Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Vad ser ni ????

Av Berith - 25 februari 2010 07:22

  



Är det ett spöke , en gast , en osalig ande eller är det Kung Bores

kalla andedräkt som möter mig på skoter spåret ?? *blink*

Jag tycker att det ser mer ut som en ängel *ler*  

Vad ser ni för något ??? *ler*


Kung Bore vägrar släppa sitt grepp om lilla Boli´a , -23 grader i skrivandets stund och det ser ut att bli sol även denna dag , med andra ord , det blir en underbar vinterdag även denna dag *ler*

Det är torr luft , det biter till i de trinda kinderna och nästippen , men det känns ändå inte så kallt som termometern visar, just på grund av att luften är så torr  *ler*


Idag blev det en alldeles vanligt och vardagligt inlägg igen  *blink*


Men ett tänkvärt  citat av Liz Carpeneter  , en amerikansk politisk förkämpe  kommer här *ler*


" Istället för att se livet som en trång passage kan vi

se det som något ständigt utvidgande  där vi kan välja 

vad vi vill göra och utnyttja de lärdomar vi dragit och

skapa något ." 


Med dessa ord avslutar jag detta inlägg *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*




Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*










 
 
wiper

wiper

25 februari 2010 08:32

Kan det vara en travhäst med kusk tro?. Jag tittar in trots att näsan rinner och jag nyser som en jämtgubbe ;)

Vad kallt ni har det. Det var ett bra citat .

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

25 februari 2010 08:59

Ja , varför inte , det kanske det är ;))
Krya på dig vännen , varma kramar =)

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

25 februari 2010 09:13

Det är ju just varandras vardag och andra funderingar som är så roliga att dela!
Såg på väderrapporten på morgonteven att det var klart och kallt i dina trakter, precis som du säger!
Vem vet, kanske är Kung Bore en ängel? ;)

Önskar dig en bra torsdag!
Kramar!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Daniel

Daniel

25 februari 2010 11:59

Jag ser bara spöken!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Pisan

Pisan

25 februari 2010 12:17

Absolut en ängel!!! Önskar dig en fin torsdag! KRAMAR!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

25 februari 2010 12:22

Ja du något sorts andeväsen är det väl i alla fall, men det kan ju vara Kung Bore som pustar och fnyser åt oss människor som ropar efter vår. Skönt att du kan vara ute trots den trista temperaturen, här har vi ca 11 minus i skrivandes stund och solen lyser men det är dis för så den värmer inte så mycket. Ska i alla fall gå ut en stund och fotografera lite grann, har jag tänkt mig. Behöver slinka ut till tvätteripigan en sväng, sen blir det nog en lite promenix, är för pipig för längre sträckor.

Kramar till dig och din familj.

 
Marita

Marita

25 februari 2010 12:29

Det ser trolskt ut,så det är svårt att säga vad det är.Något andeväsen förmodligen som är ute trots kylan.
Ikväll ska det komma ny påspädning av snön,nu räcker det absolut tycker jag.
Tack för din förståelse,jag känner mig så tjatig och tråkig,men det är bara så jobbigt just nu.
Kram och sköt om dig,

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

25 februari 2010 14:23

Jag ser honom! Han är vacker... ♥

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 februari 2010 16:00

Nej, men det är ju Snöprinsen ser du väl;)
Han är vitklädd med fladdrande mantel och lika fladdrande vitt hår. Han hjälper Kung Bore med vintersysslorna och syns ofta vid snöplogning eller vid snöslungorna. Så berättade i alla fall min kära mamma, när jag var liten - och hon talade alltid sanning. Eller ja, nästan i alla fall *fniss*
Skickar mina soligaste kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Michelin

Michelin

25 februari 2010 17:16

HU va kallt det ser ut..
Det är nog det där som kryper innaför mina kläder och gör så jag får mer ont av min jädrans fibro.. BURR.
Ha en fortsatt bra dag! Kram // Michelin

http://michelin53.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

25 februari 2010 17:24

Skogshuldran-Titti : Ja visst är det så , det håller jag med dig om =)
Japp , soligt och klart har vi haft hela dagen =))
Varma kramar =)

Daniel: Kanske det är Bua-lappen ?? hahaha
Varma kramar =))

Pisan , jag tror också det är en ängel , kanske rent utav Ärkeängeln Michael ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Inga-Lill: Det kan tänkas att det är så , det kan ju inte vara roligt för honom att vi bara gnäller , först gnäller vi att han aldrig kommer med snö , sedn då han äl kommer och ger oss en riktig vinter , ja då gnäller vi också , det kan inte vara lätt att vara Kung Bore och tillfredsställa oss människor ;)))
Skönt med lite frisk luft , om än det bara är till tvättstugan =))
Varma kramar =))

Marita: Ja, lite trolsk är det , det håller jag med dig om =))
Det är klart att jag har förståelse för dig , jag vet vad du går igenom , jag har gått igenom samma sak ...
sköt om dig , varma kramar ! =))

Glada-Katarina: Ja visst är han ;))) Varma kramar =)

Lambergsfrua: Ja, men då du säger det , han är det nog ;))
Varma kramar =)

 
Ingen bild

Berith

25 februari 2010 17:27

Michelin: kallt var det ;)) , Ja Fibbe Trollen älskar verkligen denna kyla ....
Varma kramar =))

 
Sussi

Sussi

25 februari 2010 20:13

jag ser en gubbe som håller ner huvudet och har ut armarna lite.. Livlig fantasi hihi

Vi har bara -2 nu. Alldeles lagom !

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

25 februari 2010 20:39

Sussi : när du säger det så , så ser jag honom också ;))
Oj , rena blian , vad skönt =))
Varma kramar =)

 
HELENA

HELENA

25 februari 2010 22:14

Kung Bore... Helt klart!! ;-)
Kram Helena

http://www.svenserud.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

26 februari 2010 07:39

Du har rätt Helena , klart att det är Kung Bore , vem skull det annars vara ?? ;))
Varma kramar =)

 
Lisa

Lisa

26 februari 2010 09:52

Jag ser det också som en gubbe med Ett Lysande öga och näsa och armarna som han vill svepa om! En kärleksfull kung bore vill värma dej trots att han ger kyla!
HÄFTIGT ser det ut iallfall!
Ha en Härlig Helg!
Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

26 februari 2010 18:05

Hmm...Kan det vara avgasröken från en skoter?
Ha en mysig fredagskväll!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Tant Grön

Tant Grön

27 februari 2010 11:58

Energi kanske :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
margit

margit

27 februari 2010 13:32

Hej Berith!
Jag vill nog se en ängel...
Du har fått lika många förslag...som jag fick häromdan...när min "Dörrkrans" försvunnit på in lägenhetsdörr...när den plötsligt BARA SATT DÄR IGEN...Kolla på min blogg...och läs gärna kommentarerna...
Kram!

http://marrgitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards