Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

En perfekt dag ;))

Av Berith - 6 mars 2010 08:00

En perfekt vårvinterdag , som gårdagen här i Boli´a var , med 

strålande sol , tak dropp och fågel kvitter , vad mer kan man

önska sig ??? *ler*

Livet är underbart *ler*


  





  



Sådana här dagar , då får alla inomhusgöromål vara *ler*

Man behöver inte oroa sig över att de försvinner medan man

tar tillvara på go´vädret , det finns alltid kvar tills man kommer in

igen , om inte hus Tomten varit framme *blink*

Men våran hustomte är ganska lat har jag insett , lika så våran hushållerska

Inga som inget gör *blink* om jag inte är inne och sparkar hennen där bak *skrattar*


Gårdagen var en perfekt dag att sitta och mediera och filosofera på

soldäcket mot lä väggen , med håret spretande åt alla håll *skrattar*


  


Det gäller att ta till vara på alla tillfällen och lapa D-vitaminer *ler*

Det behövs verkligen efter en lång mörk och kall vinter*ler*

Nog för att jag tycker om Kung Bore och de mörka kvällarna med tända

ljus *ler*

Men jag har heller ingenting  Fröken vår och Gumman Tö , för jag gillar ju som sagt alla årstider ( det var då ett himla tjatande;)) 

  Så jag ser fram emot att få hälsa dem båda välkomna*ler*

(go´a bloggvän Lambergsfrua påminde mig om vart jag mötte Gumman Tö första gången,  det var  i Elsa Beskows underbara barnbok , det hade min glömska hjärna glömt , hur den kunde göra det  , då det är en av mina absoluta favoriter bland barnboksförfattare  =)) 


Då jag kom in igen , efter att ha suttit ute i tre timmar i solen mot lä väggen ,

så såg jag ut som en kokt kräfta *skrattar*


Aftonen och kvällen tillbringades tillsammans med den stolt modern och lilla

Guldklimpen Vera *ler*

Den stolta barnafadern är i Ammarnäs över helgen och kör skoter *ler*


  


Bonusmorfar och hans ögonsten Vera har lite datalektioner ,

jag undrar vem som lär vem ??? *skrattar*


  


Det var min gårdag i ord och bild *skrattar*


Idag är det lördag och det ser ut att bli en solig dag även denna dag *ler*

I skrivandets stund är det -14,5 grader , det har varit en kall natt .

Dessa temperatur växlingar älskar Fibbe Trollet och Reuma spöket *ler*

Men vad gör väl det , då livet i det stora hela är underbart *ler*


Livet och dagarna blir verkligen vad man gör det till *ler*

Livet är en dyrbar gåva som inte varar för evigt , så denna dyrbara

gåva ska man ta till vara på och förvalta väl *ler*


Med dessa rader avslutar jag detta inlägg *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*





Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*









 
 
wiper

wiper

6 mars 2010 09:36

Underbara bilder. Ni har det lika fint som hos oss. Vilken härlig bild på dig och vad skönt du hade det. Jag tror att ni har lite mer snö än hos oss nu.

Vad fin guldklimpen Vera är och det skall börjas i tid kan man säga om den nedre bilden ;)

Ja du livet är inte långt så man får försöka leva lite för dagen och göra det bästa av situationen medans man kan.

Ha en fin lördag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

6 mars 2010 09:43

ja visst är det bara såååå underbart väder :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

6 mars 2010 10:00

Wiper : Ja , man ska t till vara på dagarna och njuta av dem =))
Varma kramar =)

OOJAA Susanne , det är underbart väder vi har !! =))
Varma kramar =)

 
Ulla

Ulla

6 mars 2010 10:16

ÅÅÅÅÅHHHHHH, vad det ser underbart ut, vilka härliga bilder, och guldklimpen blir bara sötare och sötare, klart det ska börjas i tid, ska väl bli lika duktig som mormor, ha en härlig helg, kram

http://www.ullasglitter.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

6 mars 2010 12:40

Vilka underbara bilder! Lilla Vera är ju sötare än socker ;) Jag förstår mycket väl att hon är mormors och bonusmorfars guldklimp :=)
Jag har just läst ditt förra inlägg och håller med dig om vartenda ord. Om man inte gillar det man läser, är det bara att låta bli att besöka den bloggen. Lätt som en plätt!
Jag gillar att läsa din blogg just för att den är så positiv och genomsyrad av livslust. Du har dessutom kommit fram till ett fantastiskt sätt att leva med dina ständiga följeslagare F-trollet och R-spöket, som är värt all beundran.
Skickar mina varmaste och soligaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

6 mars 2010 12:42

Ja men oj så härliga bilder,visst njuter man till hundra procent nu?. Vilken gullig bild då på lillpluttan,växer så det knakar,*ler*
Solen strålar idag med,så bara att ta för sig.
Ha det bäst,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

6 mars 2010 15:06

Vilka underbara bilder :-)

Här skiner solen också. Det har börjat droppa från taken med så stora långa istappar hänger lite varstans. Måste nog erkänna att det är fint, trots allt :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
margit

margit

6 mars 2010 15:07

Hej Berith, igen!!!Skriver även nåra rader i dagens inlägg.
FINA oSKÄNA bilder du lagt in!!! TACK för att du visar och delar med dig!! Tavk än en gång!
Och du ser verkligen ut att njuta där du sitter i solen och får diina D-vitaminer...
va duktig hon är lilla branbarnet...lär sig datorkunskap redan...tänk on VI hade fått det när vi var små...
Ja tiderna har verkligen förändrats...
Måste TACKA dig för all dinPOSITIVITET du delar med dig VARJE DAG, Berith!
SÅ roligt/trevligt att få läsa dem VARJE DAG!!!
Tack än en gång!!!
Kramen till ER ALLA;"gubben", lilla branbarnet och du själv!!

http://margitholm.blogg.semargitholm.blogg.se

 
Michelin-Berith

Michelin-Berith

6 mars 2010 15:12

Halloj i stugan! Är det du på bilden som solar? Ser att du också har det där vecket i pannan, trodde ett tag jag ensam om det. En massör sa till mig att jag skulle prova och sätta en plåsterlapp på det där vecket i pannan, och jag funderade om det skulle gå bort på grund av plåsterlappen, nä inte alls sa han utan då kommer man underfund med när man rynkar pannan för då känns det lite obehagligt med plåsterlappen placerad just där.. Ja jag testade väl ett tag men inte 17 slutade jag rynka ihop pappan för det.. Men min hud kanske är för gammal för att rätta till sig, vem vet. Ja alla knep är bra utom dom dåliga sägs det..
KRAM till Berith från Michelin-Berith

http://michelin53.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

6 mars 2010 15:31

Tack Ulla =)) Det är nog Lilla Guldklimpen Vera som får lära bonusmorfar ;)) Varma kramar =)

Tack Lambergsfrua , jag kan ju inte annat än att hålla med , för jag är ju partisk *blink*
Varma kramar =)

Tack Marita , ja det är till att njuta och tanka D-vitaminer , det behövs verkligen *ler*
Varma kramar =)

Tack Margit =)) Ja , tänk vad tiderna förändras , jag minst då mamma och mannen jag kallar för pappa köpte våran första svartvita tv- apparat...dagens barn växer upp med en hel del elektronik prylar , en annan var farsinerad av testbilden med den lilla flickan som höll i en nalle *ler*
Sådant imponerar inte på dagens barn..hahah..
Varma kramar =))

Michelin-Berith : Jo , det är jag och mitt grubbel veck som jag kallar det ...hahaha..
Alla knep är bra , utom de dåliga *blink*
Jag har aldrig provat att göra mig av med vecket , tänker inte så mycket på att jag har det *ler*
Min äldsta dotter har också ett veck i pannan *ler*
Det är ju en del av ens personlighet , tycker jag *ler*
Varma kramar =)

 
Monica

Monica

6 mars 2010 15:45

Det är kalla nätter här också...minus 23 inatt, men dagarna är soliga och fina.

Så söt lilla Vera är.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

6 mars 2010 15:47

Vilka härliga bilder, åh så skönt du har där du sitter i lä mitt i solen. Jag försökte hitta en plats i lä jag med men gav upp, för där det var lä var det mycket stort häng med snö och inte vill jag hamna under någon taklavin inte. Så det fick bli en lite promenad i solvädret i stället, idag är det kallt som attan, var minus 30 i morse.

Hoppas du har haft en bra lördag med mycket sol, träffar med guldklimpen och allt annat som gör tillvaron perfekt.

Kramar i mängd till dig och din härliga familj.

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

6 mars 2010 16:48

Du har liksom jag tagit tillfället i akt och solat på däck !!! Jag satat en timme och gottade mig och det känns i kinderna att solen varsit på besök .... man blir också piggare inombords.

Vilken go Vera och vad hon har vuxit ... Njuta av det lilla barnbarnet ... Snart blir de stora !!!
Stor kram till dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lycke

Lycke

6 mars 2010 17:33

Oj, vilka härliga inlägg - det här och det nedan!!!! Underbara våvinterbilder och härlig bild på dig - och inlägget om hur man skriver och den man är bara älskar jag!!!
Önskar bara att jag kunde bli mer snäll mot mig själv och äta bra osv - för det tycker jag av någon anledning är svårt?!?

Sportlovskramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

6 mars 2010 19:12

Då har du fått första vårfärgen nu då, lyckost!
Mannen och jag pulsade ut med våra kaffemuggar till södergaveln på fm idag. Men det kommer ta ett tag innan det går att klämma ner en solstol där...

Han en skön kväll och ta det lugnt i Vasaloppsspåret imorgon! ;)

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

6 mars 2010 19:42

Monica : Ja nu kommer det en tid med stora temperatur skillnader , men vad gör väl det , då Fröken Vår står på tröskeln *ler*
Varma kramar =)

Inga-Lill : Vi har söderläge och en vinkel på huset på "rätt sida" där det oftast är lä , ibland på hösten virlar det in en och annan vidpust , men då sitter man ju oftast inte ute *ler*
Varma kramar =)

Skomakar-Lisa :Ja det känns i kinderna att man varit ute och tagit vara på vädret , nu har man äppelkinder *ler*
Jag tar alla tillfällen i akt och njuter av guldklimpen =))
Varma kramar =)

Tack Lycke !! Sänder varma kramar åter !! =))

Titti: Ja , lite färg har det allt blivit på de trinda kinderna *ler*
Jag lovar att jag ska staka mig försiktigt fram i spåret *ler*
Önskar dig detsamma, varma kramar =)

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

7 mars 2010 00:25

Kära Berith !!!
Tack för omtanken,det värmer lika skönt som vårsolen...LER Detta elände har jag levt i 23års tid,men att gräva ner sig är ingen ide,den dagen kommer ändå.... LER Jag lever i nuet och tar dagen som den kommer,gör det jag orkar.....VI fick hjälp av svågern A och hans son R att skotta ner snön från hus och garagetaket, tacksammt....medans jag och svägerskan E satt i solen en liten stund,(man ska vara försikdig med vårsolens första strålar, våran NORDISKA ljusa hud kan ta mer skada än nytta) och ventilerade om dittan och dattan....DET ska börjas i tid det som krokigt ska bli,,,,lilla VERAs dator lektioner av morfar som lärare ,ELLER är det kanske tvärtom?????? LER.... VI städar en mulen dag istället, NU FÅNGAR VI SOLDAGARNA.....DE GÅR EJ I REPRIS....KRAM IA.....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

7 mars 2010 07:07

Go´a Irja ; jag håller verkligen med dig , det bara slöseri med energi och gräva ner sig , det får andra sköta den dagen det är dax för det ;))
Haha...det är nog bonusmorfar som fårlektioner av Lilla Vera *ler*
Dagens barn föds ju med datakunskap i bloden *blink*
Denna morgon är det även en mulen morgon här i Boli´a , men vad gör väl det , det har varit två underbara vårvinterdagar , så en inomhuspysslarpådag passar alldeles utmärkt *ler*
Varma kramar =))

 
Vicke

Vicke

7 mars 2010 07:52

ja, och det ser ut att bli lika fint idag

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Ingen bild

Berith

7 mars 2010 08:02

Inte här , men det gör inget , man behöver inomhusdagarna också *blink*
Varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards