.
Idag sitter jag här ocjh njuter vid min "arbetsplats" *ler*
Kallt nu på morgonen,men solen värmer väl upp förhoppningsvis.
Ha det fint.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

22 mars 2010 09:40

Vad söt hon är lilla Vera, ett jättefint foto! Varma kramar till dig från mig! Ha en fin måndag!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

22 mars 2010 10:13

Hejsan Berith,förstår att ditt hjärta smälter, hon är för söt och charmig,igår snöade det hela dagen, men idag strålar solen underbart, så idag lägger jag undan mina stickor och går ut i solen, ha en bra dag, kramen

http://www.ullasglitter.se

 
Ingen bild

Berith

22 mars 2010 10:18

Marita : Ja mormor och bonusmorfars hjärta smälter som smör i solsken =))
Vad mysigt med en egen"arbetsplats " =))
Ja här blir det nog också plussgrader fram på dagen =)
Varma kramar =)

Tack Pisan =) önskar dig detsamma =)

Ulla , oja , flera gånger om ...hahaha...
Det gör du helt rätt i =))
önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Monica

Monica

22 mars 2010 10:29

Vilket underbart foto av lilla Vera! Inte svårt att smälta när man ser det lilla sockergrynet. Jättefin presentationsbild har du också, ni passar bra ihop;)
Härligt att solen skiner hos er också även idag!
Ha en superfin dag!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

22 mars 2010 10:59

Vilket underbart kort! =)
Önskar dig en underbar dag!
Kramisar från Helena

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

22 mars 2010 14:44

jag har också fått njuta av solen idag

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Tant Grön

Tant Grön

22 mars 2010 15:27

Åh vilken vacker liten människa. Visst är det härligt att solen syns lite mer nu, tanka ljus ska jag också göra :-)

Ha en bra dag
Kram

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

22 mars 2010 15:51

Vilken underbart fin bild på lilla Vera....hon är ju så söt den lilla tjejen.

Idag hade du varmare på morgonen än vad jag hade här för termometern visade på precis 10 minusgrader kvart över sex i morse, sen blev det behagligare temperatur...plus 5 grader just nu.

Ha en härlig kväll!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

22 mars 2010 16:13

Tack Monica =)Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Tack Helena , önskar dig detsamma , varma kramar =)

Vicke : Vad bra =)) Varma kramar =)

Tack Tant grön =) Ja det är verkligen härligt , man behöver verkligen fylla på D-vitaminförrådet =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Tack Monica =)Här har det också varit plusgrader , mot väggen var det plus femton , mycket behagligt =)
Önskar dig det samma , varma kramar =)

 
Margit

Margit

22 mars 2010 20:18

Hej Berith!!
Ja då äntligen får jag en stund igen...att svara på lite kommentarer... Fin bild du visar av lilla Vera!! Tänk så RIKA vi är!! Har både barn och barnbarn!!! Med allt vad det innebär!!
Har nu mina 3 jobbnätter, är så i E-tuna igen dom dygnen. Sovit bar till kl 14 idag. Timmarna tills man sa tillbaka till nattjobbet går så fort.
Önskar dig en fin kväll o morrondag igen!!
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg .se

 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

22 mars 2010 23:50

Kära Berith !!!
Jag håller med dig,Berith ,vi här uppe i norr måste verkligen ta vara på alla strålar som lyser över oss,lite skit i hörnen har ingen dött utav....LER,städningen får vänta till senare tillfälle , när man får en städdille en gråmulen dag.....Vist är de underbara de små liven,som man bara har till låns,då gäller det att man förvaltar den tiden väl....FÅNGA DAGEN....DAGEN GÅR EJ I REPRIS....KRAM/IA.....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

23 mars 2010 07:26

Vad härligt att ni har sol. Här är det snöfall idag igen. Fast dom säger att det ska övergå i regn sen. Vet inte vilket som är värst!! :-(

Vera är verkligen jättego. Helt underbar bild :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

23 mars 2010 08:04

Ja Marigt vi är rika , som har våra barn och barnbarn , det är den största rikedom man kan ha =)
Varma kramar =)

Ja , go´a Irja sol och ljus det behövs verkligen , det behöver vi alla för att må bra , så man ska ta till vara på solstrålarna tycker jag =))
Varma kramar =))

Sussi , denna årstid föredrar jag nog blötsnö , framför regn ;))
Tack , ja , jag kan ju inte annat än att hålla med ;D
Varma kramar =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

23 mars 2010 13:15

Åh, vilken gullig unge, jag förstår att du är stolt. Visst har du rätt våra barn har vi bara till låns, vi äger dem inte. Tänk om alla kunde ta till sig det, sen skulle jag vilja att de minns hur de var när de var unga. Då tror jag att mycket krångel med våra ungdomar skulle undvikas.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards