Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

"Hög" på babydoft ....

Av Berith - 21 mars 2010 07:15

Söndagmorgon och solen är på väg upp över Boli´a *ler*

Termometern visar i skrivandets stund på -18,8 grader , men

underdagen kommer det att bli betydligt mildare *ler*

Milt på dagarna och kallt på nätterna ger dagsmeja , fast jag

tycker inte skaren är som den en gång var .....


Då jag var barn , så minns jag att jag och min bästa

kompis L brukade sparka på skaren ...det håller inte

dagens skare för....nu är jag i och försig betydligt

tyngre idag än jag var då  *blink*

Men jag tror inte att dagens skare ens håller för ett

barn med sparkstötting *ler*


Gårdagen gick i lugnets tecken *ler*

I går kväll var vi över till den lilla lyckliga familjen

och gosade lite med guldklimpen Vera innan hon skulle

lägga sig för kvällen *ler*

Vi började se Körslaget hos dem , men jag var fullt upptagen med

att gosa med lilla Vera  , så jag lyssnade bara med ett halvt öra

den första timmen *skrattar*

Sedan i ett reklaminslag , så begav vi oss hem , nöjada och glada

efter att ha snusat och jollrat med lillan *ler*

De bor så nära så man hinner mellan under ett reklaminslag ....

eller så är det reklaminslagen som är väldigt långa *blink*

Det är både och...de bor nära och reklaminslagen är väldigt

långa *skrattar*


Kunde jag håll mig vaken under resten av programmet , sedan vi 

kommit hem och slagit oss ner i våran egen soffa ??? 

Jo , faktiskt ...jag såg hela Körslaget utan att nicka till en

enda gång *skrattar*

Jag måste erkänna att både gubben och jag var lite smått förvånade *blink*

Men vi konstaterade att jag var nog lite "hög"  på babydoft adrenalinet ,

för jag var vaken till långt efter det att körslaget slutat och jag han till

och med läsa två kapittel ur boken som ligger på mitt sängbord innan

jag slocknade *skrattar*



Önskar er alla en riktigt skön söndag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*



Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*




 
 
Monica

Monica

21 mars 2010 11:17

Tack snälla du, önskar så klart dig också en riktigt härlig söndag! Ni har haft en kall morgon, hoppas det är mildare nu! Solen skiner och man blir sååå glad! Nu ska här grillas korv!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

21 mars 2010 11:42

och hos mig så regnar det så snön försvinner fort nu

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Pisan

Pisan

21 mars 2010 12:23

Ååååhhh vad avis jag blir!!! Bebisdoft är den goaste doften i världen! Passa på att njut, mycket, av den. De växer ju så fort. Önskar dig en fin söndag vännen! KRAM!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

21 mars 2010 13:10

Jaha, du tittade på körslaget, nej jag glodde på den nya serien i ettan, Millenium. Här läst alla böckerna och var bara tvungen att se hur det såg ut på film. Sen var nog inte yngste sonen intresserad av några körer och inte jag heller för den delen. Nej, ska jag hålla mig vaken så måste det vara något spännande eller en riktig kärleksfilm med glimten i ögat.

Kramar.

 
Sussi

Sussi

21 mars 2010 13:34

Här vräker snön ner idag :-(

Körslaget missade jag igår. Inte för att jag inte var hemma utan för att jag inte ens slog på tv:n på hela kvällen :-)

Det var nog Vera som hjälpte till med vakenheten. Hur kändes det att vara vaken så sent då? hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

21 mars 2010 16:33

Babydoft - mmmm:) och att få hålla en sån där lite klimp i famnen. Det är Lycka!
Vi valde mellan Körslaget och Millennium. Jag ville egentligen helst se Körslaget, men sa OK till Millennium - och det ångrar jag verkligen inte. Till min stora förvåning, för deckare är inte min svaghet milt uttryckt. Nu måste jag absolut se fortsättningen också.
Önskar dig en fortsatt bra söndag och skickar mina varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

21 mars 2010 19:54

Monica : Även här har solen lyst hela dagen =)
Varma kramar =)

Vicke : Ja då far verkligen snön illa och lite sol och värme på det , då har snön inte en chans ;)
Varma kramar =)

pisan : Ja det är den ljuvaste doften av alla dofter och jag passar verkligen på att njuta , för som sagt tiden går så rysligt fort =)
Varma kramar =)

Inga-Lill : Jo , Körslaget är ett av få program som jag tycker är trevligt att titta på =)
Sk jag hålla mig vaken till en film , ja då ska den var rysligt spännande eller väldigt gripande =)
Varma kramar =)

Sussi : Ja jag hörde av en bekant att det snöade nere hos er , då jag pratade med henne tidigare i dag , hon bor i din trakter =)
Det är ganska skönt med en tv fri kväll , det har vi lite då och då =)
Det kändes väldigt konstigt och inte bara för mig , utan även för gubben , som inte är van att h konkurrens om tv dosan ...hahaha...
Varma kramar =)

Lambergsfrua : Ja det ÄR verkligen LYCKA =))
Vi hade också det dilemmat , men det blev Körslaget för våran del =)
Varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards