Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Komaliknande sömntillstånd , pass och visumfix...............

Av Berith - 10 oktober 2011 08:30

Jisses vad jag har sovit ....jag har satt nytt personligt rekord i sömn under den gångna helgen ...hahha....jag kände mig febermatt i kroppen hela lördagen och efter att lilla Hjärtegullet fått hämtning av sin stolta moder så gick jag och lade mig i Mr Liverpool och somnade och sov tungt , ända tills gubben stötte lite försiktigt i mig ocu undrade om jag inte skulle flytta över till sängen ....sagt och gjort i feberdimman kravlade jag mig till våran nya härliga säng och slocknade igen innan jag ens nuddade kudden ......


Söndag morgon....eller morgon och morgon ...söndag förmiddag rättare sagt så vaknade jag av att det slamrade i köket ( det har aldrig hänt under våra snart sjutton år tillsammans att gubben är uppstigen före mig och stökar i köket ...hahaha ) Kravlade mig upp för att få i mig lite brunch .... hela huset gungande och huvudet snurrade som om jag satt i en karusell ...jisses anåda ...hela havet stormade ...hahaha...fort som attan lade jag mig raklång och blundade i våran Mr Liverpools härliga famn och somnade...och där blev jag liggandes hela gårdagen sovandes till och från och lämnade bara Mr Liverpools trygga famn för att uträtta vissa ärenden ....hahaha.....


Jag vaknade klockan sju denna morgon och kände mig riktigt pigg och utvilad...fattas bara annat efter denna monstersömn ...hahaha ...karusellen i huvudet är puts veck och golvet ligger still som sig bör ...hahah....en dusch och frukost och nu känner jag mig nästan som ny...eller rättare sagt så känner jag mig som mitt gamla jag igen ....fast lite matt känner jag mig allt i kroppen fortfarande , trots mitt komaliknande sömntillsånd under den gångna helgen..hahah  ....så det blir att ta det lungt idag och spara på krafterna tills gubben kommer hem efter lunch , för då ska vi åka in till stan föra att fixa nya pass ....


Gubben sitt livs första pass(gubben har nämligen aldrig varit längre utanför Svea rikets gräner än till Norge , Findland och Danmark och dit behövs det ju inget pass ;))) )  Och jag , jag måste förnya mitt som är från stenåldern...ett stenålderspass lär inte bli godkänt vid visumansökan ...ja jag vet , vi är ute i god tid med att fixa och dona med pass och sånt...men så fort som tiden går så är det lika bra att få det gjort ....hahaha


Tack för titten och varmt välkomna åter *ler*


Crea diem


Varma kramar till er alla och en var *ler*

 
 
Mita

Mita

10 oktober 2011 11:59

Sömnen är bästa botemedlet sägs det,och så är det nog. Skönt att du känner dig piggare igen.
Så ni har klarat er från snön. Jag som trodde att det snöat på ordentligt uppe hos er,..*ler*...
Visst är det lika bra att fixa passen så det är gjort.
Ha en bra dag vännen,
Kramiz♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

10 oktober 2011 15:19

Ja det är den verkligen ...det tycker i alla fall jag :))
Nopp , ingen snö än ...men inte allt för långt
bort har den kommit , så den är nog snart även här hos oss :)))
Ja det tycker jag och så fort som tiden går är det lika bra att vara ute i god tid ;))

Tack vännen , önskar dig detsamma :))
Varma kramar :))

 
irja

irja

10 oktober 2011 14:07

Utvilad, ja det kan man ju säga, efter den weekend visstelsen i drömmarnas - LAND, men behöver man något pass dit, det viste jag inte något om -LER
Skönt att du har kryat på dig, och känner dig betygligt bättre idag.....
Ha de bäst vännen...
KramiZar IA....

http://40-talisten. bloggplatsen . se

Berith

10 oktober 2011 15:17

Hahaha....nej dit behöver man inget pass ,
det är fri passage dit ...hahaha...men till Etiopien behöver man både ett pass och visum :))
Tack vännen :))

Varma kramar :))

 
wiper

wiper

10 oktober 2011 14:34

Då behövde din kropp vila för att reparera sig. Känner igen tillståndet ;) Vad härligt att vilan gjorde sitt och att du nu piggnat till. Jag tror att man skall lyssna på sin kropp och inte pressa sig när man hamnar i en sån trötthet. Vad kul för din man att resa så långt för första gången i sitt liv. Vilken härlig resa ni har att se fram emot. Nu blev jag påmind om att kolla mitt pass också så det inte gått ut.

Varm kram till dig också
Ha en härlig dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

10 oktober 2011 15:16

Precis och sömn är bästa medicinen :))
Ja det ska bli både roligt och spännande och
vi ser båda två fram emot detta äventyr :))

Tack vännen , önskar dig detsamma :))
Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

10 oktober 2011 19:03

Usch, det där lät inge vidare även om det är skönt att sova ut, men det lät mera som om du fått en släng av något virus. Kan man bara sova så är nog det bästa medicinen, hoppas att du blir av med det där "nya oknyttet", hihi.

Pass är inget man får på stört i alla fall inte i Dalarna, där det är kö nästan jämt. Fast jag åker mest till Norge och där behövs det inte än i alla fall, hihi.

Kramar i mängd.

Berith

11 oktober 2011 06:04

Det var nog en släng av en någe virus som tittade förbi ...och den gillade tydligen ed inte sömn , för nu är den puts veck ...haha..

Ja jag trodde också att det skulle ta lite längre tid med att få passen klara ...men tydligen så är det inget högtryck på passansökan just nu ...inte här i alla fall ;))

Varma kramar till dig min goa vän :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards