Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Dagen efter ....men det är det värt ;))

Av Berith - 20 mars 2010 07:45

Denna lördagmorgon vakanar Boli´borna till snöväder ,

det började om att snöa igår afton och det har snöat hela

natten ...gubben har tröttnat på all smygmotion han har

fått under denna vinter , nu tycker han att det är på hög

tid att Kung Bore släpper sitt grepp om oss och släpper 

fram Fröken vår och Gumman Tö *ler*

Minus 4,7 visar termometern denna morgon *ler*


Denna morgon känner jag av knä och höftlederna

lite mer igen...men det är det  helt klart värt , efter en trevlig 

dag som gårdagen var och idag kan jag ju ta det

 extra lugnt och vila och det ska jag göra också *ler*

Vad gjorde du Berith igår  ?? Kanske ni undrar ?? *blink*


Jo , jag åkte först för att hälsa på mannen jag kallar för pappa ,

och jag handlade lite åt honom , sedn satt vi och surrade om

ditten och datten  *ler*

Sedan hade jag och min yngre dotter , den stolta moster Emma

till lilla guldklimpen Vera , som var ledig igår för att hon har

 jobbar helg i helgen ,  bestämt att vi skulle träffas och äta lunch

tillsammans *ler*


Lunchen intogs på Hotell Victoria , som ligger intill torget , mitt

i centrala stan och 4 minuters gångavstånd från Emma *ler*


Nu var det så mycket lunch gäster där , så jag kunde inte fotografera ,

men man har otrolig utsikt över hela stadskärnan då man sitter

och äter och god mat har de också *ler*


Sedan så hade jag "bra" TVÅ ärenden jag skulle uträtta , men som av

någon underlig  anledning blev till betydligt fler *ler* då Emma också hade några ärenden och hon dessutom har begåvats med den där shoppinggenen

som inte jag har begåvats med *skrattar*

(Båda mina döttrar har begåvats med den genen , och vart de fått den

ifrån , de vette gudarna , för mig har de då inte fått den ifrån ;))


" Nu tycker jag att du ska unna dig att köpa lite nya kläder mamma, du

unnar aldrig dig själv något" Säger Emma och ler med hela ansiktet ...

Jag försökte protester hej vilt *skrattar*

"Men jag är så nöjd som det är , jag köpte ju kläder för presentkortet jag

fått av i er i julklapp från Indiska sist jag var in till stan och du vet att jag avskyr att spring i affärer och dessutom prova kläder , det är rena pest och pina "  Svarade jag Emma och försökte se lite nedslående ut (men det lyckades inget vidare ;))

Sagt och gjort  , Emma släpade mig runt i tre butiker medan jag

protesterade hej vilt , men det örat lyssnade inte Emma på *skrattar*


           


Det resulterade i fyra nya klädesplagg , en skjorttunika i turkost , min älsklings färg , en rutig mjuk flanellskjorta , en småblommig tunika och

ett par jeans tights *ler*

 Nu behöver jag inte handla nya kläder på år och dar !! *skrattar*


Sedan var jag mer än less , så kollade jag om det fanns några klipptider på Huvudsakens dropp in , inne på vintergatan ....och det fanns det *ler*

Jag blev ompysslad , samtidigt som jag fick vila mina trötta ben *blink*

Och Emma tittade runt i butikerna medan jag blev klippt *ler*

Bild på min nya "rufstrollbusfrisyr" kommer senare , jag tog ingen

bild igår och i skrivandets stund , så ser den inte alls ut som den ska

efter en natt på huvudkudden *skrattar*


När jag kom hem igår åt jag och gubben en mysmiddag ,

sedan så blev det fredasmys i soffan framför tven som jag

i vanlig ordning somnade ifrån *skrattar*


Ikväll ska jag försöka att hålla mig vaken *blink*  för i kväll börjar

Körslaget om , det ett program som jag verkligen tycker om

att se , förutom det Okända  , men  annars är det inte mycket på tven

som jag tycker om att se *ler*



Jag önskar er alla en riktigt underbar lördag och en fortsatt

trevlig helg*ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*



Carpe Punctum 


Välkommen åter ! 







 
 
Sussi

Sussi

20 mars 2010 10:35

Du verkar ha en mycket klok dotter som vet vad hennes mamma behöver ;-)
Tänk så lycklig och glad du är idag över en sån härlig dag :-)
Jättefint hon fick dig att shoppa också!

Jasså, börjar körslaget idag? Det kanske får bli det i min ensamhet också ;-)

Ha en mysig lördag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

20 mars 2010 12:02

Vad fina kläder du hittat! Tur att du blev övertalad :-) Önskar dig en fin lördag! Här har vi +7 grader och solen skiner. Och de skitiga snöhögarna ser bedrövliga ut... Nu vill jag ha grönt gräs och knoppar och blom i rabatterna :-) Kram!!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

20 mars 2010 13:29

Sussi : Ja då , hon är väldigt klok , så har vi ganska lika tycke ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Pisan: Tack =) Ja uch så smutsigt det blir ute då det töar , men än har vi vinter , fast det är nollgradigt just nu , så det går åt rätt håll ;)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Monica

Monica

20 mars 2010 14:34

Vilken trevlig dag du fick trots shoppingen, hihi...
Jättefina kläder hittade du , tycker också om turkost, är så fräscht på sommaren när man förhoppningsvist fått lite färg på sig.
Jag var till stan idag och har också hittat mig 4 nya klädesplagg!
Här har det tack och lov inte snöat nåt mer idag, men hade kommit ca 5-6 cm i går kväll och inatt. Sonen hade skottat gården när jag kom hem från stan, gullepojken min...
Önskar dig också en fortsatt trevlig helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

20 mars 2010 15:17

Monica: Hahah...nog var det en trevlig dag alltid ,trots den motvilliga shoppingturen ..hahah
Jasså du har också shoppat kläder =))
Vilken son du har , som skottar åt dig =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

21 mars 2010 13:04

Jaså, du har blivit smittad av shopping-genen, det hör inte till vanligheten. Va bra att du hittade lite mysiga skjortor, de kommer att passa dig perfekt, du skulle nog följa med Emma flera gånger. Det lät riktigt trevligt det där, synd att man inte har några döttrar men yngste sonen brukar följa med mig när jag har shoppat, de få gånger det händer.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards