Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Morgonbabbel

Av Berith - 14 mars 2010 07:15

Igår kväll slumrade jag till och från som vanligt i 

soffan framför melodifestivalen , jag har inte följt

med i ut tagningarna eller deltävlingarna eller vad de

nu kallas , men jag måste säga att jag tycker inte att jag

har missat något *ler*


Men rätt låt vann , helt klart *ler*

Lilla Ann med den mäktiga rösten , ja hon har verkligen

en egen röst denna tjej *ler*


Gårdagen började med idel solsken som gick över till

snöoväder , eller snöoväder och snöoväder var att ta i *skrattar*

 Det mulnade på och det började snöa  ordentligt en stund *ler*

Sedan drog snön vidare , men solen ,  den  fortsatte att lysa med sin

frånvaro resten av gårdagen *ler*


 


Det spelar ingen roll vilket väder det är utanför fönstret , 

då man har solsken inombords och underbara tulpaner att

njuta av på köksbordet *ler*


  


I skrivandets stund så är solen på väg upp över Boli´a 

 och termometern visar på -12,3 grader *ler*

Så vi får väl se om det skall vara idel solsken hela dagen eller

om det tänker mulna på och börja snöa igen *ler*

Det är verkligen aprilväder i mars *ler*


Det var lite morgonbabbel om ingenting *ler*


Önskar er alla en riktigt skön söndag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*




Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*


 
 
Marita

Marita

14 mars 2010 11:47

Ja visst vann rätt låt för min del i alla fall. Den kanske inte har så stor tur ute i stora Europa,men det är ju roligt för tösen i vilket fall att få vara med.
Idag har vi lite kallare,men solen värmer förhoppningsvis under dan.
Ha det gott vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

14 mars 2010 12:03

Här har vädret varit väldigt stabilt. Sol i flera dagar nu men ändå så tycker jat att upptiningen går lite väl långsamt. Snöflingor har jag faktiskt inte sett till på säkert 4-5 dagar nu ;-)

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

14 mars 2010 12:17

Bara att se lilla Anna bli så glad var roligt!!!!
En underbar söndag önskar jag dig!
Kramelikram Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

14 mars 2010 13:27

Marita : Kanske inte det , men jag tycker att hon var den enda som var värld att få åk och representera Sverige =))
Mot lä väggen är det väldigt varm ...man är ju inte van , så man får ta det lite försiktigt =)
Varma kramar =)

Sussi : Här hr de visat sig en stund idag igen , men nu lyser solen igen , så det blir till att gå ut och njuta =))
Önskar dig detsamma =)
Varma kramar =))
ad
Helena , ja jag håller verkligen med dig , att se henne bli så glad , bra det var roligt =)))
Man så hur hoppet lyste i hennes ögon in i det sista och så vann hon =))
Varma kramar =))



 
wiper

wiper

14 mars 2010 14:48

Jag tycker också att rätt låt vann. Det är lite väl mycket deltävlingar och röstningar. Tyvärr tänker dom göra det ännu mer komplicerat nästa år. Vilka fina tulpaner och vältagen bild.

Hoppas du själv också får en in söndag

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

14 mars 2010 15:27

Kära Berith !!!
Det tycker jag också,att Anna blev den som ska representera Sverige i Oslo, men nummer ett blir hon inte,det är bra om hon kommer bland de tio bästa,Här i Piteå, har vi också april väder redan.Men det är väl att vi närmat oss påsken, påsken är tidig i år,första veckan i april, redan....NU har våran yngsta dotter Maria och lill prinsessan Alva och prinsen Lucas åkt hem, till Kalix.Det blev så tommt igen när vi blev bara på tre,jag, mannen och Lucky,vi har haft en gemytlig helg med god mat och bus och skoj i pulkbacken,och morfar fick hjälp med snöskottning....Fina tulpaner,jag fick också en stor fång med tulpaner när Maria och barnen kom i fredagsförmiddags... Ha en bra söndags eftermiddag.... KRAM IA ....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

15 mars 2010 08:31

Tack Wiper =)) Varm kramar =))

Irja : Jag förstår att det blev väldigt tomt då de åkte...
Ja, det är verkligen aprilväder ..hahah...
Varma kramar =))

 
Inga-Lill

Inga-Lill

15 mars 2010 11:05

Vilken underbar tulpanbukett, ja det är nog bra att ha våren inne än, för ute lär den dröja.

Kramar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards