Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Lever ? ..ja det gör jag ;))

Av Berith - 22 november 2011 06:45

Hejan svejsan igen...Det var ett bra tag sedan jag bloggade ...bloggledig eller bloggfri , vad man

nu ska kalla det , jag har dragit ner en hel del på tiden framför datorn och ägnat mig åt annat istället ,

som vadå , kanske ni undrar ?? Jo jag har umgåtts en hel del med mitt älskade barnbarn ...men det

förstod ni nog ...det gäller ju att ta vara på tiden , för vips är hon stor och har inte tid med sin knasiga

"mimmi" , som för övrigt har övergått från att heta "mimmi" till mormor *ler*


Vi har varit och tänt ljus på gammelmormors grav ......


 

"Hej "gammelmimmi" " sa lilla hjärtegullet och kramade om stenen *rörd*  

Och som ni ser så var backen bar allhelgona helgen och det är den näst intill än ,

ett litet litet tunt lager snö har kommit , men det täcker inte ens gräset ......


Vi har även lagat mat och bakat .....


 


Ätit glass .............


 


Myst i nya soffan .....


 


Dansat ............


   


Afficherat ........


 


busat en hel del ..............


 


Hälsat på tomten ..........


 


Jag har även varit en hel del i Gula Villan , gräddat våfflor och bakat mjuk kaka i bagarstugan *ler*

Sjungit med kören i kyrkan ....lät riktigt bra enligt åhörarna *skrattar*

Tränat , tränat och åter tränat ...både styrketräning , core och afrikansk dans *ler*

Umgåtts med nära och kära och med goda vänner *ler*

Ja som ni ser lever jag och har hälsan......ja jag mår så bra som jag kan må tillsammans med

mina oknytt *ler*


Ja det är en del av vad jag har har gjort under min bloggfrånvaro ...en bloggsemeter , lite nu och

då är både behövligt och nyttigt ....inget ont om bloggandet , men den stjäl en hel del tid *ler*


Tack för ert besök och varmt välkomna tillbaka  *ler*




Crea diem



Varma kramar till er alla *ler*




 
 
Ingen bild

Anki

22 november 2011 09:15

Välkommen tebax.Skönt med lite vila(från bloggande) som ibland resulterar i nya uppslag eller hur!Fina bilder på det go´a barnbarnet<//Anki

Berith

22 november 2011 14:06

Tack vännen :)) Ja visst är det så :))
Varma kramar :))

 
Margareta

Margareta

22 november 2011 09:32

Skönt att höra att du har fullt upp....av livet !!

Bloggvila måste man ha lite nu och då, så har jag också det :) Tänk vad man han med mycket då man inte hade internet....

http://www.tradgardslivet.blogspot.com

Berith

22 november 2011 14:05

Hahahaha ....ja
Varma kramar :))

 
Ingen bild

Åsa Lundmark

24 november 2011 07:04

Du är för underbar på att berätta, alltid så roligt att läsa. Tid med våra hjärtegull är en värdefull gåva som är viktig att ta vara på :) Ha det så bra så länge ;) Kram kram <3

Berith

24 november 2011 07:06

Hahaha...tack Åsa ...krameli kram :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

28 november 2011 22:03

Det var väl det jag förstod, du och guldklimpen har varit tillsammans jättemycket, det gör du helt rätt i, för småbarnstiden går så fort. Skönt att du är tillbaka igen, jag har slöat till ordentligt på sista tiden, finns så mycket annat som jag har "måste" göra.

Kramar.

Berith

29 november 2011 06:11

Haha....ja :))
Jag tror inte alls att du har slöat till , du har bara gjort annat än att blogga och du har låtit det verkliga livet och dess göromål gå före bloggandet , precis så som det ska vara :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards