Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Det man sår, får man skörda ;)))

Av Berith - 18 mars 2010 07:45

Kylan håller fortfarande Boli´a i ett järngrepp *ler*

Då jag klev upp före skam var det -19,8 grader , men nu 

i skrivandets stund är det "bara" -15,1 , det kommer att

bli betydligt mildare fram på dagen *ler*

SMHI lovade regn eller snöblandat regn i dessa trakter

i dag och när jag tittar ut genom fönstret , så ser de ut

som att de skulle kunna få rätt *ler*


Men i går så var det sol , solen värmde verkligen gott 

i lähörnet på altanparadiset *ler*

Ja det blev så varmt där jag satt och filosoferade att jag

fick lust att plocka av sig ytterkläderna *ler* , men det

är ingen bra ide denna tiden på året , även om solen värmer

så kyler det från den snötäckta marken (förrädiskt;)) så ytter

kläderna blev kvar på kroppen *skrattar*


Min go´a vän J och jag var  på ett föredrag om jordläkning

i går kväll *ler*


Ett mycket intressant föredrag som Lena Greus höll i *ler*

" Med jordläkning sker helande och en transformering av energier

av energier på markområden t.ex offerplatser eller vid hus som är

negativt påverkade av stressfält, jordstrålningslinjer och starka händelser.

Vår yttre omgivning påverkar oss privat , socialt och samhälleligt . Och omvänt , speglar vår omgivning vårt inre mående "


Så sant så ! *ler*


Med dessa rader avslutar jag detta inlägg *ler*


  


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*



Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*






 
 
Vicke

Vicke

18 mars 2010 09:24

om ni har så kallt så lär det inte bli regn utan snö, men här får det gärna komma lite regn nu som skyndar på smältningen av snön

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Berith

Berith

18 mars 2010 09:40

Och nu har det börjat snöat lite grann =)
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

18 mars 2010 10:43

Ja, igår var det en fin solig dag, man hoppade upp ur sängen, men idag var det grått och mulet värre.
Det var kloka och tänkvärda ord du fick höra på föreläsningen igår!
Hoppas du får en fin dag idag, tror jag ska passa på att baka ett bröd som heter Gahkku som man gräddar i stekpanna. Varit sugen på att prova baka det länge till barnen.
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

18 mars 2010 11:15

Hej! Verkar vara en riktigt intressant föreläsning! Och vilken fin bild du lagt in här, vad står runan för? Jag minns inte. Kanske ska jag ta fram mina runor och förklaringen till dem.... hmmm... Gör jag det blir jag fast resten av dagen... :-)
Här har vi +5 grader och regn. Önskar dig en fin torsdag! Kramar!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

18 mars 2010 11:43

Ni har verkligen kallt. Här är det +2 grader. Ja det är förrädiskt nu och kläderna bör vara på ;) Vad intressant det verkar föredraget ni varit på. Skall in på din länk och läsa. Jordstrålning vet jag vad det är och jag brukar gå med såna stålstickor som böjer sig om man hamnar i ett kors och där skall man inte ha sängen eller sitta och arbeta om det ger utslag.

Ha en härlig dag själv kära du
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

18 mars 2010 12:09

Det där föredraget låter intressant. När min kusin och hennes man flyttade in i en ny bostad hade de problem med sömnen. Efter att ha varit på ett liknande föredrag, flyttade de sina sängar - och sömnproblemen försvann! Det låter lite som hokus pokus, men jag tror nog att det ligger något i det.
Brrr! Vad kallt ni har! Här har vi i alla fall ett par plusgrader idag:)
Soliga och varma kramar till dig min positiva vän:))

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

18 mars 2010 12:09

Monica : Ja idag är det verkligen ett inomhus pysslar väder =)
Vad gott det lät , nu blir jag också sugen på att baka =)
Varma kramar =)

Pisan : Ja det var verkligen intressant =)
är vattnets runa Lagu , vattnet förknippas med känslor, som du kanske redan vet =)
intuition, tårar, det undermedvetna, flöde, energiströmmar och det livgivande regnet .....
Omvänd visar denna runa på ett uppdämt flöde, hämmade känslor och torka...men det visste du säkert redan =))
Önskar dig detsamma , varma kramar=)

Wiper : Helt rätt och riktigt =))Det är ett gammalt och beprövat sätt och inget humbug som en del tror ;)))
Tack , sänder varma kramar åter =)

 
Ingen bild

Berith

18 mars 2010 12:14

Lambergsfrua : Det är verkligen inget hokus pokus ;)))
Det är ett gammalt beprövat sätt och har man sängen på en Hartmannlinje elle currylinje , så sover man inget vidare ;))
Varm kramar tillbaka till dig vännen =)

 
Marita

Marita

18 mars 2010 12:14

Vilken intressant föreläsning,det är mycket sånt där som man aldrig tänker på.Men käre värld så kallt ni har det, tack och lov har den kylan släppt greppet om oss här nere.
Det var bra du behöll kläderna på trots solvärmen. Man blir lätt lurad nu,och tror att det är varmare än det är.
Jotack,förkylningen finns där men är väl lite bättre.Inte lika mycket näsdropp,*ler*
Hoppas du får en fin dag,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

18 mars 2010 12:19

Minus 3 i morse klart överkommligt väder men det är grått och har slängt lite snuttefjun i luften. Hillman är på bättringsvägen, lite antbiotika så blir det bra. Idag har jag idétorka vad det gäller maten men det ordnar sig säkert när jag blir hungrig.

Det där med som man sår får man skörda stämmer alldeles exakt, jag brukar säga att som man bäddar får man ligga och det är ju samma sak. Tyvärr så är det inte alltid man tänker sig för och då blir det bara tok men det är väl av misstagen man lär sig. Den här helgen kommer att gå i lugnets tecken, jag ska lyssna på musik och titta på filmer, allt sånt som inte gubben gillar, för jag blir gräsänka från i morgon kväll. Det låter kanske hemskt men det ska faktiskt bli skönt, det blir bara jag och yngste sonen hemma så nu ska vi äta lite kryddstarkt för det är också något som gubben inte gillar. Taxarna är naturligtvis hemma men de brukar rätta sig efter mina tider när vi är själva.

Kramar i mängd och klia Lillen bakom örat från mig.

 
Ingen bild

Berith

18 mars 2010 12:20

Marita : Jo , det var väldigt intressant och Hartmannlinjer och currylinjer kan verkligen ställa till det för en ;))
Vad bra att du känner dig lite bättre =))
Tack , det får jag säkert , dagarna blir ju vad man själv
gör dem till ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Ingen bild

Berith

18 mars 2010 12:23

Inga-Lill : Skönt att Hillman mår bättre =))
Lite semester behöver man från gubbsen ibland ;))
Javisst är det av misstagen man lär sig ,
gjorde man aldrig misstag skulle man ju inte lära
sig något och inte utvecklas heller för den delen ;)))
Lillen hälsar och tackar =))
Varma kramar =)

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

18 mars 2010 15:59

Vad intressant det låter det du och din vän varit på. Det där med fält som stör oss har jag en bok om. Köpte den för många år sen och jag fick en tankeställare när jag läste den.
Tack för dina kommentarer hos mej. Jag har inte hunnit runt förut men idag har jag fått en rejäl lucka och har både bloggat och springer omkring nu.
HA det gott min vän !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

18 mars 2010 17:28

Lisa : Det var väldigt intressant och tänkvärt =)
Ibland har man fullt upp och då kommer bloggandet i andra hand =)
Önskar dig detsamma vännen =)

 
Rune

Rune

18 mars 2010 18:42

Hej Berit !
Jag läser din blogg ibland, nu var det ett antal dagar sedan.
Nu har jag suttit i em . och läst dina föreg. inlägg. ( mycket intressanta).
En kommentar från 4/3 av Gökboet tycker jag är fruktansvärd,
hon har upplevt osämja i släkten sen hon kom in början på 70-talet, men hon kan inte tala om varför hon fortsätter i släkten
efter 1987. Hon kanske har dåligt samvete. Jag hoppas hon skriver en kommentar i din blogg eller i hennes egen , så att alla
som vet hur det ligger till får en ursäkt från henne, annars kanske jag fortsätter att berätta om detta.


http://Rune

 
Ingen bild

Berith

18 mars 2010 21:35

Hejsan Rune =)
Jag vill börja med att tacka dig för ditt besök
och för åsikt om mina inlägg =)

Efter jag läst din kommentar gick jag tillbaka och
läste inlägget och kommentaren du syftade på .....
Jag vet ju inte vad det handlar om .....
Så jag tycker att det är mer renhårigt att du tar
det med henne ...
För om jag har förstått dig rätt så känner ni varandra på
ett eller annat sätt ....

Jag önskar dig en trevlig kväll och tackar dig för ditt besök
och önskar dig välkommen åter *ler*


 
Monica

Monica

18 mars 2010 21:48

Tittar in som hastigast och önskar dej god natt!

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

19 mars 2010 07:22

Oj vad kallt ni har. Till och med vi här i mellersta delarna börjar känna av våren. Hoppas den kommer till er också snart!

Vad spännande föredraget lät.

Ha en mysig fredag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

19 mars 2010 07:35

Och nu Monica säger jag godmorgon ;))
Varma kramar =)


Sussi , Den kommer då den kommer , den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards