Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

En trevlig kväll

Av Berith - 10 mars 2010 07:45

Igår kväll var jag och den stolta moderna och lilla guldklimpen Vera

till min go´a kusin I , ja nu ser jag henne mer som en kusin till mina

flickor då de är närmare varandra i ålder och så är ju I en dotter till

min älskade moster C , som känns mer som en älskad storasyster än

en moster till mig , då jag tillbringat stora delar av min barndom hos mina

älskade morföräldrar *ler*


Min go´a kusin hade bjudit in till ett ljusparty , det blev som en mini

släktträff då några av gästerna är släkt på ett eller annat sätt med mig  *ler*

I:s go´e sambo herr R och den söte sonen prins A flydde fältet , men den söta

prinsessan S stannade hemma för att vara med på "tjejkvällen" *ler*

Att prinsessan S hunnit bli hela sex äpplen höga , det är helt ofartbart ,

jag tyckte det var igår hon var en liten bebis , lika så hennes söte prins till

bror som hunnit bli fyra äpplen hög *ler*

Nu tycker ju att det var i förrgår som deras mamma , min go´a kusin I var en

liten söt flicka, ja hon är fortfarande söt naturligtvis , som vuxen *ler*

Åren går verkligen fort och det är på barn man märker att tiden går ,

men själv blir man inte ett dugg äldre ,visst är det ett märkligt fenomen ??*ler*

(om man inte tittar sig i spegeln förstås ;))


Det var en mycket trevlig kväll och gott fika hade go´a I bullat upp *ler*

Tack go´a  I för en mycket trevlig kväll  !!! *ler*


Köpte jag några ljus då ??? Naturligtvis gjorde jag det *ler*

Wellnes (tror jag den hette =)) och fransk vanilj ....doftar  himmelskt *ler


Kameran låg naturligtvis hemma , typiskt mig *skrattar*


Vad har vi för väder denna morgon i Boli´a då ???

Jo , det är en grå himmel och det har snöat hela natten , det snöar inte

just nu  *ler*

Så utanför fönstret har träden fått ett fint vitt täcke igen och man får mer julstämning än vårkänslor *skrattar*

-2,1 visar termometern , så våren står på tröskeln i alla fall *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*





Carpe Punctum !


Välkommen åter ! *ler*







 
 
Marita

Marita

10 mars 2010 08:48

Vad roligt med en mini släktträff. Blev väl mycket att prata om förstår jag.
Tänk att ljus kan man aldrig få för mycket av.Men det måste väl vara mer en typiskt kvinnlig sak att köpa ljus i olika former och färger och dofter,allt efter årstid.
Fast det kanske finns undantag,men inte i det här huset,*ler*
Idag är det mer moln på himlen,det krävs en del av solen att den ska komma igenom.Men den försöker,så vi får väl se....
Ha en fin,fin dag,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

10 mars 2010 08:52

Ja nog blev det en hel del babbel om barn och barnbarn , av någon underlig anledning ;D
Nog finns det säkert undantag , det tror jag , men inte här hos oss heller ;)))
Håller med dig , ljus kan man aldrig få för mycket av !! =)))
Önskar dig detsamma min vän =)
Varma kramar =)

 
wiper

wiper

10 mars 2010 10:33

Du verkar ha haft en toppendag i går. Det låter så härligt med goa kusinen Vera och ljusparty.

Jag hoppas du får en toppendag i dag också
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

10 mars 2010 11:35

Wiper , ja det var en kanondag och kväll =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

10 mars 2010 13:03

Idag skiner den underbara solen, har stått på altanen och lapat so och vitaminer där visar termometern dryga 23 plusgrader, mitt i solen mot väggen. Jag njuter i fulla drag, så här på våren tycker jag att solen känns skönast, inte för att den är dålig på sommaren heller men såna här dagar är speciella.

Hoppas att du också kan njuta i fulla drag om nu solen lyser på dig förstås.

Kramar i mängd.

 
Vicke

Vicke

10 mars 2010 18:01

jag har en moster som bara är 4år äldre en mig så hon har vart som en storasyster

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Ingen bild

Berith

10 mars 2010 18:51

Inga-Lill : Vi har haft mulet och snö , men det har ändå varit riktigt skönt ute =))
Mot solväggen kan solen bli riktigt varm , det gäller att passa på och njuta =))
Varma kramar =)

Vicke : Ja det blir ju så =) Varma kramar =)

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

10 mars 2010 18:52

Ja, tänk vad åren går och du och jag har inte åldrats ett endaste dugg! ;)
Visst är det märkligt... och klokare och vackrare blir vi också för varje år som passerar! :)

Hurra för Gumman Tö som börjat sopa bort våran snö!
(fast hon får nog sopa länge och ihärdigt den här gången)

Kramar!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

10 mars 2010 18:54

Ja det blir vi , det håller jag med dig om *ler*
Här har det snöat idag , så Gumman Tö har verkligen
fullt upp då hon anländer *ler*
Varma kramar =)

 
margit

margit

10 mars 2010 19:45

Va trevligt att LJUSPARTYT också "var en släktträff"...fiffigt! Så är det nu förtiden...at det inte blir ofta man träffar släkten...
När jag var på LJUSPARTY före jul här hos Lasse granne såköpte jag "FOTSPA"...det ligger i en påse..i badrummet...
Kanske jag "orkar" ta fram det och använda det så småningom...
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

10 mars 2010 20:20

Doftljus i all ära och jag har köpt en gång jag också MEN ett (kommer ej ihåg vad doften hette) luktade väldigt fränt så jag blåste strax ut det och slängde det. Men jag har några också som doftar jättegott.

Kul med en minisläktträff !!!
Ha det gott i Bolía
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

10 mars 2010 20:58

Vad roligt att få träffa släkten!
Hade ljusparty en gång och mina favoritdofter på ljusen var havsbris och mandarin. Men det finns säkert olika ljuspartyn!
Gissa vad? Det snöar för fullt här igen :/
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

11 mars 2010 06:52

Margit : Ja man umgås inte med släkten på samma sätt som man gjorde förr ...tyvärr ...
Vad skönt det lät med fotspa =))
Varma kramar =)

Skomakar-Lisa : ja uch ja , de finns doftljus som doftr rent vedervärdigt ....Jag kör på säkra kort ;))
Varma kramar =)

Monica : Ja det är alltid roligt att träffa dem =)))
Havsbris har jag haft och den doften är också ljuvlig =))
Det gjorde det även här .....
Varma kramar =))

 
Sussi

Sussi

11 mars 2010 07:44

Och jag var på ljusparty igår :-)
Jag köpte också ljus ur well being serien. Acai berry mist blev det. Den luktar gudomligt :-)
Fransk vanilj däremot har jag nog aldrig köpt.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

11 mars 2010 07:50

Den doften gillar jag också *ler*
Det finns så himla många dofter som doftar gudomligt , så jag får beslutsångest....hahaha...
Varma kramar =)

 
Ingen bild

ida

11 mars 2010 20:15

Det var en rolig kväll kul att J och V följde med

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards