Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Törn Rosa .........

Av Berith - 16 mars 2010 07:45

Kung Bore vägrar släppa sitt grepp (-17,5) om oss här i Boli´a ,

precis som tröttheten vägrar släppa sitt grepp om mig *ler*

Igår hade jag ett allvarlig samtal med mitt "jaget" och min lekamen ...

" Detta går inte längre , sova bort flera dagar och ändå inte känna sig

utvilad  ! " 

Sa jag med en bestämd röst och till mitt "jaget" och min lekamen och tittade

"jaget" djupt i ögonen i badrumsspegeln .....

" Vad ska jag göra då lekamen skickar sömnsignaler till de två hjärncellerna som jobbar på mindre än halvfart just nu och vill bara sova de också  ??"

Suckade "jaget" uppgivet och stirrade tillbaka på mig i badrumsspegeln *ler*


Det är nog en kombination  av vårtrötthet ( det är i sådana fall första gången i mitt liv som jag drabbas av det , men någon gång ska ju vara den första;))  inflammationen och tabletterna mot den åkomman som har tagit min lekamen i besittning *ler* ...men på Hälocentralen så ville de i alla falla att jag skulle komma förbi och ta några prover , för att få det bekräftat *blink*


Undrar om Törn Rosa kände sig utvilad då hon blev väckt ur sin djupa sömn efter hundar år  ?? *ler*

Men nu är inte jag Törn Rosa och jag har inte stuckit mig på någon slända och jag har definitivt inte tänkt sova i hundra år *skrattar*


Önskar er alla en riktigt bra dag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*


  





Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Marita

Marita

16 mars 2010 09:12

Bra att du kommer iväg och får ta lite prover, inte helt fel att kolla upp.
Kylan är envis,nu har ju inte vi lika kallt som ni,men ändå. Lite varmare vore skönt.
Ha en fin,fin dag vännen, och fortsätt ta det lugnt,*blink*
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

16 mars 2010 09:24

Bara jag inte somnar på vägen dig ;)))
önskar dig detsamma vännen , varma kramar =)

 
Margit

Margit

16 mars 2010 10:05

Go förmiddag, min vän Berith!!!
Har inte hunnit under helgen med bloggen och kommentarer..DET blev en intesiv bäde lördag o söndagsdygn igen, fast det inte riktigt var planerat så. Och hann inte ens SKRIVA blogginlägg och INTE skriva kommentarer heller...inte förrän/ under gårkvällen...så blev det ett inlägg. Kommentarerna får jag göra under dagen.
Att lägga in EN ENDA bild tar tid, och jag brukar ju lägga in "minst 2"... hi hi hi
Va jobbigt att du känner TRÖTTHETEN så markant!! Och inte bara en dag...utan det är många dagar. Jobbigt!! Du är ju också van att "Vara i farten"...
Men har man kanske en infektion/infalmmation i kroppen så KAN det ja va det....SAMT vårtröttheten, kanske.
Solen skiner här i Kolsva även idag. Är nu ledig tills på söndagnatt. Njuter av ledigheten...med Lasse..
I morron ska vi på sopplunch igen i Brukskyrkan och därefter åker vi till E-tuna. Jag skall FOTOGRAFERAS..det skall bli nån ny legitimationskort på alla anställda, som man skall ha på sig när man jobbar. Vi har då en blankett som är ifylld och så skall vi legitimera oss när vi fotas...
Ligger då över i stan..(Både Lasse o katterna blir med) Lasse skall hjälpa min dotter Maria med att sätta en skiva på hennes KOLONITUGEFÖNSER, hon var där i går och en ruta var krossad...
Ska beställa tid för Tessie IGEN, massor med TOVOR i pälsen igen..och det sliter nog o drar i skinnet då på henne...så då blit det "rakning" igen.
Förlåt min långa kommentar...Lasse sover ännu så jag har ingen o prata med , så därför "pratar" jag med dig...
Kramen min kära bloggvän!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Vicke

Vicke

16 mars 2010 10:14

jag önskar dig detsamma

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Ingen bild

Berith

16 mars 2010 10:15

Kära Margit min vän , prata på du =))
Ja du har verkligen haft full upp =)
Synd att dragspelet gick sönder då du
övat så länge ...men de fick ju användning av din ljuva
stämma istället =))
Denna trötthet tar på krafterna , det är jobbigt att
var olidligt trött ....hahaha...men det är ju övergående
och inget farligt =)))
Vad tråkigt att komma ut till kolonistugan och se att
rutan är krossad , tur att Lasse är duktig och hjälpsam =))
Det blir nog skönt för Tessi att få väck alla tovorna =)
Önskar dig en bra dag min vän och hälsa Lasse =)
Varma kramar till er båda =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

16 mars 2010 11:41

Hillman är lite krasslig så jag har inte sovit något i natt, ska till veten vid halv tre idag, så får vi se vad de tror det är. Han ser inte sjuk ut, busar och har sig men han blöder ur munnen och har gjort det av och till sen i söndags. I natt som var så började han blöda kraftigare än tidigare, så det blev ingen nattsömn för min del. Det stoppade vid fyra tiden i morse men Hillman var fullständigt vettskrämd, för han visst nog inte heller vad det var som hände. Så därför har jag kört handpåläggning hela natten, för då blev han lugn, bäst att veten får titta på vad det är. Tycker inte det verkar som om det var tänderna heller för han äter osm en häst, pigg och glad för övrigt med, så den här gången är jag mäkta rådlös.

Hoppas att du har fint väder, här skiner solen från en klarblå himmel men ack så kallt det var i natt och i morse, minus 20 grader. Det är temperaturer som jag klarar mig bra utan, igår blåste det snålt och alla leder i hela kroppen talade om för mig att de fanns. Tur är väl det för vem vill vara lealös.

Varma kramar.

 
wiper

wiper

16 mars 2010 12:50

Vad tråkigt att du är så trött. Det är nog som du säger både din värk och vårtrötthet. Jag lider själv av vårtrötthet och får inget gjort hemma utan flyr ut och gör det jag orkar. Det är bra att du tar dig till hälsocentralen för provtagning för säkerthets skull. Min man har varit jättetrött också av sin inflammation men nu med antibiotika så är det lite bättre. Du formulerar dig så roligt så det blir härligt läsvärt mitt i allt det trista som du måste stå ut med.

Sköt om dig kära du
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

16 mars 2010 15:56

Inga-Lill : Det lät inte alls trevligt , stackar Hillman , hoppas att farbror djurdoktorn kan råda bot på åkomman .
Jag förstår att du har haft en orolig natt ....och Hillamn också ...
Här har solen skinit också hel dagen , det har varit kallt i skuggan
men i solen mot läväggen har det varit nollgradigt =))
Hahah...du är du för rolig ...nä lealös vill man ju inte vara...haha
Håller tummarna för Hillman , varma kramar till er alla =))

Wiper , tack vännen =)) Det är nog en salig blandning som huserar i min kropp just nu ;))
Tröttare kan jag då inte bli och det är ju en tröst i bedrövelsen...haha ... det vänder nog snart =))
detsamma vännen , varma kramar =)

 
Monica

Monica

16 mars 2010 16:04

Kallt här också, minus 15 halv sju i morse, men det ska visst bli mildare frampå veckan och även regn har det spåtts.

Önskar dej en fin kväll!

Kramar/Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

16 mars 2010 16:08

Det låter som om det är mycket törnen som drabbar Rosa just nu... Orättvist! Hoppas att det snart blir bättre! ♥

Er stilige Kung Bore borde också få ta lite ledigt nu, kan jag tycka. Om du och jag försöker charma honom tillsammans, så kanske han inte greppar så krampaktigt? Han kan väl aldrig stå emot både en vacker blondin och brunett samtidigt? ;-)

Sköt om dig - STOR KRAM!!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

16 mars 2010 17:04

Att ständigt vara trött är tärande.... Hoppas att de kommer på någon dunderkur på vårdcentralen!
Kung Bore kan gott få ge med sig nu... Vi har fortfarande mycket snö men "bara" typ -10 på nätterna.
Kramkram Helena

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Monica

Monica

16 mars 2010 21:04

Tack för dina gulliga kommentarer på min blogg, de är uppskattade!
Jag känner också en trötthet som jag inte haft förut, undrar om det är vårluften...Fast det är rätt kallt ännu, någon vår att tala om har inte riktigt infunnit sig!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 mars 2010 21:56

Kär a Berith!
Jag tror den stora boven i trötthetsdramat är din inflammation och den medicin du tar mot den. Det kan knäcka den starkaste.
ta det bara lugnt och njut av vaje mihut, som du inte är dötrött :)
Varma och soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

17 mars 2010 06:03

Monica : Här har kylan verkligen bitit sig fast =))
Varma kramar =)

katarina ...hahah...nä inte kan han motstå två sådana charmig kvinnor ...hahah...Jag tycker vi skickar honom till varmare trakter så att han "tinar" upp en aning ..hahah
Tack vännen , det är övergående och snart är jag mig själv igen....det kunde ha varit värre
Varma kramar =)))

Helena :Tack =)) lite järnbrist....men det var så lite så , men tydligen tillräckligt för att ställa till det ;)))
Varma kramar =))

Monica : Fröken vår är lite försenad bara , men hon är på väg ;))
Varma kramar =)

Lambergsfrua och lite järnbrist var det visst också =) Oja , jag njuter av varje minut , även de minutrar då jag är "dödstrött" =))
Varma kramar =)

 
Vicke

Vicke

17 mars 2010 06:15

jag hoppas att du får en fin dag nu

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Sussi

Sussi

17 mars 2010 07:11

Hoppas du piggnar till snar. Det är ju hopplöst när man går omkring som i dvala. Man blir ju så lat ;-)

Ha en riktigt bra onsdag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

17 mars 2010 08:09

Ja man blir verkligen trött av att vara trött ;)))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards