Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Varmt var det och trevligt hade vi ................

Av Berith - 24 september 2011 07:30

Dagarna kommer och går i raketfart ...den gångna veckan tror jag har passerat med en rekordhastighet ...Jag steg upp i måndags och gick till Gula Villans styrlsemöte och även för att avsluta höstens storstädning .. och hux flux så var det fredag i går kväll då jag gick och lade mig ....jag fattar inte vart dagarna mellan måndag och fredag tagit vägen ?? ....men någon stans måste de ju ha farit ...men vart...det vette katten ....borta är de i alla fall  *ler*


Men vart gårdagen tog vägen , det har jag full koll på ....för den tillbringade jag i Gula Villans bagarstuga tillsammans med min älskade moster C och hennes goe gubbe R  , min goa kusin Å , hennes goa grabbar , en systerdotter till min kusin , söta S  , vars mamma också är en kusin till mig  ,  en kusin till grabbarna var också med och Hjärtegullet var ju förståss också med , lika så hennes stolta moder  *skrattar*



 


Samling kring degbunken *ler*



   


Vad händer här då ??? Jag vill också vara med ....och naturligtvis

fick Hjärtegullet det   *ler*


 


Lyssnar väldigt uppmärksamt på instruktionerna *skrattar*


   


Djupt konsentrerad *ler*


   


Liiiiite mera mjöl .............


   


Hmmm...man måste ju provsmaka också *skrattar*



 


YES ! Tummen upp *ler*  Detta var ju inte ett dugg svårt  , en mjuk kaka blev det till slut efter en hel del knådning , provsmakning och med

lite hjälp med kavlingen .....


Ja det blev en hel del bakat även för den stolta mormodern , hon stog inte bara bakom kamerna och beundrade sitt älskade Hjärtegull  *skrattar*


Varmt var det och trevligt hade vi *ler*

 Tack älskade moster C , goa kusin Åsa och alla barnen för en mycket trevlig och rolig dag ....och som sagt , träffas vi in´t före ....så ses vi igen i november då nästa trevliga bakdag går av stapeln *ler* 


Tack för titten och varmt välkomna åter *ler*


Crea diem

 





 
 
kristina

kristina

24 september 2011 21:04

Vad trevligt ni har med era bagarstugor. Det finns inte här hos oss.
Jag brukar få tunnbröd från Piteå ibland och det är så gott.
Ha det gott och goa kramar från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Berith

25 september 2011 17:47

Jasså har ni inte ???...tja kanske ä det något typiskt norrländskt...inte vet jag ? :D

Varma kramar :))

 
wiper

wiper

25 september 2011 09:54

Håller med dig om att tiden går med raketfart. Fattar inte att det snart är jul ;)) Vilket levande och fint ställe "Gula Villan" är och vad ni hjälps åt och har kul. Ni håller verkligen igång verksamheten. Det är så söta bilder på ditt barnbarn så jag blir riktigt rörd. Jättefin bild på mamma och barn också.

Ha en fin söndag också
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

25 september 2011 17:46

Ja jag begriper inte vart den tar vägen ...och ja , snart är det jul och sedan midsommar igen ;D

Tack vännen :))
Jo , det är en väldigt aktiv förening och det är både en trivsam och mysig miljö att vistas i och huset har en historia ...tänk om väggarna kunde prata ;))

Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

25 september 2011 14:02

Vad det låter mysigt med en bakdag, sånt hade de här uppe förr också men det blev slut på det tyvärr. De brukade träffas hos varandra och baka, stomp och läfsa men nu får man vackert baka själv eller köpa på andra sidan gränsen.

Kramar.

Berith

25 september 2011 17:43

Jag älskar att baka oavsett om jag gör det hemma i all ensamhet eller i bakarstugan med nära och kära eller en god vän ...Det är så fin bagarstuga i Gula Villan och den är flitigt använd :))

Varma kramar :))

 
Karin

Karin

25 september 2011 22:46

Bagarstuga....låter mysigt. Och va´roligt att hjärtegullet va´med. Det ska börjas i tid....
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

28 september 2011 07:16

Japp det ska det göras :))

Varma kramar :))

 
Anita Fridén

Anita Fridén

27 september 2011 19:51

Det är härligt med bagarstugor säger jag också. Vi har varit i någora när jag varit i Lycksele hos min väninna ... Det luktar gott och gott att äta när det är färdigt. När jag var liten så bakades det hos min moster i deras bakstuga. Sånt man gärna minns.
Stor kram på dig min goa vän !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Berith

28 september 2011 07:15

Ja det är det verkligen !:))
Varma kramar :))

 
Marina

Marina

28 september 2011 17:05

Hej

Vilka underbara fina foton i din blogg!!
Mysigt.


Kan du kontakta mig via min gästbok.
Jag har superstora prblem med din blogg
med att öppna dina länkar som du har på din bloggsida. De problemen har jag inte haft tidigare. Det går inte öppna dem i nytt webbfönster när man klickar på dem. Högerklickar jag på dem får jag upp grått popupp fönster och då väljer jag "Öppna länk i ny flik" så gör jag det men det öppnas inte i ny flik.


Det fungerade för några veckor sedan.
Vad är det för fel?
Har ditt webbblogghotell gjort ändringar här i sina inställningar?

Jag tycker det är superjobbigt och mycket frusterande när det har blivit så här, tidsödande och sueprjobbigt. Konakta din support på ditt webbhotell och hör vad det är för fel.

Jag är inte arg på dig så jag vill inte att du ska misstolka. Det är funktionen med din blogg som är superjobbig. Din blogg är intressant mycket mycket trevlig att läsa.

Tusen kramar vännen.

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

28 september 2011 18:32

Hej Marina :))

Jasså ...du verkar vara den enda som har detta problem ...jag vet då inte vad det är och nej , inga sådana förändringar har gjorts ...
Jag oroar mig inte för att du ska vara arg ...sådant ligger inte för mig ....

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards