Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Det finns något positivt med allt ;)

Av Berith - 28 januari 2010 07:45

Så fick jag mitt snöoväder tillslut , ja snöoväder och snöoväder , det snöade och blåste , så det blev drevsnö , men inget direkt snöoväder  , inte i mina mått mätta i alla fall *blink*

  Då gubben kom hem från jobbet i går , hade det hunnit bli en rejäl snödriva nedanför bron *ler* 

(tog bilder , men det gick inte ladda upp bilder denna morgon och lägga in , error IO server blinkde rött mot mig =))

Gubben var mindre glad , för han blev ju tvungen skotta ....

"Smygmotion" sa jag och log .

(Det finns något positivt med allt , även med drivsnö som bildar snödrivor nedanför broar ;))

Ett  "Hmmm" kom det från gubben  , sedan gick han ut och skottade *ler*


Det slutade blåsa i går kväll , men det snöar fortfarande i skrivandets stund , ca 2 dm snö har vi fått detta dygn *ler*


I början av vinter så beklagade jag mig över den kommunala snöröjningen här i Boli´a . Men denna vinter måste jag ge de ansvarig för snöröjningen en eloge , ger man ris , ska man även ge ros *blink*

Vi här nere på "myr´n" ( området där vi bor kallas så , för här var det myrmark en gång i tiden ) brukar ha varit det "bortglömda folket"  , det har känts så , då det har gällt snö röjningen de  gångna vintrarna , men inte denna vinter *ler nöjt*

Jag vaknar alltid före skam (kl 5 oavsett dag och tid på året ;)) , men denna vinter då det har snöat , så har jag inte hunnit vakna av mig själv , utan blivit väckt av plogbilen !!  Underbart , vi är inte det "bortglömda  folket" nere på myr´n längre  *blink*

Så denna vinter får de kommunala snöröjarna här i Boli´a en stor ros av mig !! *ler*



Önskar er en riktigt bra dag !!

En varm kram till alla som tittar in här hos mig och "lillen"  ! *ler från hjärtat*





Carpe Punctum !


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Pisan

Pisan

28 januari 2010 11:06

Vad bra att ni inte är bortglömda längre :-) Här har vi blå himmel idag, det slutade snöa igår eftermiddag. Hoppas du får en fin torsdag! KRAM!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

28 januari 2010 11:58

Här snöar det också fortfarande. Vi har visserligen bara fått runt 15 cn snö men det räcker gott och väl..
Jag är inte lika entusiastisk över snön som du är hihi

Dom där kycklingknyterna lät ju jättegoda. Jag ska testa dom tidigare men funkar det bra så får det nog bli dom. Älskar inbakade saker :-)
Så tack för receptet

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 januari 2010 12:17

God middag! Jag blir lika glad varje gång jag tittar in hos dig och ser dig lyckligt leende tillsammans med lilla Vera. Det leendet smittar :)
Såg att du också deltar i Wiccans tävling om vackra smycken. Vore kul om nån av oss vann;)
Här är det strålande sol idag över gnistrande snö och -5.
Önskar dig en fin dag!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

28 januari 2010 12:18

Nu är Skomakar Lisa tillbaka tigen efter att ha laddat batterierna. Vi har precis som ni fått vår beskärda del av snö. Gubbarna skottar och vi hejjar på !!! Eller???

Du är en klok kvinna som ger en eloge till de som sköter den kommunala snöröjningen. Du gav ros nu för att du gett ris förut. En eloge till dig som kom ihåg det. Nu blir de så glada om de läser din blogg ... *skrattar*
Ha en bra dag och njut av vinter och barnbarn !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

28 januari 2010 12:51

Vi har också fått lite mer snöoväder men det var värre i går kväll. Härligt att ni haft bättre snöröjning hos er i år. Här har det varit lite dåligt men i dag var det rejält upplogat överallt.

Nu börjar svärmors tunga att växa och jag undrar om du ger dina nån näring emellanåt? Jag är så glad att jag fick den av dig och den står så fint i köksfönstret.

Ha en riktigt bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

28 januari 2010 15:50

Halloj, ja nu har väl snöandet gett sig för den här gången. Mycket är det,och gubben min han pustar också över snöskottningen.Speciellt över snövallen som blir efter plogbilen.Hög och hård att skotta sig igenom.
Ja,ja, vad ska man säga,bara att gilla läget,*ler*
Ha en fin,fin torsdagskväll,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

28 januari 2010 16:29

Pisan : Här klarnade det efter lunch , så det blev en sparktur för mig och "lillen" i det vackra vädret , det är perfekt sparkföre nu ;)
Önskar dig detsamma , kram =)

Sussi : Det är nog en fördel att gill snö då man bor där vi bor , vi har ju så långa och snörik vintrar ;))
Varsågod , det var så lite så .De är goda och brukar bli en hitt ;))
Kramen =))

Lambergsfru: Jo , det skulle var trevligt , jag håller tummarna att du vinner ett av de vackra smyckena =))
Här klarnade det upp efter lunch , så det blev en tur med sparken =)
Önskar dig en mysig afton och kväll , varma kramar =))

Skomakar-Lisa : Trevligt att du är tillbaka i bloggbyn igen min vän=)) Det är viktigt att komma ihåg att rosa då man risat ;)) Det är klart att jag hejar på då gubben sliter med snön ;))
Tack för dina ord , de värmer alltid lika gott i hjärtat , önskar dig en god fortsättning på denna dag , Varma kramar =))

Wiper : Vad roligt att den trivs och växer å frodas , nej jag ger den ingen näring , bara lite vatten , de växer så de knakar ändå ;)))
Önskar dig detsamma , kramen =)))

Marita : Hahah...de har det inte lätt gubbarna som får slit med snön , men lite frisk luft och lite smygmotion är bara nyttigt för kropp och själ ;))
Kramen =)))


 
Ingen bild

Inga-Lill

28 januari 2010 17:21

Jaså, du har fått så pass med snö, ja det har inte vi här kom inte mycket mer än det var på em igår. Det där med snöskottning är någe visst i alla fall, skulle du köpa en snöspade till gubbenf år du skriva följande: "Med denna du slipper gym och mot snön du blir helt grym". Ett perfekt julrim eller när du vill ge gubben din en hjälpreda.

Hoppas du får några fina dagar där uppe men kylan kan de behålla i Sibirien för den behöver vi inte i Sverige.

Kramar till dig och din familj.

 
Ingen bild

Berith

28 januari 2010 17:35

Inga-Lill :Haha ...Tack för tipset och rimmet , det var jättebra !! =)
Ja , kylan den kan de allt behålla , lagom är bäst både för folk och fä ;))
Sänder varma kramar till dig och din familj =))

 
Monica

Monica

28 januari 2010 18:32

Snöröjarna här får också ros av mej, när jag steg ur sängen klockan sex i morse var det nyplogat på både gator och vägar......

Jag önskar dej en bra kväll !

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

28 januari 2010 19:19

Monica : Ja , det ska verkligen ha kredit , för så mycket snö som det kommit hade det blivit problem för dem som skulle t sig till jobbet i morse =))

Jag önskar dig detsamma , varma kramar =))

 
Daniel

Daniel

28 januari 2010 19:33

Plus å minus med allt säj dessa snötider!;)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Sussi

Sussi

28 januari 2010 20:03

Sv. Man är verkligen inte van med all den här snön. Jag var ut och lekte med Doris på tomten idag och snön går en upp till knäna!! Tur man har en stor hund annars så hade hon försvunnit i alla snö hihi

Ha en mysig kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

29 januari 2010 08:49

Så sant så Daniel , Kram =))

Sussi : Lillen älskar att busa i djupsnön , men så är ju även han stor *ler* Man vänjer sig vid snön , men det är ju lätt för mig att säg som inte är van annat på vintrarna , jag skulle nog ha svårt att vänja mig vid en vinter utan snö *ler*
Kramen =)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards