Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Thia-mat och Lilla Vera ;))

Av Berith - 25 januari 2010 07:23

God morgon =))

Jag hopps att eran helg varit lika bra som min *ler*

Min/våran helg har gott i lugnets tecken , då förra veckan

var fulltecknad med diverse aktiviteter av det trevligare slaget ,

så kom det naturligt vis surt efter , som ett brev på posten *blink*


Men det är det helt klart värt , "jaget" måste ju få ha lite trevlig också och

inte bara ta hänsyn till den skröplig kroppen hela tiden *ler*

Jag har sagt/skrivit det förr , men det kan inte sägas/skrivas nog många gånger

" En sund själ kan leva i en trasig kropp , men en trasig själ kan inte leva i en sund kropp "  Kloka ord som någon klok grek före "länsmans" tid klottrade ner , en tanke som vi än i dag kan ta till oss och borde ta till oss , helst innan man blir sjuk , men bättre sent än aldrig *blink*


Igår så bjöd gubben på middag , Emma  med sambo , de stolta nyblivna föräldrarna , lilla guldklimpen Vera  , svågern , hans son och svågerns nya kärlek var också inbjudna *ler*


Vad bjöd gubben på då ??? Jo , han hade gjort det lätt för sig och beställt hem thai-mat från Sondees Catering här i Boli´a *ler*

Mycket mat var det och gott , vi åt så vi hamnade i någon slags "paltkoma" *skrattar*

Gubben skötte om allt plock i köket efter vi ätit klart , jag fick inte hjälp till *ler*

(jodå , gubben är duktig på att hjälpa till annan tid också , han är väldigt huslig av sig =))

Oftast hjälps vi åt med matlagning och disk (någon ny betjänt (diskmaskin) har vi inte anställt i köken ännu )   det är ingen brådska med det , då vi oftast är bara två som äter under veckorna . De helger då vi  samlas och äter alla tillsammans , vore det ganska skönt med en betjänt som tar hand om disken efteråt , men då vi hjälps åt , så går det bra även utan betjänt *ler*

Nu tycker jag ju om att diska , det är skönt att stopp ner de värkande händerna i det varma diskvatten , samtidigt som jag diskar , brukar jag mediterar , kopplar bort omvärlden och förena nytta med nöje *blink*


Naturligt vis så snusades det en hel del på lilla guldklimpen Vera också , från famn till famn åkte hon och hon sov som en stock , nöjd och belåten , helt obrydd om att hon flyttades runt mellan olik famnar  , hon är verkligen en mästare i att sova lilla Vera *ler*


Det var gårdagen .....Vad händer här  i Boli´a i dag då ????

Jo , jag och den stolta modern till lilla Vera och Vera också , naturligtvis ska åka och hälsa på  mannen jag kallar för pappa och numera "gamelmorfar" till lilla Vera , han har ju inte hunnit träffa henne än och han längtar efter att få se det lilla underverket *ler* 

Sedan blir det att ta det väldigt lugnt resten av dagen , ja hela denna vecka kommer att gå i lugnets tecken , så att "kroppen" får återhämta sig igen efter förra veckan bravder*blink*


Jag önskar er alla en riktigt bra dag och en bra start på denna vecka *ler*

Varma kramar till alla som tittar in här hos mig och "lillen" ! *ler från hjärtat*



Carpe Punctum !!


Välkommen åter !!

 
 
wiper

wiper

25 januari 2010 10:32

Jag är trasig till både kropp och själ tyvärr så jag får jobba med mig själv varje dag och tar tillvara på dom bättre stunderna. Det har inte alltid varit så illa så tack och lov. Vi åt också take away thai mat i går. Vad härligt att du kan träffa ditt barnbarn så ofta. Härligt att bo nära sina barn.

Härligt att du har nåt sånt kul att se fram emot i dag.

Ha det toppen med Vera och din pappa
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

25 januari 2010 11:55

Härligt ordspråk du har där, jag älskar ordspråk och dom stämmer alla till eftertanke,och det kan behövas många gånger.
Ha en fin,fin dag,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

25 januari 2010 13:42

Wiper : Ja man ska verkligen ta till vara på de bra stunderna och njuta av dem *ler* Det ska bli trevligt ,"gammelmorfar har sett fram emot att få se lilla Vera =))
Varma kramar tillbaka =))

Marita : Ja ordspråk får verkligen en att tänka efter och det behöver man verkligen lite då och då , i alla fall jag ;))
Önskar dig detsamma , kram =)

 
Sussi

Sussi

25 januari 2010 15:28

Nog för att min sambo kan vara huslig då och då så är det oftast jag som plockar in och ut och fixar när vi har gäster..
Han brukar liksom glömma av sig bland gästerna hihi

Skönt att lilla Vera sover så hårt. Jag har en kompis som nyligen fått en liten. Hon sover endast en halvtimme åt gången under dagen och natten sover hon inte så mycket mer..
Mamman är helt slut nu kan jag meddela..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

25 januari 2010 16:11

Sussi : Jo , det var inte mycket till sömn , förstår att mamman måste vara jätte slut , det tär på krafterna när man inte får sova .
Dessutom så tar ju förlossningen också sin beskärd del .....
Hoppas att deras baby börjar sova bättre snart....
Det var så för mig med med äldsta dottern.
Jag har talat om för min dotter att de har haft en enorm tur som fått en liten som sover så mycket , natt som dag !! *L*
Kram =)

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 januari 2010 17:51

Men vilken härlig presentationsbild du har satt in Berith! Det riktigt lyser Stolt Mormor om den ;)
Varmaste kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

25 januari 2010 18:51

Jag håller med Lambergsfrua om kortet på dig och det lilla underverket..... Du lyser som en sol! Jättefint!
Gott att den lilla är lugn och snäll och sover så bra.
Kramar från Helena

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

25 januari 2010 21:09

Tack Lmbergsfrua =)) Varma kramar tillbaka till dig =)

Tack Helena =)) Kramar tillbaka =))

 
Millah

Millah

25 januari 2010 23:17

Hej :)
Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.
Kanske finns det något som intresserar just dig.
Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.

Var gärna med :)
http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)

Ha det bra//M

http://millahoman.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

26 januari 2010 08:09

Det var många fina tävlingar Millah , jag har varit in och tittat *L*
Önskar dig en riktigt bra dag , kram =)))

 
Ingen bild

Inga-Lill

26 januari 2010 14:06

Aha, det är inte bara jag som tänker ta dig lite lugnt, här har det varit ett riktigt åkande i två dagar å rad. Känner mig som en urlakad sill, för i söndags morse så drog vi iväg och kom hem efter åtta på kvällen. Hela dagen gick bort och det är min vilodag som försvann, resan tog lång tid, för att det var en seriekrock på väg ner och det blev en omväg. En stämma som tog större delen av dagen, man blir lite tom i huvudet.Så när vi kom hem så hade vi åkt drygt 20 mil , då kännder man sig lite mör.

Sen igår skulle jag till sjukhuset för provtagning och årlig besiktning, upp tidigt och iväg på en resa om 13 mil enkel. Sen när vi kom hem så var jag helt slut, ryggen kändes helt hoptryckt och det blev till att göra lite gymparörelser för att få ryggen i upprätt läge igen. Jag känner mig inte gammal annars men när jag åker så där långt i två dagar då känns det att man inte är purung längre.

Så idag har jag inte gjort ett skapandes grann, har bara lust att slappa men jag måste laga till lite ätbart till kvällen men det är inte dags ännu i alla fall.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards