Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Överskottsenergi .....var kom den ifrån ???

Av Berith - 19 mars 2010 07:30

Utan förvarning , så överrumplades jag igår av en hel 

del överskottenergi *skrattar*

Jag skurade kylskåpet , frostade av frysskåpet , rastade

snabelhanen så han fick äta sig mätt på änglatofflorn som

vuxit sig gigantiska under möblerna och  tog en svängom med

Herr Moppman ....vart kom all denna energi ifrån ?? *skrattar*


Inte kan väl blutsaften som smakar vedervärdigt *ryser*, redan

gett effekt ??? ....hmm....knappast *ler*

Eller är det min goda bloggvän Inga-Lills  tips på "äggdrinken"

som gjort undervärk efter bara två "drinkar" ??

......mycket möjligt.....*ler*

Tack för tipset Inga-Lill ! Den "äggdrinken" smakar betydligt 

bättre än blutsaften !*ler*


Vad innehåller då denna "äggdrink" ??? 

Jo , den innehåller naturligtvis ägg , fast bara gulan , en färskpressad

apelsin (jag tog blodapelsin =)) och en gnutta strösocker som jag

bytt ut mot en liten klick honung i stället , då jag inte äter socker

 numera *blink*


  

Den färdiga drinken , som smakar betydligt bättre än den ser ut *skrattar*


  


Eller kan det vara så att kroppen har återhämtat sig från 

inflammationen som härjat i min kropp och nu känner sig

pigg igen efter att ha varit i ett komaliknande tillstånd i

en vecks tid ??....mycket troligt .... *skrattar*

För någon gång måste ju alla vila ge resultat *blink*


Eller kan det vara en kombination av vila , frisk luft , blutsaft , 

"äggdrink" och inflammationshämmande tabletterna som gjort sitt ?? *ler*

Men järnvärdet kan väl inte bli bra bara så där , från en dag

till en annan ???? Eller ?? .....knappast....det tror jag inte *skrattar*


För efter tokrycket som överskottsenergin försatte mig i ,

så blev jag som en disktrasa igen*skrattar*

Men en mycket nöjd och belåten disktrasa *skrattar*

Överskottsenergin och tokrycket kom och överrumplde mig

så lägligt , för det var ett riktigt bra inomhus pysslar på väder

här i Boli´a igår , det snöade hela dagen *ler*


Dagens väderprognos : grå himmel och -5,1 grader ....


Dagens hälsoprognos: Det känns riktigt bra i knä och

höftlederna idag , helt bra blir jag ju aldrig ,

men så bra som jag kan bli och det är ju bra *blink*

Men jag väntar nog för säkerhetsskull till efter helgen med att

prova gå en lite längre promenad *ler*

jag är fortfarande trött , men inte riktigt lika trött som jag var i

början på veckan *ler*


Nu har jag "bara" det "aningens" låga järnvärdet , Fibbe Trollet

och Reuma Spöket att brotts med igen *skrattar*

Allt är som det ska med andra ord...ja förutom det "aningens" låga

järnvärdet då ....men det är bara en bagatell och en bisak *blink*


Och idag är det fredag igen och helgen står för dörren *ler*

Det innebär fredagsmys *ler*


Jag önskar er alla en riktigt bra dag och en trevlig helg !!*ler*


Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*



Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*








 
 
Monica

Monica

19 mars 2010 08:34

Godmorgon!
Det var inte illa att få ett sånt energiryck. Bara att passa på när de kommer såna där il, tycker inte de kommer alltför ofta, hihi...
Här är det också gråväder och -4.6 grader. Skönt att slippa snöoväder och kyla en dag iaf....
Önksar dig en fin fredag och helg! Tänka sig, helg nu redan igen...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

19 mars 2010 09:25

Ja men jisses,när såna där ryck kommer över en,då gäller det att passa på. Fast ibland kanske man tar i för mycket,*ler* men du verkar ju må bra idag,och låter ju skönt,då slipper jag oroa mig.
Skönt att du är på bättringsvägen,då finns det hopp. Jag kanske skulle prova på din uppiggande drink,lät rätt gott faktiskt.
Önskar dig en fin,fin fredag vännen,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

19 mars 2010 11:36

Hej Berith!
Skönt vännen att höra/läsa att du känner dig mindre trött och är piggare! Kanske en kombination av att inflammatinen minska och "äggdrinken"... Vilket som, skönt att det känns mindre ont..och mindre trött.
Du "tog väl ut dig" nu också när du satte igång..när du könde dig piggare..och så blev du trött igen.
Här är det också blia, dygnet runt. man ser hur snön sjunker ihop.
Jag är så glad att Lasse o jag börjar ha "lite socialt" även här i Kolsva, nu närr vi gåtr till Brukskyrkan..och äter samtidigt GOD SOPPA.
Vi har haft "sovmorron" idag till kockan 9..och nu ser Lasse på skidåkning o jag sitter vid datorn...och bloggar...försöker HINNA att svara på en del av komentarerna. De senaste dagrana har jag inte hunnit med komentarer..och det vil jag ju gärna hinna med...Förstår iNTE vAR tiden tar vägen, trots att jag nu BARA jobbar 61% istället för 100%.
I går så hjälpte Lasse mig att beställa ETT NYTT DRAGSPEL via nätet...så hoppas att det är bra att jag känne mig nöjd. Hade tänkt att ha ett rött igen, men nu blev det svart....
Har plockat fram dammsugaren, få se "när jag får tid"..at ta den i handen...i stället för datorknapparna...
Kramen Berith!! Önskar dig och de dina en riktigt skön och avkopplande fredageftermidda/kväll!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ulla

Ulla

19 mars 2010 13:17

Hejsan Berith! Tack för hälsningen, blir lika glad varje gång, energi, ja jag går och väntar att det ska komma nån gång men det har varit lågt ett tag, vi har grått idag och varmgrader, men snön sjunker ihop mer och mer, det värsta är all hundskit som finns, kunde knappt gå till centrum igår fick se mig för hela tiden, jag har själv haft hund och tyckte inte alls det var jobbigt att ha en påse med sig och plocka upp, tråkigt för dom som plockar upp också att se allt detta, det som göms i snö kommer upp i tö, så sant så, ha nu en skön helg och hoppas du får må bra, kram

http://www.ullasglitter.se

 
Vicke

Vicke

19 mars 2010 16:22

Trevlig helg

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
av irja

av irja

19 mars 2010 16:27

Kära Berith !!!
jag hålle med syrran Margit, vet bara inte var tiden tar vägen......Jag fick också ett sånt där tokryck,i onsdags ,då var det sovrummet,gillestugan bastun,lilltoan,tvättstugan och trappan som fick en genomgång och hjälp av IAS -Städpatrull,personalen , snabelmonstret och Herr moppman och fröken dammvippa ,sängkläderna och mattorna ut för vädring, lakan och påslakan en rutsch i tvättmaskinen,fönsterputsning får bli en senare fråga, när det blir lite varmare.....Har ju också gått och varit småhängig en längre tid,det är ljuset, och en liten doft av VÅREN,som ger oss energin ,tror jag .....Det är trevligt att den har återfunnit mig,oss LER....Påsken är ju snart framför dörren,så tar man lite i sänder hinner man kanske städa hela huset från grunden,ja ,jag menar verkligen från grunden, vi har ett så kallsde suterräng hus..... 5 rum och kök,något stort för oss två,efter det barnen flyttat hemmifrån......NU blev det ett långt kommentar,men hoppas du orkar läsa mitt svammel ända till slutet ...LER Önskar dig och mannen och Lillen en skön och fin/fin helg.....FÅNGA DAGEN.....DAGEN GÅR EJ I REPRIS....KRAM IA ....

http://40-Talisten.bloggplatsen

 
Ingen bild

Inga-Lill

19 mars 2010 17:22

Nja, du måste nog dricka äggdrinkarna en 2 - 3 dagar innan de har fått full effekt men de är synnerligen effektiva. Fick lära mig dem av en gammal barnmorska när jag fick mellersta sonen -78, blodvärdet var så extremt lågt att jag skulle inte få åka hem efter de 6 dagarna. Då kom denna gamla tant pensionerad sen flera år och gav mig dessa drinkar, jag vet inte men pigg blev jag och full fart på blodvärdet så jag fick åka hem redan efter 5 dagar, om jag lovade att fortsätta med drinkarna. Sen har det varit mitt recept på vårtrötthet ända tills jag blev allergisk mot ägg, många har följt mitt råd om äggdrink när de fått barn och annars när blodvärdet inte varit det bästa. Så jag tror nog att det fungerar, hoppas att det hjälp dig och otäckt nej det var det inte då är det värre med dessa järntabletter som är rena giftet i alla fall för min mage.

Hoppas att du får en skön fredagkväll med något gott att stoppa i dig, finns väl någon frukt som har fallit dig på läppen förstår jag.

Kramar i mängd.

 
Lisa

Lisa

19 mars 2010 23:22

Hahha sååå skojig du är...Snabel hanen eller Draken har jag hört förr men att du MATAT han med änglatofflor Lät sååå Roligt!
Nu har du lärt mej många nya Namn såsom Fibrotrollet och Reumaspöket!Här får du några av mina (Fast du kanske hört dom förr)RADHUSBIFF=Blodpudding,Teensta Lax=fiskpinnar,
Hurran= Kaffepannan,Har fler men blev stillestånd i urverket nu..
HÄRLIG att få såna piggryck,,,kan va blutsaften tror jag!Jag äter Berocca(Du vet enligt reklamen)stay sharp and alert)=
Brukar vanligtvis få mej att bli piggare,,,Men den rår INTE på min nuvarande influensa,,,måste slagit fel för jag har istället blivit slapp o slö (fniss)...
Ha nu en härlig helg min goa vän!'
förresten fyy så kallt ni har ÄN!!Hua!
Kram...

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

20 mars 2010 08:17

Monica ...hahah...ja det gäller att smida medan järnet är varm :)))
Önskar dig detsamma =)
Varma kramar =)

Marita ,Tack för din omtanke =) Man får se upp så man inte tar i för mycket då dessa il kommer över en ;)))
"Äggdrinken" är riktigt god och jag kan verkligen rekomendera den =))
Varma kramar =)

Margit , tack min vän =) Vad spännande , hoppas du blir nöjd med ditt nya dragspel =)
Det låter så trevlig med era soppluncher och lite socialt umgänge det behöver vi alla lite då och då =)
Önskar dig/er detsamma =))
Varma kramar =)

Ulla : Jag som är hundägare , tycker att det är min skyldighet att plocka upp efter min hund , andra ska inte behöva trampa i min hunds "dynga" ....Men tyvärr så plockar inte alla hundägare upp efter sina hundar =((((( Det är synd och skam tycker jag !
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Vicke , jag önskar dig detsamma , varma kramar =)

Irja min vän =)) Skönt att höra att även du känner dig piggare igen =)) Ja vårluften och ljuset gör ju naturligtvis sitt till också =) Ja , Påsen står för dörren , tyckte det var igår som det var påsk , men det är ju ett år sedan sist , tider går verkligen fort ;)
Det är skönt då vårstädningen är gjord =)
Önskar dig och de dina detsamma , varma kramar =)

Inga-Lill : Tack än en gång för tipset min vän , gamla beprövade tips är alltid de bästa tipsen =))
Jag kan inte heller äta järntabletter då jag få allergiska reaktioner av dem .....
Du har så rätt så , jag gnagar just nu på ett päron ;)))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Lisa : Jo , jag har hört de uttrycken förut , men tack ändå =))
Berocca har jag hört också ska vara bra , inte bara enligt reklamen utan av dem som verkligen har prövat dem =)
Flunsan gör att man blir slapp och slö , och det är ju tur att det
ärövergående ...men det brukar ta tid =))
Krya på dig vännen =)
Önskar dig detsamma , varma kramar =)



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards