Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Osynkade ....

Av Berith - 12 mars 2010 08:00

Min blogg och jag är verkligen osynkade *skrattar*

Jag lever här och nu , och tar dagarna som de kommer ,

men mina inlägg handlar alltid om gårdagen *skrattar*


Nu är det kanske inte så konstig eftersom jag bara gör ett

inlägg om dagen och det inlägget skriver jag varje morgon

medan jag dricker mitt morgonte efter min skogsrunda (just nu

med min inflamation i höft och knäled , blir det inte mycket till

morgonpromenad ;)) och mitt yoga pass (ett kort pass , för tillfället ;))

Det har  inte hunnit hända så mycket , den här tiden på morgonen ,

inte  annat än  mina morgonrutiner som numera ligger på hyllan i

väntan på att inflammationen ska gå över , förutom det lätt yoga

passet då *ler*



Jag tog det miljövänliga fordonet till tisdagsträffen i Gula Villan i

tisdags , för det kändes ganska bra i mina knä och höftleder just då  , med det straffade sig kan jag lova *skrattar*

Är huvudet dumt , ja då får kroppen lida *blink*

Så är det då man är överpositiv , det är inte bra alla gånger att vara det *blink*


Jag mår som allra bäst på morgonen och har minst ont i mina

händer då , så då passar jag  på att blogga *ler*


I sommras då var jag och bloggen mer i synk , för då det är varmt

ute mår jag som allra bäst , ju varmare desto bättre ,jag bor egentligen

på fel plats , jag borde nog bo i en liten stuga i Saharaöknen *skratttar*


Till sommaren kommer kanske jag och bloggen  i takt igen och det

blir  dagsfärska inlägg , här och nu , precis som jag lever *skrattar*


Men nu över till morgonens väder ( det är ju i nutid i alla fall ;)))

Solen är på väg upp över Boli´a och termometern visar -11 grader *ler*


Det är fredag idag och helgen står för dörren ,  jag önskar er alla

en riktigt bra dag och en trevlig helg *ler*


Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" !*ler från hjärtat*


Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Ulla

Ulla

12 mars 2010 09:39

Hejsan, vad fantastiska ni är där uppe att ordna för ungdommarna, ute bio låter kul,vädret idag är lite blåsigt och 0-gradigt, jag skulle nog också flytta till sahara öknen, mina leder mår bäst i värmen, men, men, bara att bita ihop, ha en bra helg hoppas du får mycket sol, kramizar

http://www.ullasglitter.se

 
Ingen bild

Berith

12 mars 2010 09:49

Vi kunde bo grannar , där ute i öknen , så blev det inte så ensamt ;D
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Pisan

Pisan

12 mars 2010 09:54

Hoppas inflammationen ger sig snart. Jobbigt att behöva ha "extra" ont, det räcker ju med det som fibbetrollet ställer till med kan man tycka. Önskar dig också en fin fredag och helg!! KRAMAR!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

12 mars 2010 10:08

Jag måste bara få fråga dig,vad får du för nånting för inflammationerna? Är det vila som gäller,eller kan man göra nånting?
Jag tror att det är en inflammation jag har i foten och stortåleden,eftersom röntgen inte visade nånting. Jag ska höra med läkaren när han ringer på måndag om en korticonspruta kan hjälpa nånting. Det blir bara sämre,men man ´kan ju inte bara sitta på en stol med foten i vädret.Jag pratade med en väninna,och hon sa att det är vila som gäller och kan ta upp till sex vecker.Hoppas du kan ge mig nåt tips.
Ja jag minns att i somras skrev du lite mer här, visst är det väl så att värme är bättre för lederna än kylan och den råkalla fukten.
Hoppas du får en fin dag,trots värken,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

12 mars 2010 10:23

Pisan , jo man kan tycka att det kan räcka med vad fibbetrollen och reuma spöket...men det är som det är då man är född med missbildade leder ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Marita : Jag äter Diklofenak (fick den starkare sorten utskriven denna gången) och alvedon morgon och kväll mot inflammationen .
Naturligtvis gäller de ju att vila också , men man kan ju inte sitta och ligga sig igenom dagarna , lite måste man ju röra på sig också , fast inom rimliga gränser ;))
En inflammation i knä och höftleden är inte lätt att bli av med då man anlitar dem så fort man rör sig , lika så är det ju med fötterna =)
Kan tänka mig att det är en inflammation du också råkat ut för och det tar tid att läka ut ...tyvärr ....
Önskar dig detsamma , min vän =))
Varma kramar =)

 
Marita

Marita

12 mars 2010 10:38

Tack för ditt svar,
Jag förstår att det är inflammations dämpande man ska äta.Problemet för mig är att jag äter redan värktabletter för ryggen,Doloxen och Alvedon forte, det går ju inte att blanda för mycket.Därför har jag provat med att smörja med Voltaren salva,men det gör ingen nytta tyvärr. Jag får tåla mig tills doktorn ringer och se vad han har att komma med.
Mitt tålamod är inte det bästa trots att jag tillhör den lugna typen,*ler*
Jag vill ut på mina härliga prommenader, det är väl vårvädret som lockar.
Men det där känner du säkert också av eller hur?
Ha det bäst,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

12 mars 2010 11:13

Jag hoppas du snart blir av med din inflammation. Skönt att det snart går mot sommaren så du får njuta av lite värme och må bättre. Vad kallt ni har det. Vi har nollgradigt fast snön ligger kvar så vit och fin.

Ha en skön fredag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

12 mars 2010 11:16

Besvärligt med inflammation i kroppen, tråkigt att vi verkar vara många kvinnor som dras med det!
Hoppas nu solen får skina så här fint hela helgen så man kan sitta ute med en kopp kaffe och njuta.
Önskar dig också en riktigt fin helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

12 mars 2010 11:43

Här var det på nollan hela natten men snön ligger kvar på taken men det rasade lite på ena sidan igår. Solen skiner och det lovar att bli en fin dag, de har aviserat snö här men det har vi inte sett röken av.

Hoppas att du låter bli landsbygds ferrarien några dagar till, så dina inflammationer hinner läka ut. Du är lite för ivrig och otimistisk, du måste ta och tänka lite på din kropp emellan varven, lite stillsamma nöjen kanske vore bättre. Försök att njuta lite av tillvaron i stället för att springa runt.

Kramar i mängd.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

12 mars 2010 13:05

Jag tycker inte det känns osynkat att läsa om vad som hände igår. Det spelar ingten roll, för det du skriver är ju nytt för oss ändå.
De dagar jag skriver blir det ofta på kvällen. Annars blir det "dagen efter". Då kan inlägget handla om dagens upplevelser. När jag sen bloggvandrar känns det som att jag är sent ute. Ofta har många skrivit kommentarer redan på morgonen eller under dagen.
Men allt det här år bagateller;) Det är roligt att blogga, det är roligt att bloggvandra, det är roligt att kommentera och det är roligt att få kommentarer - oavsett tid på dygnet :=D
Ta det lugn nu, så dina inflammationer ger sig fort ;)
Varma och soliga kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Carola

Carola

12 mars 2010 13:27

Men fy vad jobbigt att du har sån värk!
Krya på dig!!

Kram

http://familjenmahlberg.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

12 mars 2010 14:17

Ajajaj eländigt med dessa Leder och värken som kan bli olidlig ibland..
Sänder varma krya på dej kramar till dej och hopp om snabb bättring!
Tack för att du hälsar på mej Ofta fast inte jag alltid kikar in varje dag så blir jag jätteglad när jag ser att du varit in och hälsat på mej!
Ha nu en förhoppningsvis SOOOLIG helg!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

12 mars 2010 14:35

det är ju bra för då får vi veta vad du har gjort istället för vad du ska göra, jag önskar dig en trevlig helg nu

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Ingen bild

Berith

12 mars 2010 15:00

Marita : Värk kan få den mest tålmodig att tappa tålamodet ;)
Jag hoppas att läkaren kan hjälp dig så att du får bli bra i din fot !
Varma kramar =)

Inga-Lill: Jo det gäller att lägga band på sin överoptimist , det är inte alltid så lätt att tala förstånd med "jaget" ...hahaha
Jag lovar att landsbygds ferrarien ska få stå , där den står =))
Jag njuter varje dag av tillvaron, det är bara det att min kropp mår inte bra av att vara för stilla heller , det gäller att hitta ett mellanläge och det är inte alltid så lätt , när överoptimisten i mig tar överhand ;)))
Varma kramar =)))

Lambergsfrua , du har så sant i det du skriver =)) Ja , det är verkligen roligt att blogga , bloggvandra , skriva kommentarer och få kommentarer =))
Varma kramar =)

Tack Carola =)) Varma kramar =)

Lisa : Jag tycker om att titt in till dig och se vad du har för dig , man blir glad av att besöka dig =))
Det spelar ingen roll om du tittar in här ofta eller sällan , jag blir lika glad varje gång du tittar in här hos mig =))
Varma kramar =)

Vicke , du är för rolig du ;)) Önskar dig det samma , varma kramar =)





 
Sussi

Sussi

12 mars 2010 16:24

Klart du bloggar om gårdagen. Kl 8 på morgonen har det ju inte hunnit hänt så mycket än ;-)

Vad trist att du har så ont. Hoppas inflammationen ger med sig fort så du kan återgå till det normala

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

12 mars 2010 16:49

Och tack och lov för det ;)))
Varma kramar =))

 
Monica

Monica

12 mars 2010 18:15

Osynkad eller inte, din blogg är alltid trevlig att läsa. Här har vi haft en fin dag, utan den snö som utlovats.....skönt när det blir tvärtom mot vad metrologerna säjer.

Önskar dej en fin kväll!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

12 mars 2010 19:38

Tack Monica för din rara kommentar ! =))
Önskar dig detsamma, varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards