Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Ur slut .......;)))

Av Berith - 15 mars 2010 08:00

Måndag morgon igen och jag fattar som vanligt inte vart

helgen tagit vägen *ler*

Att denna helg har gått obemärkt förbi är kanske inte så 

konstigt , jag har sovit bort störst delen av helgen , det är

bra sovplatserna som varierat *skrattar*


Lördag , fint väder på förmiddagen , jag slumrade ute i solstolen

på altnparadisprojektet *ler*

Det mulnade på och det började snöa , jag kände mig fortfarande så

där konstigt trött och slut (inte Fibbetrött , utan en annan sorts

trötthet i kroppen) då jag kom in efter att ha varit ute i det vackra förmiddagsvädret , så jag la mig på soffan och somnade till en film

och sov i lera timmar (inte likt mig ;) ) 

Vaknade och gjorde gubben sällskap en stund och såg lilla Anna

Vinna melodifestivalen *ler*

För att sedan stupa i säng och somna som en klubbad ! *ler*


Vaknade söndag morgon före skam (som vanligt ;)) och kände mig inte alls

pigg , provade gå en kort promenad med "Lillen" och det gick hyfsat bra *ler*

Kom hem , orkade inte göra ett kort yoga pass ens , kände mig ur slut

i kroppen ville bara gå och lägga mig igen , men stålsatte mig och 

satte mig att blogga istället , men höll på att somna där jag satt *skrattade*

Det sprack upp och solen kom fram , jag gick ut och satte mig i lävägg på paradisaltanen och SOMNADE   !! *skakar på huvudet*


Vaknade och kände mig fortfarande väldigt trött och slut , nog för att

jag är van att känna mig trött och slut på grund av Fibbe Trollet , men

detta var/är en helt ny trötthet *ler*


Dottern som bor i stan , den stolta moster Emma till guldklimpen Vera 

och hennes sambo och våran älskade måg , go´e Andreas kom och hälsade

på och det vankades middag *ler*

Så jag och gubben hjälptes åt att laga middag *ler*


  

Sötpotatis, zuccini och mini majs i ena formen och klyftpotatis i andra formen *ler*


  


Ouorn fileer till mig , de ser ganska tråkiga ut här på bilden , men en

god sås gjord på sambalolek  sätter piff på dem *blink*


  


Dottern Emma hade tidigare under veckan lagt in skinkstek som "önskemåltid ",

till gubbens stora glädje (han tycker det blir lite väl mycket vegomat ;)))

Så skinkstek blev det till de övriga *ler*


  

Och naturligtvis , serveras det alltid en sallad av något slag och även bjöds det på  alfalfa (fast det är bara jag som äter dem =D) *ler*


Våra goda vänner Herr och Fru H , tittade också in och drack kaffe/te med oss *ler*

När alla så hade farit hem till sitt igen , kunde jag inte hålla mig vaken längre, utan somnade isoffan och sov där till det blev dax att kravla sig till sängen och

där fortsate jag att sova som en klubba  och vaknade före skam , som vanligt denna måndag  morgon *ler*


Men tror ni jag kände/känner mig utvilad efter all detta evinnerlig sovande under helgen ???

Inte ett dugg !! Är sååå slut i kroppen och vill bara sova , jag känner inte alls

igen mig själv och inte gubben heller för den delen *skrattar*

Kan det bero på de starka antiflamatoriska tabletterna jag äter just nu eller kan

det vara en virus som spökar i min kropp , eller kan det bero på inflammationen som härjar i mina knä och höftleder ???....*funderar*....


Jag ger det en dag eller två , sedan ringer jag till min "El doctore " , för så här mycket sovande kan inte vara normlat , inte ens för en med ett Fibbe Troll inneboende *skrattar *


Nog om detta .....


  


Morgonens himmel över Boli´a före skam *ler*

I skrivandets stund är det betydligt gråare på himlen *ler*

Termometern visar på -11,5 grader 


Önskar er alla en riktigt bra dag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat* 




Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*



 
 
Sussi

Sussi

15 mars 2010 09:00

Jag tror nog din kropp går någon match mot något virus som vill tränga sig på. Så länge du vilar och gör som kroppen säger så klarar du dig nog. Låter som om det skulle vara nåt sånt i alla fall..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marita

Marita

15 mars 2010 09:13

Men kära nån att du är så trött. För ett par veckor sen så var jag också trött och yr i skallen,orkade ingenting.Knappt att sitta och blogga heller, och då är det illa,*ler*
Måste ha varit nåt virus,det säger man ju alltid när man inte vet vad det är.
Men för dig det kan ju vara en kombination av tabletterna och att inflammationen håller på att ta sig ur kroppen. Men ring läkaren om det inte blir bättre, för så där ska du ju inte ha det.
Sköt om dig,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Lycke

Lycke

15 mars 2010 09:38

Oj, så du har också haft det jobbigt i helgen!!! Tror på att det är både tabletter och inflammation som ställer till det för dig! Det är bökigt när inte kroppen hänger med - och nyttigt att märka vad den har för sig :) Tack för dina goa ord hos mig - Ja, jag tänkte att du säkert skulle vet hur man behandlar sin stress - försöker verkligen tänka mig för nu! Började dagen med morgongympa och djupandning så jag känner mig mycket bättre idag! Hoppas att du snart känner dig piggare...!!!

Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lill

15 mars 2010 11:13

Såg gott ut det där men det du äter det vete katten om jag skulle överleva på. Här lite svårt för att äta vissa grönsaker och bönor så det skulle nog bli en mager kost men visst grönt en gång per vecka går väl an. Fast då fick jag nog ha maten för mig själv, för övriga vill ha riktig mat, som gubben säger.

Det här med trötthet verkar vara något som går, gäspade mig genom hela gårdagen och inte har det böjrat bättre idag. Jag funderar om det är vårtröttheten som tagit krokben för mig, eller om det kanske är min brist på nattsömn som spökar. Det blir ca fem timmar per natt och det är i minsta laget, även om jag är van vid att sova lite. Din trötthet beror nog på medikaninerna, för inflammationsdämpande har den nackdelen, men det kanske är meningen att man ska vila mycket så kroppen har ork att motarbeta det sjuka.

Kramar i mängd.

 
Lisa

Lisa

15 mars 2010 11:41

Heej Min goa vän!
Tack för dina värmande kommentarer...Jag slutar inte att blogga iallafall för jag känner att jag behöver både bloggen och er kära bloggis vänner! Även om det varit mycket elände hos mej så är ju livet så ibland,,Får försöka Resa sej och ta nya tag även om det tar ett tag..att få skriva av sej är ju en del i allt för att må bättre..

Jag tror också att din trötthet har att göra med inflammationsdämpande tabletterna,,Jag brukar se det som så att när det dåliga möter det som försöker läka så blir det en omställning i kroppen och tröttheten kommer som ett brev på posten för att sen vända åter och man blir frisk o pigg!
Knepig förklaring kanske,,,Men så har jag förklarat även för min Dotter Natta när hon blev dålig nu sist och fick pencillin så blev hon lika Trött som dej..Jag är ju ingen Läkare men är på God väg efter mina egna erfarenheter av sjukdomar(Skratt),,,
Sköt om dej och ha en fin Måndag trotts tröttheten!
Varm kram skickar jag till dej!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

15 mars 2010 11:49

Sussi : Ja jag tror också att det är något sådant...och jag orkar inget annat än att vila , så det är bara till att lyda kroppen och vila ;))
Varma kramar =)

Marita : Ja det är nog någon kombination , det tror jag med och kroppen behöver ju vila om inflamationen ska kunna läka ut...men att vara så här okristligt trött , det tar på krafterna..hahaha
Varma kramar =))

Lycke : Det tror även jag , så det blir till att fortsätta att vila ;))
Stress är ett elände , jag har varit en stressmänniska en gång i tiden , tio bollar i luften minst , men sedan sa kroppen stopp =)
Djupandning och skogspromenader är bra , det är som balsam för kropp och själ , yoga och meditation är också bra mot stress =))
Det är bra att du har börjat tänka dig för och lyssnar på din kropp , jag blir glad att du känner dig betydligt piggare =)
Tack Lycke =)
Jag är nog snar mitt "gamla" jag igen ;)))
Varma kramar =))

Inga-Lill: Haha, gubben min tycker inte att vegomaten är mat för en riktig karl ;)) Men han äter den då jag lagat till den ...hahah...
Jag mår bra av att äta sådan mat , äter jag för "tung" mat , då lackar magen ur ....och det är inget vidare trevligt , inte för min omgivning i alla fall ;))
Jag brukar inte påverkas av vårtröttheten ....jag tror nog det är kroppen som behöver vila för att läka ut inflammationen....men att vara så här trött , det tär på krafterna ;D
Varma kramar =)

 
Ingen bild

Berith

15 mars 2010 11:53

Lisa min vän , vad glad jag blir =))
Ja att blogga och skriva av sig av "eländet" har ju
också en läkande effekt =))
Jag tror desamma , och jag lyssnar på dig "doktor" Lisa och tar
till mig dina råd ;)))
Varma kramar =))

 
Sussi

Sussi

15 mars 2010 11:59

Som tur var mår magen bra igen nu så det blir till att åka in till stan och träffa min vän :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

15 mars 2010 12:02

Det var skönt att höra , ha en riktigt trevlig dag med din vän =)
Varma kramar =)

 
wiper

wiper

15 mars 2010 13:42

Skönt att du kan sitta ute och bara vila i solen när du inte kan göra annat för värken. Det var ingen dålig middag ni åt i går och vad kul att det hände nåt i helgen i alla fall så du fick träffa ditt barn och barnbarn. Om du har inflammation och äter tabletter då är det inte undra på att du är trött. Min gubbe äter starka penicillin nu och är också jättetrött.

Vilken härlig bild över Bol´vi får njuta av

Sköt om dig goa du
Hoppas du snart mår bättre så du slipper sova så mycket

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

15 mars 2010 17:34

Det var väldigt vad du har sovit mycket och inte känner dej utvilad trots det.....kan ju bero på tabletterna du äter, eller vårluften.
Idag har luften här varit kylig trots sol, men nätterna är kalla så det tar inte så mycket på snön tyvärr.

Kramar//Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
cilla

cilla

15 mars 2010 20:11

först så tack för alla fina kommentarer jag fått av dig, du har piggat upp mig. jag har väl inte varit precis sjuk, har en skugga i hypofysen som oroar mig. har varit lite deppig men skall försöka rycka upp mig, vill inte dra upp det på bloggen, tycker att det är jobbigt att skriva om. helst när jag inte vet så mycket ännu, det är säkert ingenting. hoppas att du blir bättre och jag sänder en massa kramisar till dig.

http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba

 
Vicke

Vicke

16 mars 2010 06:02

vårtröttheten har drabbat dig tydligen

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Ingen bild

Berith

16 mars 2010 06:58

Wiper : Jag förenade nytta med nöje ;)))
Varma kramar =))

Monica : Ja det är helt otroligt att man kan sova så mycket och ändå inte känn sig utvilad =))
Varma kramar =)

Cilla : Jag förstår ! Allt vill man inte skriva om , inte då man är mitt upp i det ....
Mina tankar är hos dig och jag håller tummarna för att det inte är något !! Varma kramar !

Vicke , då är det första gången jag drabbas av det , men någon gång ska ju vara den första ;))
Varma kramar =)

 
Sussi

Sussi

16 mars 2010 07:51

Hoppas du känner dig bättre och piggare idag :-)

Ha en riktigt bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

16 mars 2010 07:55

Icke *skrattar*
Varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards