Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

En helgrapport / Ett mystisk försvinnande ..........

Av Berith - 22 februari 2010 07:45

En helgrapport ....

Som ni vet så var jag till stan i fredags för att hälsa på

mannen jag kallar för pappa , jag gjorde även några ärenden ,

som var snabbt avklarade , jag är inte på stan längre än nödvändigt *ler*

Jag fick ett presentkort av flickorna i julklapp från Indiska som är min favorit affär (jag har varit in till stan ett par gånger sedan jul , men alltid glömt presentkortet hemma , typiskt mig ;))

En affär jag faktiskt tycker om att strosa i (kors i taket;))

Jag köpte två tunikor och ett par tights  för presentkortet *ler*


  


  


Ja, sedan bar det av till mannen jag kallar för pappa , handlade lite

åt honom , sedan planterade jag som sagt om alla hans blommor , inget

betungande jobb direkt då han bara har tre blommor *ler*

Vi fikade tillsammans och surrade om ditten och datten *ler*


Sedan bar det i väghem till Boli´a igen och en mys middag  , det blev

"kycklinggryta" fast med quornbitar  och ris (kanske ingen direkt fredagsmysmiddag , men gott var det ;))

Fredagsmyset i soffan framför tven slutade som vanlig med att jag

slumrade till och gubben fick zappa i lugn och ro mellan kanalerna *skrattar*


Lördag , strålande sol och kallt , det blev några korta promenader med Lillen ,som inte alls gillar då det är kallt , han är så känslig om tassarna *ler*

Resten av lördagen ,blev det lite småplock .

Go´a vänner tittade in på ett fika , och babbel om allt mellan himmel och jord Lördagskvällen avslutades som vanligt med att jag slumrade i soffan *blink*


Söndag , ett mycket märklig och mystisk försvinnande inträffade hemma i vårat kök ..hmm ... *ler*

Vad var det då som försvann då ?? Kanske ni undrar ??

Jo ,  det var så att jag hade köpt nya uppladdningsbara batterier till min kamera då jag var till stan i fredags , och jag VET att jag packade upp dem och satte dem på laddning i köket .....

Då jag skulle stopp in dem i kameran för att ta en bild på gubben då han stod vid spisen och kokade ärtsoppa (som han hade fått för sig att han skulle göra för att han var sugen på just ärtsoppa =D),  så var batterierna spårlöst försvunna .......hmmm..........


Jag letade och letade , kliade mig i huvudet och fortsatte att leta .......

"Vad letar du efter ?? " frågade gubben och såg lite finurlig ut.....  

"Mina nya uppladningsbara batterier som jag VET att jag satt på laddning" svarade jag lite fundersamt och sneglade lite misstänksamt på gubben där han stod och rörde om i ärtsoppegrytan  ...........

"Hmm...kan det vara så att du gömt dem för mig för att du inte vill vara med på bild ?? "

Inget svar , utan gubben rörde bara mer frenetiskt i ärtsoppegrytan .....

"Jo , jag sa .....

Efter att jag lovat att inte fotografera gubben (han är ganska less på att bli utsatt för mina paparazzi fasoner *skrattar*) Så kom mina nya uppladningsbara batterier fram , som genom ett tollslag *skrattar*

Denna gången var det gubben min som låg bakom det märkliga och mystiska försvinnandet *blink*


 Igår eftermiddag fick vi även besök av mormors lilla guldklimp och bonusmorfars lilla ögonsten Vera *ler stolt*

Den stolta bonusmorfadern kom inte undan paparazzi fotografen som smög omkring med kameran i högsta hugg , utan fastnade på bild tillsammans med sin ögonsten Vera *ler*


  


Det var en rapport över vad som hänt hos oss den gångna helgen *ler*

Nu är det måndag igen och det är lite mildare . -16 grader och lite snöflister i skrivandets stund , det har snöat hela natten , så det blev lite extra motion

denna morgon på morgonpromenaden , vädret är om det är , väderleken kan man inte göra något åt , så det är bara att gilla läget och ta det som bjuds *blink*


Vad händer här i Boli´a i dag då ??

Jo , jag ska plocka på med tvätten , märkligt att det blir så

pass mycket tvätt , fast vi är bara två vuxna hemma nuförtiden ....eller kan

det bero på att jag sparar ihop tvätten för att få en full maskin innan pigan i tvättstugan får börja jobba ??  " miljötänk " *blink*


Önskar er alla en riktigt bra dag och en bra start på denna vecka , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och Lillen !!*ler från hjärtat*




Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*


 
 
Helena

Helena

22 februari 2010 08:31

Så snygga tunikor du köpt... Tvätten är ett nödvändigt, efterhängset ont. Jag var magsjuk och låg för ankar i går och OOOOPPPSS så är det genast MÄNGDER med tvätt att ta igen. Lilla Guldklimpen växer och blir så stor och "med" i blicken!!!
Ha en underbar start på veckan! Kram Helena

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

22 februari 2010 09:34

Tack Helena =)) Ja , nödvändigt ont är vad det är med dessa tvätthögar ;))
Skönt att du mår bättre idag !! =))
Guldklimpen växer verkligen så att det knakar , från dag till dag, det händer verkligen något nytt hela tiden =)))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
margit

margit

22 februari 2010 10:14

Go förmiddag, Berith!
Ja du har redan hunnir mycket! Varit ute på din dagliga promenad: Jätteduktig du är!
Här har vi haft vid 7 tiden - 27 grader kallt!! Burr!!

Fina tunikor du köpte för presentkorten! Du får visa oss när du ha dom på!! Du får be "gubben" ta bilder när du nu har fått dom laddningsbara batterierna tillbaka..och nu har dom i kameran.
Våra anhöriga...dom är "van" vid det här laget att jag tar bilder och lägger i Bloggen...så dom "ställer upp" på det. Kanske lilla Samira...som är 4,5 år..protesterar ibland...
Stan...för dej..det är väl Skellefteå? Jag vet inte om jag talade om från början i mina kommenteraer till dej...att 1 av mina 5 barn är född på Skelleteås BB....1972...
Nu skiner solen och temperaturen har stigit...eller...det är INTE lika kallt nu!
Önskar dig en fin o skön dag!!
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 februari 2010 11:00

Grattis till dina fina tunikor! Dem kommer du säkert att ha stor användning för:)
Helgen tycks ha varit lugn och skön hemma hos dig, trots en lurig gubbe *fniss*
Fotot på Bonusmorfar med lilla Vera är ljuvligt och rörande.
Önskar dig en fin måndag.
Soliga kramar - fast det snöar lätt här. Igen.

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lycke

Lycke

22 februari 2010 11:08

Jättefina tunikor - gillade den rutiga skarpt! Och nooosan vad söööt!!!! Blir alldeles öm i hjärtat!!!

Måndagskramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
wiper

wiper

22 februari 2010 12:00

Jättefina kläder. Jag gillar också Indiska. Vilken bra stund du hade med din far. Du verkar ha haft det toppen med fika i goda vänners lag och lite annat. Här är det snökaos och vi måste få taket skottat. Kul att få se en sida av din man i alla fall ;) guldklimpen är får man i alla fall se ;)

Ha en riktigt bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

22 februari 2010 12:14

Jag gillar också Indiska,finns mycket fint där både kläder och annat.Snygga tunikor du hittat. Inressant att få ta del av eran helg,*ler*
"Guldklimpen" är ju bara för söt, och växer fort.
Ha en fin,fin dag,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

22 februari 2010 12:32

Vad söt hon är lilla Vera!!! Man smälter ju :-) Och fina tunikor har du fått tag på, kul! Önskar dig en fin måndag! KRAMAR!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

22 februari 2010 12:35

Jadu, jag har också sparat tvätt men inte av miljötänk utan mera av slöhet, för jag måste gå ut och tvärs över gården för min tvättpiga står i källarne på lillstugan. Då drar man sig när det är kallt och snöblåst, idag var det 30 minus så jag börjar tro att vi bor i norra norrland för där skulle det bli kallt.

Roligt att du varit och handlat det händer inte allt för ofta har jag förstått. Indiska är en butik som jag också kan gå och strosa på annars är klädinköp inget som jag ägnar mig nå ofta åt. Det blir lite strumpor och underkläder ibland, annars handlar jag bara när jag är tvungen. Nöjesshoppning var det länge sen jag slutade med.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Berith

22 februari 2010 13:03

Margit : Oj så kallt ni har , då har vi rena rama bli vädret *ler*
Japp , stan är Skellefteå *ler* som jag inte besöker allt för ofta , i alla fall inte affärerna , jag har ju en dotter och måg som bor i stan , så dem hälsar jag ju naturligt vis på , även min ålderstigna "styv" pappa bor numera på ett äldreboende i stan *ler*
Jasså , det visste jag inte ...men nu vet jag ;))))
Det blir nog någon av flickorna som jag får be att ta en bild , gubben vill inte befatta sig med kameran...hahaha
Varma kramar tillbaka till dig min vän =))


Tack Lambergsfrua =))) Här går det för det mesta i lugnets tecken , det är skönast så , tycker jag ;))
Jo , jag fick allt med honom på en bild då han var fullt upptagen med att hålla på med sin lilla ögonsten =)))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)'

Tack Lycke =)) Ja visst är hon (fast jag är ju partisk ;)))
Varma kramar tillbaka =))

Tack Wiper =)) Ja jag hörde på radion att det här snökaos neråt landet ...hoppas någon kommer och skottar era tak !
Varma kramar =))


Tack Marita =)) Ja hon växer så det knakar det lilla livet =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Tack Pisan =)) Ja smälter gör man verkligen (men som sagt , jag är ju partisk ;))
Varma kramar =))

Inga-Lill : jisse så kallt ni har , jag förstår att man inte knatar över till tvättstugan i onödan i den kylan ;))
omedvetet , så blir det miljötänk för dig med ;D
Ja , här har det inte varit så kallt som de sagt att det skulle bli , inte här i Boli´a i alla fall , men -21 grader räcker mer än nog ;)
Nä , det händer inte ofta och har aldrig gjort heller , jag har aldrig gillat att nöjeshoppa , den genen glömde nog vår Herre att plantera in hos mig ...hahah...till gubbens stora lycka...hahah..
Många varma kramar till dig =))

 
Monica

Monica

22 februari 2010 14:51

Det har varit en trevlig helg förstår jag med besök hos din far och mycket annat trevligt. Så söt lilla Vera är, bonusmorfar ser jag inte hur han ser ut, men han ser säkert bra ut han också....finurligt av honom att gömma batterierna *ler* så att du inte kunde fotografera honom.

Ha en bra fortsättning på måndagen !

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

22 februari 2010 15:42

Monica: Jag kan inte annat än att hålla med om att lilla Vera är söt , men jag är ju partisk ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

22 februari 2010 16:29

Kära Berith !!!
DU far ju fram som en virrvellvind ,och hunnit en hel del innan jag får upp mina bruna blink,blink....Men det är ju så här att vara natt uggla,och älska sport,det är ju tur att OS inte är var eviga natt...LER OJ vad hon är söt lilla Vera,Jag förstår att det är en stolt morfar...
Våran ungsta dotter Maria,som bor i Kalix kommer den 12 Mars på besök med barnbarnen Alva och Lucas,De ser vi med glädje framemot VA snygga tunikor du hitta på Indiska,ja det är en grejt affär,tycker också om den affären.......HA en fortsatt skön måndag,så höres vi sen...KRAM IA....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

22 februari 2010 16:40

Tjusiga tunikor.. Rutigt har jag fått dille på nu så den tyckte jag lite extra om ;-)
Indiska är en rolig affär för dom har så många fina ljuslyktor och sånt med. Där gillar jag också gå och strosa hihi

Så gubben din känner dig så pass bra så han förstod att det var dags att gömma batterierna för att slippa vara med på bild hihi
Du får ge igen någongång ;-)

Så söt lilla Vera är! Stor börjar hon bli med..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

22 februari 2010 17:03

Go´a Irja ...men då du är pigg och alert på kvällskvisten , ja då är jag trött och gör tidiga kvällar ..hahaha..Jag är uppe före tuppen och du är en natt uggla =))
Vad roligt att eran dotter och barnbarn kommer på besök =))
Tack , jag gillar tunikor bäst , man känner sig både uppklädd , ledigt klädd och vardagsklädd i dem, allt i ett klädesplagg , praktiskt tycker jag ;)))
Önskar dig detsamma, varma kramar =))

Tack Sussi =)) Ja de har verkligen många fina ljuslyktor också , fast denna gång följde ingen ljuslykta med hem =))
Ja , hon växer så det knakar =))
Varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards