Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

En psykologisk reaktion ????

Av Berith - 11 oktober 2011 06:45

Jisses vad magen skriket och har sig denna morgon ,  den lever rövare utav dess like  ...det brukar den normalt inte göra , för jag brukar inte vara hungrig på morgonen *skrattar* ....Det är nog bara en psykologisk reaktion *skrattar* då jag är beordrad att vara fastande på grund av att jag ska på lasarettet denna förmiddag och göra en gastroscopi , som jag har väntat på i över ett halvår på att få göra och som jag var lite orolig över att jag skulle bli tvungen att avboka , på grund av feberattacken som jag blev utsatt för , under den gångna helgen ....men febern är nu puts veck och jag är pigg och allert igen ...så nu blir det "äntligen" av att få svälja den fruktade slangen  *skrattar*


Av tidigare erfarenhet av denna svårsvalda slang (vilket jag tycker att den är ) , så sitter jag nu och djupandas och intalar mig själv "Denna gång kommer det att gå bra att svälja slangen " *skrattar*


Innan gubben klev ut genom dörren för att åka till jobbet , fick jag lite pepptalking av honom " Tänk på något roligt gumman då du ligger där och ska svälja , tänk på den kommande resan " Det är ju lätt för honom att säga som inte ska svälja den fördömda slagen *skrattar*


Jaja ....ner ska den på ett eller annat sätt , om än de så ska  måsta klubba mig med en gummiklubba för att få ner den , för ner ska den på ett eller annat sätt och jag kommer inte att kliva upp och gå där ifrån förän denna undersökning har blivit genomförd  , tjurig som jag är *blink*....jisses detta kan ta flera timmar !!!....

NEJ, positivt tänkande  " Denna undersökning kommer att gå så bra så och den kommer att vara över fortare än kvickt " Japp så är det ....

Undra vem jag försöker lura ??? NEJ positivt tänkande var det *skrattar*


Tack för titten och varmt välkomna tillbaka *ler*


Crea diem


Varma kramar från ett dimmigt Boliden *ler*




 
 
Pisan

Pisan

11 oktober 2011 09:11

Lite extra bedövningsspray i halsen gör nog susen! Hoppas det gick bra. Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Berith

11 oktober 2011 16:48

opp , fick ingen bedövning ...men det gick riktigt bra ändå ..avslappningskundskapen kom väl till pass ;D

Varma kramar

 
wiper

wiper

11 oktober 2011 10:47

Jag har själv gjort en gastroskopi och önskade att dom gett mig lite lugnande eftersom jag har sånt trångt svalg och vägen ner till magsäcken. För andra har det gått jättebra. Dom upptäckte det när dom knappt fick upp slangen igen utan måste dra så jag hade besvär lång tid efterråt. För dom flesta så är det inga problem och man kan få milt lugnande för att slappna av om man vill. Jag var själv inte förberedd eftersom det var första gången. Det går ju rätt snabbt så det är ingen lång undersökning. Det kommer säkert att gå jättebra och du är ju van vid avslappning också. Jag var spänd som en fjäder ;))

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

11 oktober 2011 16:47

Det gick väldigt bra , bättre än väntt och ja jag hade stor hjälpa av min kundskap i total avslappning :))

Tack vännen , varma kramar :))

 
Mita

Mita

11 oktober 2011 12:43

Ibland hjälper det banne mig inte med varken peptalk eller positivt tänkande..*ler*...man man klarar allt konstigt nog när man måste,och vilken skön känsla efteråt. Ja när man klarat av det,
Gastroscopi har jag aldrig gjort,men gubben gjorde det och kom hem och sa att det var väl inget. Dottern har gjort det,och hon som är så rädd för att kräkas och den där kväljande känslan. Hon fick lugnande, sen gick det skapligt i alla fall.
Jag ska tänka på dig vännen..
Varma kramar♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

11 oktober 2011 16:44

Haha...så sant så vännen ....och jag har gjort
detta tidigare och jag har sådana med kräkreflexen ....men denna gången gick det riktigt bra , det var en mycket skicklig läkare :))
Tack för att du var/är med mig i tanken

 
Ingen bild

Inga-Lill

12 oktober 2011 17:57

Usch, den är läskig sist jag gjorde det där fick de lov att gå genom näsan, för jag kunde helt enkelt inte få ner slangen. Så jag avundas dig inte, din stackare, hoppas att allt är bra i alla fall.

Kramar.

Berith

12 oktober 2011 20:01

det gick bättre än förväntat dennna gången , läkaren var så skicklig och väldigt sympatiskt och det gjorde det lättare att slappna av ...fick användning av mina avslappningskundskaper ;))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards