Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Ringar på vattnet....

Av Berith - 21 februari 2010 08:00

En handling gjord från hjärtat , om än så liten , har

en stor betydelse för någon *ler*

Ett leende från hjärtat , en vänligt ord , en klapp på

axeln ,  förgyller någons dag *ler*


Att ge från hjärtat utan att förvänta sig något åter ,

att finnas till hands och lyssna när  någon behöver

någon att prata  med , det är den  dyrbaraste gåva

 man kan ge till någon *ler*


Även om  man tycker att man gör så lite och ger så

lite , men allt vi ger från hjärtat , bildar ringar på vattnet  *ler*



  



Önskar er alla en riktigt skön söndag ! *ler*


Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och Lillen ! *ler från hjärtat*



Carpe Punctum ! 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Ingen bild

Inga-Lill

21 februari 2010 11:57

Så sant, som det är sagt att ha någon som lyssnar när det är extra tungt, är underbart. Inga presenter i världen väger upp en god vän, för såna växer inte på trän. Det har jag lärt mina barn, riktiga kompisar ska man vara rädd om och jag tror nog att de förstått vad jag talar om.

Hoppas att du inte har för kallt idag utan att du kunnat ta din dagliga runda men du lever väl efter principen inget dåligt väder bara dåliga kläder, hihi. Du och din familj får ha en bra söndag.

Kramar i mängd.

 
wiper

wiper

21 februari 2010 12:00

Fint skrivet och det funkar oftast med riktiga vänner men ibland blir man besviken. Nu har jag några riktiga vänner som inte sviker och finns där. Vi både ger och tar från båda håll. Har sorterat bort energitjuvar som jag inte kan lita på i längden och ställt upp i vått och torrt och sen när dom tagit allt så är dom puts väck och man duger inte längre.

Ha en fin söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

21 februari 2010 12:27

Ja, visst är det underbart att det faktiskt funkar så!

Skön söndag och massor av kramar till dig!
(och klappa voffsen från mig)

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

21 februari 2010 12:55

Inga-Lill :Du känner mig vid detta laget ...hahaha...Jo , det blev en runda , trots kylan , först en kort sväng med Lillen , för han vägrar gå långt då det är kallt , sedan så blev det min vanliga runda utan Lillen ..hahaha..
Så sant , riktiga vänner växer verkligen inte på träden , och man ska vara rädd om sina "riktiga" vänner , det håller jag med dig om *ler*
Jag har alltid sagt till barnen , bättre att ha några få och "riktiga" vänner än många vänner *ler*
Varma kramar tillbaka =))

Wiper: Helt rätt och riktigt , energitjuvarna ska man sortera bort , klippa trådarna *blink*
Bättre ha en handfull vänner som man kan lita på i vått och torrt *ler*
Den man mins anar kan vara den bästa vännen *ler*
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Ja , Skogshuldran , det är verkligen fantastiskt ! *ler*
Lillen har jag klappat , han blev så glad *ler*
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

21 februari 2010 14:26

Kära Berith !!!
TÄNKVÄRT !!!Man må ta vara på livets små nära ting....LE emot din medmänniska så får du ett leende tillbaka...LE från Hjärtat....KRAM från hjärtat IA....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

21 februari 2010 16:19

Så sant min vän =))
Kramar tillbaka till dig Irja =))

 
GladaKatarina

GladaKatarina

21 februari 2010 17:23

Sååå sant! TACK! :-D

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
margit

margit

21 februari 2010 18:05

Berit! Fina verser du skrivit och tänkvärt!
Ja då har även denna helg snart gått till ända. Och vi har nya livsrefarenheter i vår ryggsäck, trevliga minnen...
Nu har vi en ny vecka framför oss.
Hoppas att snön slutar att falla, men tyvärr så när man läser prognosen...så skall det komma ÄNNU MER...
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg..se

 
Marita

Marita

21 februari 2010 18:58

Vad fina tänkvärda ord du skriver, om man bara kunde leva efter det också.
Hoppas du haft en fin söndag,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

22 februari 2010 08:06

Var så god Katarina ! =)) Varma kramar =))

Tack Margit =))
Ja, en ny vecka ligger nu framför oss , en ny vecka med nya möjligheter =))
Här har det snöat hela natten , så där lagom mycket och det snöar än .....
Önskar dig en bra dag och en bra start på denna veckan , varma kramar =))

Tack Marit =) Man gör så gott man kan för att leva upp till dessa rader, men ingen är fullkomlig , tack och lov för det ;))
Min söndag har varit riktigt bra , jag hoppas din har varit lika så =))
Varma kramar =))

 
Lisa

Lisa

24 februari 2010 22:12

så sant så..Även om jag blivit besviken på många sk Vänner!
Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards