Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Väder och vind / Alternativ eller klassisk skolmedicin ??

Av Berith - 9 mars 2010 07:30

Tack för era omtänksamma komentarer ,

de värmer i hjärtat *ler*


Igår hade vädrets makter fått fnatt här i Boli´a *ler*

Först så steg solen upp över trädtopparna och det var plussgrader !

Blåsten tilltog och det blåste in mörka moln och det började att regna !!!

Regna här i Boli´a i mars !!  

Jag såg ut som en fågelholk i nunan *ler*

Jag trodde jag såg fel , men inte , det regnade verkligen !!

Blåsten ökade i styrka och det klarnade upp och blev några minusgrader

och snor halt !!

Akuten måste ha haft det körigt igår ......


Fram på kvällen tilltog blåsten ännu mera och det knakade och

brakade i huset något så förfärligt , ja jag trodde att huset skulle

rämna och att varje spik och skruv skulle flyga all världens väg *ler*

Men som genom ett trollslag så blev det knäpp tyst , jag spetsade mina

öron allt jag kunde , men inte ens en liten susning hördes *ler*

Det hade slutat att blåsa...skönt...för det finns faktiskt en väderlek jag inte tycker om (kors i taket ;)) och det är kraftigt blåst *ler*

Vädrets makter måste ha missuppfattat vilken månad det var igår , de

kanske trodde för en stund , att det var april och inte mars  *skrattar*


Idag är solen på väg upp över Boli´a igen och i skrivandets så visar

termometern på - 7,1 grader, ordningen är återställd *skrattar*


Hur gick det hos "El doctore" igår då ???  Kanske ni undrar ??

Jo , det gick bara bra , jag fick samma medicin som jag redan äter ,

fast en starkare , då både "El doctoren"  och jag vet att jag tål den *ler*

Jag har provat på en hel del alternativa metoder och mediciner också ,

 de har lindrat en aning men inte hjälp *ler*

Jag föredrar alternativ medicin men ibland så funkar inte den och

då är det ju bra att den klassiska skolmedicinen finns *ler*

Jag tycker inte om att knapra piller , och försöker att undvika det

in i det längsta , men ibland så går det inte och då måste även jag

och det tjurskalliga "jaget" ta vårat förnuft till fånga , man vill ju må

så bra som möjligt och då måste man ju ta till den metod som funkar

bäst på just den krämpan *ler*


Jag tycker att det är bra att det finns två alternativ ,  den alternativa och

den klassiska skolmedicinen , där den ena går bet , kan den andra kanske

hjälpa eller lindra *ler*

Jag är glad att min läkare står med båda fötterna på jorden och han inte

tycker att det alternativa är något "flumm" , vi är rörande överens som att

båda metoderna behövs och är ett bra kompliment till varandra *ler*



"Förkasta inte det ena , för att bejaka det andra " /sagt av  Berith *ler*


Med dessa rader avslutar jag detta inlägg *ler*

Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar

in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*




Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Marita

Marita

9 mars 2010 08:47

Jag har också provat med en del hälsokost.Ibland hjälper det och då blir man så glad. Smärtan i ryggen måste jag tyvärr äta värktabletter mot.Inte roligt alls.
Foten är inte bättre,och röntgen visade ingenting. Alltså ibland så önskar man att det ska vara nånting konkret att ta på,så det förhoppningsvis går att åtgärda. Nu står jag där och trampar. Ont och svårt att gå har jag likafullt,så nu ska läkaren ringa nästa vecka får vi se vad han kommer fram till.
Alltså ibland känns det bara lite för mycket, man lär sig att leva med en smärta och hantera den,så dyker det upp en ny.
Nej nu ska jag inte gnälla ingenting blir bättre för det.
Våren smyger sig på,och förhoppnings vis så går det lite lättare att ta sig fram ute.
Man måste se positivt, du brukar ju säga det,och jag får tänka på dig,kanske det går bättre.Du är ju så positiv trots din värk.
Ha det gott,och ta vara på den fina dagen,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

9 mars 2010 08:56

Det var synd att du inte fick något svar , ovissheten
är jobbig och man blir frustrerad !!
Du gnäller och klagar inte , man måste ju få tala om
hur man mår och hur det känns ! =)
Det är skillnad på "gnäll" och "gnäll" =)
Även om jag är positiv lagd , så har även jag mina stunder ,
jag har dagar då smärtan är näst intill outhärdlig , dessa dagar
är det inte alltid så lätt att tänka positivt =)
Man kan inte känna någon annans smärt , jag kan inte känna din , men jag kan känna med dig och jag kan förstå hur det är och hur du känner det ! =)
Hoppas att du får någon svar av docktorn angående din fot =)
Önskar dig allt gott , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

9 mars 2010 09:20

Tack goaste vännen för ditt inlägg hos mig,jag har allt läst mellan dina rader att du har det jobbigt med din värk.Det är väl så att när man själv har ont kan man lättare förstå hur tungt det är för andra som också bär på smärta.
Varmaste kramen!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

9 mars 2010 09:46

Tack för dina gulliga och medkännande ord på min blogg. Vad jobbigt att ni har regn för då blir det verkligen halt. Vi har blidväder och halkan är svår här också så man får gå som på nålar. Tänk att det blåste upp så till storm och sen bara tystnade, vad läskigt. Vad bra att det gick bra hos läkaren men jag förstår att du inte gillar att ta värkmedicin. Jag själv är känslig till tusen så jag är glad att slippa ta så mycket än så länge. Alternativmedicin är bra att ta till när det hjälper. Du verkar ha en bra och vettig läkare och det betyder mycket. Inte roligt att du skall måsta ha en sån värk.

Sköt om dig goa du
Ha en bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

9 mars 2010 09:56

Men oj vilket spökväder ni haft, tur att det slutat, här i Märsta har vi sol och ett underbart väder, plussgrader och takdropp, men hiskligt halt, vad roligt att du tyckte om mina foton, ska upp till mor och gå igenom fotoalbumen, så det kommer säkert mer, ha en underbar dag, kramiz Ulla

http://www.ullasglitter.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

9 mars 2010 11:41

Jag håller med dig beträffande vädret, blåsväder är ett väder jag inte gillar, för då gör sig varenda led påmind, fast då vet jag ju förstås att jag inte är lealös, hihi. Det finns ett väder till som jag tycker direkt illa om och det är åska, för varje gång som den går här så blir det dyrt. Sen kommer tankarna, hann jag dra ur allt vad var det som gick den här gången osv, annars är alla väder ok, regn, snö, sol och mulet inget gör mig något. Fast mina taxar gillar inte regn men det är faktiskt enda gången de praktiserar ordet fot, för matte har ju ett paraply och då kan man gå bredvid.

Hoppas att medikaninerna hjälper dig så du slipper ha ont, för värken kan få vilket glatt humör som helst att fly sin kos.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Berith

9 mars 2010 14:50

Marit : Ja , man kan sätta sig in hur den har det , även om man inte kan känna den andres smärta =))
Det är klart att man kan läsa mellan mina rader och dom som känner mig väl , behöver bara se mig i ögonen för att veta att jag är inne i en sämre period =))
Varma kramar tillbaka till dig min vän =)

Wiper , tack själv =)) Sådan där tvära kast i väderleken ÄLSKAR Fibbe Trollet och Reuma Spöket =))
Varma kramar =)

Ulla : spökväder var rätta namnet =))
Varma kramar =)

Inga-Lill : Ja vädrets makter tala då verkligen om att man lever och har leder ...hahaha
Jag gillar åskan ...tycker det är mysigt , fast den kan bli väldigt kostsam om man glömmer bort att dra ut sladdarna ...
Ja , värken kan verkligen tära på humöret ...men än har jag inte tappat det ;)))
Varma kramar =)

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 mars 2010 15:49

Vad skönt att du har en läkare som accepterar alternativa mediciner. På så sätt får du ju det bästa från båda sidorna kan man säga. Nu hoppas jag att den starkare medicinen du fått hjälper dig snabbt. Jag är också ytterst försiktig med mediciner, men ibland bara måste man få hjälp för attfå livet att fungera.
Mina soligaste kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

9 mars 2010 16:10

Ja Lambergsfrua , det är skönt att det finns läkare som kan ser fördelen även med den alternativa medicinen och inte bara rackar ner på den =)
Man ska ju kunna leva ett drägligt liv , fast man har smärtor =)
Varma kramar =))

 
Vicke

Vicke

9 mars 2010 18:07

vilken tur att jag slapp det skräp vädret, vi har haft en toppen dag igen med sol hela dagen

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Monica

Monica

9 mars 2010 19:00

Vilket konstigt väder ni hade..önskar att det kom regn här också, men det tar på snön nu när det är soliga dagar och flera plusgrader.

Hoppas att medicinen hjälper så du slipper ha ont.

Ha en mysig kväll!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

9 mars 2010 19:23

Blåst gillar inte jag heller..
Jag är livrädd när det knäpper så läskigt i fönstren. Då man tror dom ska blåsa in!!

Tabletter är jag också i den uppfattningen att man inte ska äta i onödan. Jag försöker undvika att äta värktabletter också men ibland är man ju som sagt var tvungen ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
margit

margit

9 mars 2010 19:36

Hej Berit!
Ja tänk hur vädret kan vara ombytligt!! Och regn!! I Mars, märkligt , och den väldiga vinden.
Man får väl säga att det är bra att det ändå finns medicin och att vi får recept på det vi behöver, om inte annat hjälper och vi får hjälp ev den.
Här har vi idag haft soligt o vackert väder hela dan..Vi har suttit i solen även denna dag.
Önskar dig en fin kväll!
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

9 mars 2010 20:48

Vicke : Underbart , då har ni kunnat vara ute och leka med barnen =)
Varma kramar =)

Monica : Ombytligt väder om inte annat , ett riktigt aprilväder i mars ;)
Varma kramar =)

Sussi : Ja huvaligen , det låter inte alls trevligt ....Men tur är det ju i alla fall att det är orkanvindar som drar förbi ;))
Varma kramar =)

Margit : Ja , det kändes verkligen märkligt =)
Ni gör helt rätt som tar tillvara på de soliga dagarna och njuter vid eran uteplats =))
Varma kramar =))

 
Susansnusan

Susansnusan

9 mars 2010 21:21

Yes..håller helt med dig om att båda alternativen behöver finnas...glad att du har en läkare som står med båda fötterna på jorden;-))...lycka till och hoppas att du kan få må bättre kära du:-) Hälsa Buddha;-)
Kramiz

http://www.susansnusan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

10 mars 2010 07:06

Ja det är verkligen tur ! =)
Buddha hälsar tillbaka till dig ;))
Varma kramar =)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards