Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Snö Biograf i Boli´a och ett kärt besök .......

Av Berith - 11 mars 2010 07:45

Igår afton var jag och den stolta modern till lilla Vera och

inspekterade ungdomsgårdens projekt detta sportlov ,

en biograf ute i det fria , en snö Bio , byggd i en enorm snödriva *ler*

 I år råder det ju ingen brist på sådana precis*ler*



  

När man kommer och går över Folkets hus parkeringen  så ser man inte

snö biografen som ligger väl dold i  den stora snödrivan , vet man inte att

den är där , är det lätt att missa den  *ler*

 När man rundat drivan så ser man ingången till snö biografen *ler*

Som ni ser så hade det även börjat om att snöa igår afton , här i Boli´a*ler*


  


Jag hukade mig ner och klev in i biografen *ler*


  


Där möts jag av den tappre mågen , den stolte fadern till

guldklimpen Vera mitt älskade barnbarn (så fick jag det skrivet

igen för hundrafemtioelfte gången;))) , han är en av kvällsledarna

på Bolidens Ungdomsgård *ler*



  


Sittplatser är uthuggna i snöväggarna *ler*


  


Ovanför ingågngen ska filmprojektorn stå och på snöväggen

mitt i mot har det slätat till snöväggen som ska agera filmduk *ler*


Under kvällen igår , så visade ungdomsgården film för ungdomarna i

den egenhändigt byggda snö biografen *ler*

När jag var där i går afton på studiebesök , så hade de inte bestämt 

vilken film som skulle visas , men de valde säkert någon riktigt bra ,

något i ungdomarnas tycke och smak *ler*


Jag tycker att alla ungdomar och kvällsledare som varit med och

förverkligat detta projekt , ska ha en stor eloge !! *ler stort*


Ni som jobbar med Bolidens ungdomar , ni gör ett kanonjobb och ni

är alla guld värda !!*ler*


Tummen upp !! *ler*


********************************************


Jag /Vi hade även en kärt besök fån Storuman igår , av min äldsta 

och absolut bästa vän E och hennes härliga familj ,*ler*

E är inte bara min äldsta och bästa vän , hon är även min kusin , men

hon är mer som en kär lilla syster till mig då vi tillbringat mycket tid tillsammans under våran uppväxt *ler*


  

Naturligt vis så kom även mitt (vårat =)) älskade barnbarn Vera och hennes

föräldrar hit också för att träffa E och hennes underbara familj *ler*

Vem tror ni stod i centrum hela tiden ??? Ja inte var det då jag ....*skrattar*.... 


Trollpojkarna Tripp , Trapp och Trull blev lite farsinerade (stavas det så ??) av 

lilla Vera och la in en beställning om ett litet syskon , men helt eniga var de

inte på den fronten de tre Trollpojkarna Tripp Trapp och Trull *skrattar*


Troll flickan Snipp , hon lyssnade inte på det örat , utan hon var nöjd med att

få sitta på golvet och sköta lilla Vera *ler*


   



Det var min gårdag  , idag är en ny dag  *ler*


Dagens väderutlåtande i skrivandets stund....

Grå himmel , men det ser ut som om solen eventuellt

tänker spricka igenom de gråa molnen *ler*

termometern visar på nollgradigt och det har börjat

att droppa från taket *ler*





Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar

in här hos mig och "Lillen"  ! *ler från hjärtat*




Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
wiper

wiper

11 mars 2010 09:13

Detta var ju så urhäftigt och allra helst för mig som är en filmälskare. Får man köpa en biljett? ;) Vad duktigt gjort av dom. Det är ju bara så häftigt, härligt att du bjuder på dessa bilder. Det var verkligen ett roligt projekt som passar bra när vi har så mycket snö. Att dom dessutom skall visa film där gör inte saken sämre.

Vad roligt att du fick besök av din bästa vän. Jättefint kort på Vera och flickan som håller henne. Tack för dina fina och gulliga kommentarer.

Önskar dig också en jättebra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

11 mars 2010 09:50

Vilket härligt projekt för ungdomarna! Du verkar haft en riktigt härlig dag igår :-) Vad söt hon är lilla Vera. KRAMAR!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

11 mars 2010 09:55

Ja Wiper visst är det ur häftigt !! =)) Kanske vi får pensionärs rabatt ...hahah...
Varma kramar =))

ja Pisan , en jättebra ide , det gäller ju att passa på en sådan här snörik vinter =)))
Varma kramar =))

 
Marita

Marita

11 mars 2010 12:57

Oj bio i snön,och jag som är så frusen av mig. Gäller att klä sig ordentligt och ha nåt varmt att sitta på. Men vilken rolig grej att hitta på.
Storuman,där klack det i mig av igenkännande. Där har jag varit många gånger . På sommrarna åker vi ofta in dit och handlar när vi är upp i stugan.Den ligger ca, 2 mil från Storuman.
Härliga bilder på barnen,och lilla guldklimpen då,som växer så det knakar.
Ha det gott vännen,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

11 mars 2010 15:18

Men vilken trevlig idé och vilka duktiga ungdomsledare. Jag skickar jag ett kreativitetsaward till dem:)
Förstår att du njuter i fulla drag av att ha dina nära och kära omkring dig - och så lilla söta Vera som grädde på moset.
Önskar dig en fortsatt bra dag!
Soliga och varma kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

11 mars 2010 18:03

Kära Berith !!!
NEJ, inte kan vi säga att vi saknar snö,det är kul att snön roar ungdomarna,de är ju raffinerad spännande, de där med snöbiograf, men lite för kyligt för min del,men med underlägg och renskinn klarar man väl en liten stund,det beror på , hur spännande filmen är, LER ....När är det premiär ???Jag kan inte tänka mig att det var lilla gullungen Vera som stal hela showen och uppmärksammhet.....LER....Önskar er en skön kväll ....KRAM IA

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

11 mars 2010 18:41

Men oj vilket projekt. Vad duktiga dom är! Vad mysigt att sitta där och titta på bio.

Kan tänka mig att det inte var du som fick all uppmärksamhet ;-)))

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

11 mars 2010 19:12

Så trevligt det ser ut och väldigt ovanligt, för mej i alla fall.

Snygg måg har du också ser jag!

Önskar dej en trevlig afton!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

11 mars 2010 19:17

Vilken rolig biograf, de har gjort något liknande här med uthuggna stolar i snön och utlagda renfällar och fårskinn så hade de bio på Sälenfjällen, naturligtvis var bioduken gjord av snö. Nu var bion här rent kommerisell men den ni har i Boli är till för ungdomarna, ett helt fantastiskt intiativ, så en stor ros skulle de ha fritidsledarna och massor av tummar upp.

Kul du har en kusin som du betraktar som din lillasyster, jag har en kusin som jag betraktar som min storasyster. Jag var ensamt barn utan helsyskon och min kusin lite äldre än mig, kom hem och hälsade på. Hon lät mig låna hennes högklackade skor vi hade samma storlek och så satte hon upp en svinrygg av mitt hår, åh så roligt vi hade. Så hon har aldrig varit bara min kusin, utan hon har alltid känts som min stora syster.

Hoppas att du har haft en bra dag och att inte spökena drabbat dig allt för hårt.

Kramar till dig och din härliga familj.

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

11 mars 2010 20:44

Verkligen ett häftigt byggnadsverk!
Undrar om det finns någon film om Snömannen...
Annars är ju "Fröken Smillas känsla för snö" rätt så läskig!


Vad roligt med så fint trollbesök! För att inte tala om gamla goda vänner, de är svårslagna som bästabesökare!

Nu åker jag till Hufvudstaden ett par dagar.
Ha det gott!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

12 mars 2010 01:22

GOD NATT Berith!!! Jag läste ditt inlägg torsdagförmiddan, men det blev inte att jag skrev kommentar DÅ, och sen så "glömde jag"...Nu ser jag att jag missat!
Var så trevligt att läsa om snöbion...och de trevliga besöken med kusinen..och barnbarnen...FINA BILDER!! Så roligt att få träffs sådär!!!
Önskar dej o de dina ett fint VECKOSLUT!!!
Kramen till dej!!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

12 mars 2010 07:41

Marita : "påbyltad" får man nog allt vara om man ska se bio på denna biograf =))
Jag förstod att du skulle haja till ...hahah...
Varma kramar =)

Lambergsfrua , jag kan inte annat än att hålla med dig =))
varma kramar =)

Irja : Permiären har nog tyvärr redan varit =)) Mend ordentliga kläder och ett regält underlägg skulle man nog fixa att se film en stund i alla fall , kanske skulle jag hålla mig vaken om jag så film utomhus ;))
Varma kramar =))

Sussi ..haha..du har så rätt så ..haha
Varma kramar =)

Monica , jag håller verkligen med dig , han är både snygg och väldigt snäll , en ung man med ett stort varmt hjärta =))
Varma kramar =)

Inga-Lill : Ja och en extra stjärna i himmelen =))
Jasså , det lät också väldigt trevligt =))
Vad roligt att du också har en "kusinsyster" =))
Trollena mina de spökar på för fullt , de älskar ju denna temperatur skillnad det är denna årstid , blia på dagen och kalla nätter , då trivs de som allra bäst ;)))
Varma kramar =))

Titti : Ja någon av de filmerna skulle passa alldeles utmärkt , om det nu finns någon film om snömannen =)))
Helt klart är dessa bästabesökre svårslagna =))
Varma kramar =)

Tack Margit =)) jg önskar dig detsamma vännen =))
Varma kramar =)

 
Lisa

Lisa

12 mars 2010 14:12

Verkligen HÄFTIGT!! Vilken upplevelse att få se på film där!
Kram!

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards