Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Givande och tagande .......

Av Berith - 26 oktober 2011 07:00

Jisses vad jag var knäckt igår ....det tär på kroppen att vara ute och resa *skrattar*

Oknytten jublade då jag kom hem , de fick nämligen inte följa med till Oslo , utan

jag sa åt dem på skarpen avresedagen att de fick lov att stanna hemma ,vare sig de ville

 eller ej , så det så !!

 Och de gjorde som de blev tillsagda och stannade hemma ,  men jag han inte mer än kliva in

genom ytterdörren här hemma förän de överföll mig med glädjetjut och sina vassa nypor *skrattar*


 Jisses vad de har levt om och lever om ...men det gör  inget , för jaget" har haft en mycket

trevlig och händelserik helg , tillsamman med min älskade dotter och goa vänner *ler* , så oknytten

 de får leva om tills de tröttnar och drar sig tillbaka till sin mörka vrå igen , där de brukar ligga och vänta

 på att "jaget" hittar på något som "jaget" vill göra ,  "jaget" brukar även ta hänsyn till oknytten ,  vilket "jaget" behöver för att kunna fungera som "jaget" vill och göra sådant som "jaget" tycker om att göra *ler*

Så igår blev det att stanna hemma från den afrikanska dansen , det handlar om att ge och ta , precis som 

det är/bör vara  i alla relationer , ett givande och tagande , relationen till oknytten är inget undantag *ler*


Idag ska "jaget" göra precis som igår ....bara vara , för imorgon är det dags för "jaget" att ställ sig på bättre

benet igen och grädda våfflor i Gula Villan *ler*


Önskar er alla och en var en riktigt bra dag , tack för titten och varmt välkomna tillbaka *ler*


Crea diem




   (bilden är lånad ....men jag kommer tyvär inte ihåg vart jag lånade den ;)))



 
 
Ingen bild

Anki

26 oktober 2011 08:32

VET precis vad du menar med oknytten.Alltid surt efter trevligheter.Snygg bild!Ha en skön onsdag,min dag blir också i baravara stilen.Fick mkt gjort igår.
Mjukkram från Blekinge

Berith

26 oktober 2011 16:50

Ja tyvär har det ju lust att göra det , men det är det helt klart värt efter en trevlig helg i dotterns och goa vänners sällskap :))

Mjuka och varma kramar från ett dimmigt Boliden :)))

 
wiper

wiper

26 oktober 2011 10:42

Det gäller att vila efter en sån resa och du får till det så humoristiskt med "oknyttet" bra att du lämnade honom/henne hemma så du fick lite frist ;)

Skönt att din dotter kommer hem till jul så det inte går så lång tid emellan. Det är många ungdomar från Sverige och andra länder som jobbar i Norge numera. Våfflor i Gula villan! Jag sätter mig på första bästa flygplan ;))

Ha det toppen vännen
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

26 oktober 2011 16:46

Hahaha...ja , jag sa till på skarpen
och de lydde ;D
Du är sååå välkommen vännen :)) ...jag ska ta emot dig och servera nygräddade våfflor ;))

Hade , som de säger i norge :))
Varma kramar till dig min goa vän :))

 
Kristina

Kristina

26 oktober 2011 17:16

Vilken härlig resa och att få träffa dottern låter underbart.
Jag känner nästan av min Spanienresa än.
Goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Berith

30 oktober 2011 07:01

Ja det var det verkligen :))
Det brukar tyvär sitta i ett tag ...men det är det värt :))

Varma kramar :))

 
Karin

Karin

26 oktober 2011 22:45

Vilken lycka att träffas så "mitt i terminen"!
Nu får du leva på minnen tills ni ses vid jultid!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

30 oktober 2011 06:59

Ja verkligen !!! Och snat är ju Julen här :))
Varma kramar :))

 
Pisan

Pisan

27 oktober 2011 11:14

Det brukar vara så att man fixar det roliga jättebra och så blir man anfallen av oknytten när man kommer hem... Men för det mesta så är det ju värt det :-) Vilken härlig resa du varit iväg på. Förstår att ni haft det jättemysigt tillsammans :-)
Önskar dig en fin torsdag vännen! Kramisar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Berith

30 oktober 2011 06:58

Helt klart är det värt det :))
Tack vännen , varma kramar :))

 
Mita

Mita

27 oktober 2011 17:26

Jäkla oknytt att överfalla så där så fort du kommer hem,hmm... men sånt är livet. Man får pinas när man haft roligt,men att få ha roligt överväger tusen gånger om så det så..
Hoppas du har återhämtat dig skapligt och klarar av våffelgräddningen.
Kram vännen♥

http://mithasplace.wordpress.com

 
Mita

Mita

27 oktober 2011 17:29

Jäkla oknytt att överfalla så där så fort du kommer hem,hmm... men sånt är livet. Man får pinas när man haft roligt,men att få ha roligt överväger tusen gånger om så det så..
Hoppas du har återhämtat dig skapligt och klarar av våffelgräddningen.
Kram vännen♥
Underbar bild förresten♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

30 oktober 2011 06:56

Ja tyvärr komer det alltid surt efter ....men det är det vät , tycker jag ;))
Detta är ju otknyttens årstid ...så de gör sig mer eller mindre påminda hela tiden ...just nu har de dragit sig tillbaka en aning igen ...och jaget hämtar nya krafter :))
Våffelgäddningen gick bara bra :))

Tack vännen , varma kramar

 
Monica

Monica

28 oktober 2011 13:22

En sådan otroligt snygg bild!
Skönt att oknytten stannade hemma då, så du inte fick släpa på dem på din resa. Men kanske inte så roligt att veta att de väntar på dig där hemma.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Berith

30 oktober 2011 06:54

Tack goa Monica :)) Att oknytten hälsade mig välkommen hem ...det gö inget , för det var/är det helt klart värt :))

Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

28 oktober 2011 21:01

Det är nog de snabba väderomslagen som gör att dina oknytt lever rövare, sonen har haft ett stort elände några dagar nu med sitt ben som krånglar. Själv har jag mina oknytt i lederna på händerna men det är tur att diskpigan gick sönder så jag får stoppa ned händerna i hett vatten, för det underlättar medan jag diskar i alla fall. Så alla oknytt önskar jag så långt pepparn växer men inte hjälper det men det känns bättre i alla fall, hihi.

Hoppas att du får lite stabilare väder så du slipper alla dina oknytt för du verkar ha gott om dem, har du ingen jordkällare eller något djuphål som du kan putta ned dem i. Här funderar jag på att åka till den där bottenlösa lilla tjärnen, för där kan de gott få bada så jag slipper dem, hihi.

Du får ha en bra helg med de dina och hjärtegullet förstås.

Kramar i mängd.

Berith

30 oktober 2011 06:53

Ja Inga-Lill , visst är den största boven
väderleksomslagen ....men det är som det är , vädret kan man inte göra något åt ...det är bara att gilla läget ;))
Och om drygt två måndaer är vi ju på varmare breddgrader ....och dit vill inte oknytten fälja med ;D

Tack vännen , önskar dig detsamma , varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards