Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Bus , mys och en omtumlande överraskning .....

Av Berith - 4 oktober 2011 07:30

Nej jag har inte detoxat mig från mina tekniska underverk ...inte än i alla fall , om än man skulle kunna tro det då inläggen har vara väldigt få och sporadiska den sista tiden ...men jag har pysslat på med än det ena än det andra och där emellan har jag umgåtts en hel del med vårat Hjärtegull *ler*


Den gångna veckan och helgen har bestått av en hel del bus , mys och en och annan resa till landet Fantasien ,  där allt kan hända , det är bara den egna fantasin som sätter gränser på vad man får uppleva i detta underbara land *skrattar*



Vi har åkt tåg .....


 


Bil .....


   


....och båt *ler*


Vi har ......



Klättrat på stoooora stenar *ler*


 


Plaskat i vattenpölar ....


   


Förundrats över alla löv som yr omkring i luften *skrattar*


     


Soffmys och en och annan slummer har det också blivit , både

för liten och stor *ler*


Det är vad vi har pysslat på med , ja vi har ju bakat och lagat mat utimellan åt också , det är ett stort äventyr och väldigt väldigt lärorikt *ler*


Under den gångna helgen har vi även fått oss vårt livs största överraskning , gubben och jag....en oväntat  och en omtumlande överraskning  *skrattar*

Det var för bra för att vi skulle kunna tro att det var sant , det var så överväldigande att det var svårt att ta in , jag nöp mig i armen flera gången ...nej det var/är inte en dröm , jag var/är vaken *skrattar* ....

Jag/vi har svårt att tro det än , gubben och jag , men det håller långsamt på att sjunka  in *ler*

 Vi har tackat JA ....för kan man göra annat ?? ! *skrattar*


Vad är det då som har hänt , vad är det för en omtumlande överraskning och erbjudande vi fått , kanske ni nu undrar nyfiket ???


Jo vi har fått en två veckors betald upplevelseresa till ett av världens äldsta länder , nämligen Etiopien , två veckor med spännande krokodilsafari , besöka "Lucy" på museum , gamla tempel om mycket mycket mer ...


 

På Hotell Sheraton Addis i  Addis Ababa kommer vi att bo och utgå ifrån*ler*

 Jag har fortfarande svårt att ta in det och fatta det ...men lika sant som jag sitter här och skriver detta inlägg ,  lika sant är denna gåva från våran goa vän och hennes familj *rörd* .....

Glädjen och glittret från barnens ögon räcker som tack för oss ....men nu ville de visa sin tacksamhet på detta vis ..och vad gör man ???

Tackar man nej till denna tacksamhetsgåva ?? Nej det gör man inte *ler*


Och det är "bara" nio timmars flygresa sa hon som är flygrädd *skrattar*

" Jag är inte rädd , jag kan flyga "  *skrattar*


Men först  en långweekend hos min dotter i Oslo *ler*


Tack för titten och varmt välkomna åter  *ler*


Crea diem

 

Varma kramar




 
 
wiper

wiper

4 oktober 2011 07:52

Ibland skulle man behöva en riktig Detox från hela nätet ;) Det verkar som facebook är det som dom flesta är inne på nu och en del bloggar har lagts ner så det kommer väl att hända nåt nytt snart i nån annan form än just bloggande. Förstår att du vill umgås med ditt barnbarn det är ju så givande och upplyftande. Hon är så söt och du har tagit så härliga bilder.

Hon ligger ju i soffan som en liten prinsessa med dessa fina kuddar och den blanka fina filten. Vad snyggt ni har det.

Stort Grattis till dig och din man som fått er förärad en sån fantastisk resa. Det är ni värda och jag förstår att det inte är lätt att ta in för det är ju nåt fantastiskt ni har att se fram emot. Wow! säger jag bara ;) Vad häftigt ni har att se fram emot.

Ha nu en fin dag vännen
varm kram


http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

4 oktober 2011 07:58

Godmorgon min goa vän :))
Ja det känns som bloggbyn håller på att avfolkas sakta men säkert ...inget varar för evigt inte ens bloggbyar ;))

Ja det gäller att passa på att ta vara på denna tiden ...snart är hon stor , så fort som tiden går och har inte tid med sin skröpplig mormor och Boffen :))

Det var verkligen en stor överraskning och en svårsmält sådan också :))
Tack vännen !! :))

Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inger Mari

4 oktober 2011 11:41

Vilken vel fortjent semester...!! Vi gleder oss sammen med dere, kjære go'a grannar og venner! Så venter vi på spennende skildinger av alle opplevelsene, så glöm inte datorn hemma. Kramar från oss :o))

Berith

5 oktober 2011 06:26

Tack kära vänner och goa grannar för det :))
Nej jag ska försöka att inte glömma vae sig kameran eller datorn hemma ;D

Varma kramar till er båda :))

 
Anita Fridén

Anita Fridén

4 oktober 2011 17:15

Men goa Berith !!!
GRATTIS till detta fantastiska !!! Jag läste på FB att du fått en smärre chock o så blev jag naturligtvis väldigt nyfiken men trodde kanske att du ville hålla oss alla på sträckbänken men icke då ... Här får man veta och det är bara att niga och bocka och hålla tummar för er att ni får det hur mysigt som helst.
Du har ju viss nytta av att du flugit till "fantasien" med hjärtegullet så 9 timmars flygresa är ju inget att oroa sig för. Jag älskar att flyga och känner ingen rädsla mer än att själva starten inte är så där väldigt behaglig men sen ... njuter jag.
Må så gott !!! När var det ni skulle sticka iväg då?? Ja ja ... det ser jag nog när jag besöker dig nästa gång !!! Grattis än en gång vännen !!!
Stor kram från mig !!

http://minplats.bloggplatsen.se

Berith

5 oktober 2011 06:24

Hahaha...ja ..att flyga med Hjärtegullet till fantasins underbara land lite nu och då kanske hjälper och förhoppningsvis blir jag botad från min flygrädsla en gång för alla :))
Varma kramar :))

 
Karin

Karin

4 oktober 2011 22:21

Vilken fantastisk resa ni har att se framemot!
Det blir säkert ett minne för livet.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

5 oktober 2011 06:18

Det blir det garanterat Karin :))

Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

4 oktober 2011 22:50

När du pratar om tåg-åkandet med ditt barnbarn, så tänker jag på min egen barndom, när vi satte ihop flera sparkar och gav oss iväg ut för någon backe, hihi. Det är roligt att leka och det kommer att hålla dig ung länge.

Vilken häftig överraskning, så roligt att du och gubben får åka på ett sånt äventyr, hoppas att du får riktigt roligt. När man får såna överraskningar så är det bara att ta emot, samt bocka och buga, hihi.

Du får ha det så kul på båda dina resor, Norge är inte så dumt det heller.

Kramar i mängd.

Berith

5 oktober 2011 06:17

oja vad man åkt tåg på det viset ...hahaha...sparkstöttingar kan förvandlas både till det ena och det andra ;)
Tack vännen det ska jag verkligen ha :))

Varma kramar :))

 
Mita

Mita

4 oktober 2011 23:09

Inte kommer bloggar att läggas ner i så stor utsträckning, dom finns kvar.
Härligt att umgås så mycket med söta lilla prinsessan. Det finns ju inget mysigare,fråga mig,jag instämmer till fullo..*ler*..
Grattis till den underbara resan,
Kram vännen!

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

5 oktober 2011 06:15

Jo visst kommer de att finnas kvar ...men fler och fler lägger tyvär ner sina bloggar ...
Kan inte annat än att hålla med dig min goa vän ...barnbar är som balsam för själen :))

Tack vännen , varma kramar tillbaka :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards