Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Det krävs så lite.........

Av Berith - 19 februari 2010 07:15


Ja då är det fredag IGEN och helgen står för dörren !! Vart har denna veckan tagit vägen ?? Har någon kortat ner den en dag eller två ????   Det känns ju som det var igår det var måndag ....hmm... det är en himla tur att man inte åldras i samma takt *blink*

Morgon promenaden är avklarad ,det är betydligt ljusare nu då jag går ut , så nu behövs inte pannlampan längre , det är bara lite skumt , men man ser i alla fall vart man sätter ner fötterna *ler*

Det blev ett kortare yoga pass denna morgon , genom att jag var på vatten gympan igår , kan ju inte plåga den söndervärkta lekamen hur mycket som helst *skrattar*

("jagets" plan med att lämna det dåsiga Fibbe Trollet i bastun , fungerade inte så värst bra , utan oknyttet var på alerten och följde med hem igen , men denna natt har trollet låtit mig sova hyggligt bra och denna morgon är Fibbe Trollet relativt lugn  ;)))

Frukosten är avklarad , och nu sitter jag här med min mugg med grönt te med min mycket goda väns  lokalodlade Rövar honung i och plitar ner dagens inlägg , för att sedan gå en bloggrunda och hälsa på hos er alla go´a bloggvänner *ler*


Vad händer här i Boli´a i dag då ???


Jo , idag går färden med Blå Faran (fast en del (gubben;)) påstår att den är grön...hmm... om det tvistar de lärde .... jag tycker i alla fall att den är mer åt det blåa hållet ...*tänker* ... kanske blågrön då , för att kompromissa ;))

mot staden för att hälsa på mannen jag kallar för pappa , som bor på Dammens äldre boende där han trivs väldigt bra *ler*

Jag ska handla lite åt honom och sedan ska jag plantera om alla hans blommor (hela tre stycken ;))) Inget slit göra precis *skrattar*


Jag har även en del ärenden , men de är snabbt avklarade då  jag avskyr att gå på stan *blink*


Väl hemma igen , så blir det mys middag (vad det blir för mat har jag inte bestämt än , ska handla på hemvägen =)) och  sedan blir det att mysa i soffan tillsammans med gubben , inget går upp mot fredagsmys *ler*

Fast å andra sidan , så brukar jag ju somna direkt jag kryper  upp i soffan , så värst trevligt mys sällskap är jag inte *blink*

" Du är ju fysiskt närvarande även om du inte är själsligt närvarande " brukar gubben säga *skrattar*


"Egentligen krävs det 

så litet för att skapa

ett lyckligt liv "


Med dessa rader avslutar jag detta inlägg *ler*

Önskar er alla en riktigt bra dag och en trevlig helg !

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och Lillen ! *ler från hjärtat*



Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*



 
 
Ingen bild

Åsa

19 februari 2010 08:39

God morgon !
Jag packade en säck igår afton till dig :))
Önskar dig en trevlig helg !
Kram

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 februari 2010 11:48

Tack för din go'a kommentar hos mig. Vad fint du beskriver en myskväll tillsammans med gubben. Man kan ju faktiskt känna sig nöjd och lycklig genom att bara vara tillsammans utan att prata eller göra en massa saker.
Önskar dig och gubben en riktitg skön myskväll:)
Soliga kramar - trots en mulen himmel!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

19 februari 2010 13:49

Ja du det verkar som veckorna kortats ner så fort det går. Skönt att Fibbe håller sig lite i skinnet ;) så att du inte behöver ha sån värk hela tiden. Härligt att din pappa bor på ett ställe han trivs på. Förstår att det är kul när du kommer och hälsar på honom också.

Hoppas du får en bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

19 februari 2010 14:16

.. och så ska ni riktigt basta å myspysa i helg!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Mita

Mita

19 februari 2010 16:23

Visst går veckan fort,men det gör ju helgen också,jisses vart tar tiden vägen egentligen?
Fredagsmys är toppen, nog håller jag mig vaken,bara det är nåt bra på tv,n.
Bävar nu för snöovädret dom pratar så mycket om,blir bara besvärligt att ta sig fram,suck..
Ha nu en fin,fin fredagskväll,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

19 februari 2010 16:43

Tack Åsa =)) Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Tack Lambergsfrua =) Ja visst är det så =))
Önskar dig och din gubbe detsamma , varma kramar =)

Wiper: Ja det känns bra att pappa trivs där han bor , så har han så gullig personal omkring sig också , de är verkligen guld värda ! =))
Varma kramar =))

Daniel : Inte i helgen , men det går ju mysa ändå ;))
Varma kramar =))

Mita: Jag hoppas att det låter värre än det är eller blir ;))
Nog för att jag gillar snö , men lagom är alltid bäst ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Ulla

Ulla

19 februari 2010 17:02

Tänkte att jag skulle hinna före dig och önska er en skön helg, har varit på syfestivalmässa i Älvsjö idag, finns hur mycket som helst, lägger ut lite senare vad jag köpt, ha det gott kram

http://www.ullasglitter.se

 
Monica

Monica

19 februari 2010 17:02

Men oj vad du hunnit mycket redan kl.07 på morgonen!
Låter som en trevlig dag ni kommer att få!
Myspys med gubben i soffan låter inte heller helt fel...
Jag får nog myspysa själv ikväll, men varmt och skönt inne, ut vill man inte i onödan, -20 som vanligt!
Önskar er en riktigt mysig helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

19 februari 2010 17:28

Ja du Monica , så börjar min dag före skam , men så är jag ju inte
speciellt social på kvällarna heller ;)))
Önskar er detsamma , varma kramar =))

 
Monica

Monica

19 februari 2010 17:46

Håller med om att veckorna går fort...mysigt att krypa upp i soffan och titta på tv.

Ha en trevlig kväll!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

19 februari 2010 19:04

Dina kloka ord tar jag fasta på ... De är så sanna om vi verkligen tänker till. Tack för dem !!!

Hoppas det gick bra i staden och att du får en skön och härlig kväll !!!
Kram vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

19 februari 2010 19:30

jag önskar dig detsamma

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Sussi

Sussi

19 februari 2010 20:03

Jag är i alla fall väldigt glad att det inte är måndag nu. Det skulle ju betyda att man hade en hel arbetsvecka framför sig istället för den underbara helgen ;-)

Hoppas ni hade en riktigt trevlig kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

19 februari 2010 22:35

Jadu, veckorna går fort, jag har upptäckt att veckan bara består av måndag och fredag, för så har det känts i några år nu. Varje måndag laddar jag medicindosan och när det är fredag, då först upptäcker jag att veckan är slut. Har aldrig den blekaste aning vart den tagit vägen och det är väl ett bevis på att man haft att göra.

Hoppas att du får en skön helg men jag tror att du skulle få det lite kallt men å andra sidan får du sol och den lär inte jag se röken av, men man kan inte få allt. Du ska ha en skön helg tillsammans med din härliga familj och gullegrynet också.

Kramar i mängd.

 
margit

margit

20 februari 2010 00:34

GONATT, Berith! Det där med blått ELLER grönt...likadant med Lasse o mej...en av sos ser grönt och denandre blått. Omj ag minns rätt. så ser jag det blåa o Lasse det gröna...så det är kamske" nåt med ögona"...eler manligt o kvinnligt...
Ja visst går veckorna fort!! man hinner inte hänga med i svängarna...
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

20 februari 2010 07:32

Ulla : Ja nu han du allt före , denna gång ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Monica : Det blev till att slumra till i soffan , som vanligt , men även det är ju trevligt och mysig ;)))
Varma kramar =)

Skomakar-Lisa: Allt gick bara bra och pappa blev så nöjd så =) Varma kramar =)

Vicke , *ler* jag sänder varma helg kramar till dig =))

Sussi : Ja så kan man ju också se på saken ;))
Kvällen var så mysig så =))

Inga-Lill : Ja man blir lika förvånad varje gång det är fredag morgon igen ....veckan har bara försvunnit ut i tomma intet på något mystiskt sätt ;))
Här har det blivit kallt igen ,just nu är det -20 grader och det håller på att ljusna , men det ser ut att bli en riktigt klar men kall dag ...
Men som du skrev , man kan inte få allt ;))
Önskar dig och din go´a familj detsamma , varma kramar =))

Margit : Alla vi människor uppfattar färger olika , det jag tycker är grön , det ser någon annan som blått , det jag uppfattar som rött ser någon annan som rosa , färgerna ligger så nära varandra i färgskalan =))
Det har något med ögonen och signalen till hjärnan att göra =)
Önskar dig en riktigt trevlig helg , varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards