Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Hösten och dess charm ....

Av Berith - 18 september 2011 08:45


Man kan inte annat än att stanna upp och njuta av allt

det vackra .... hösten är verkligen vacker med alla

sin färgprakt *ler* ...

Gubben Frost har lämnat avtryck för andra natten i rad

och gräsmattorna glittra i morgonsolen som om de vore

beströdda med miljontals diamanter , ja även hustaken

glittrar vackert i morgonsolen ....det är så vackert ute att jag blir

mållös och samtidigt fylls jag av en enorm glädje och tacksamhet

som får uppleva allt detta vackra *ler* 


Varje årstid har verkligen sin charm och just nu är det hösten och

Gubben Frost som charmar mig *ler*



        


Tack för titten och varmt välkomna åter  *ler*


Crea diem


Varma kramar





Dagens affirmation :  Jag är tacksam ...........








 
 
wiper

wiper

18 september 2011 08:54

Jag fullkomligt älskar hösten och dess färger. Även det varierande vädret och luften blir lättare att andas för en som är allergisk.

Vi hade också frost häromdan. Fina bilder. Fint och vackert skrivet.

Ha en jättefin söndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

18 september 2011 10:50

Tack goa Malin :))
Ja det är skönt med den friska och klarar luften ..det håller jag med dig om :))

Önskar dig detsmma min goa vän :))

Varma kramar :))

 
Pisan

Pisan

18 september 2011 08:57

Hösten är verkligen vacker! Jag njuter verkligen av alla färger så här års. Önskar dig en fin söndag goa du!! :-) Kram! ♥♥♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Berith

18 september 2011 10:49

Jag med :))

Tack goa Pisan , önskar dig detsamma :))

Varma kramar :))

 
Sussi

Sussi

18 september 2011 15:31

Jag är ingen höstmänniska i sig men jag kan hålla med om att färgerna på hösten är otroligt vackra. Gillar inte när det blir mörkare och mörkare. Jag längtar redan till nästa sommar! ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Berith

18 september 2011 18:31

Det är ju tur att vi alla är olika :))
Men höstmörkret och tända ljus ...det är mys pys på hög nivå ;))

Varma kramar :))

 
Karin

Karin

18 september 2011 18:02

Var årstid har sin charm! Det gäller bara att öppna ögonen och se!
Fina bilder!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

18 september 2011 18:29

Ja verkligen ....precis :))
Tack goa Karin :))
Varma kramar :))

 
kristina

kristina

18 september 2011 19:07

Vad roligt ni har det när ni lagar mat,jag skulle gärna vilja vara med på ett hörn.
Här har det fullkomligt vräkt ner hela dagen. Vi hade i plusgrad härom natten. Jag har inte plockat in alla blommor än, men det är nog dax.
Visst är det vackert på hösten, det börjar bli lite vackra färger ute.
Så många intressen du verkar ha, alltid roligt att läsa din blogg.
Goa kramar till dig och ha det så gott!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Berith

18 september 2011 21:06

Ja det har jag/vi vekligen....jag älskar att laga mat och att baka och gärna nya recept och mat från andra kulturer :))
Jo jag har en hel del intressen :))
Tack goa Kristina :))

Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

19 september 2011 21:43

Visst kan frosten vara vacker men jag vill nog helst att den inte kommer tillbaka på ett tak, även om det var lite vitt närmast ån här om dagen. Nej, jag vill inte ha vinter än på länge, tycker att vi kan få ha hösten kvar i några månader till.

Kramar.

Berith

19 september 2011 22:27

Ja håller med dig , nog för att jag gillar vintern också ....men Kung Bore får allt schå sig ett tag till ;))

Varma kramar :))

 
Marina

Marina

11 oktober 2011 19:02

Hej

Testar att skriva i din blogg och lämna kommentar, har för mig att jag skrev i detta blogginlägg för över en vecka minst.

Undrar om varför det inte har blivit godkänt för publicering.

Ha en härlig kväll vännen min.

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

12 oktober 2011 06:57

Hej Marina ,
Jag godkänner alla kommentarer jag får ...om de inte är kränkande eller stötande på något vis ...

Varma kramar

 
Marina

Marina

11 oktober 2011 19:04

Mycket vackra höstfoton du publicerar här.
Saknar dina inlägg hos mig i min gästbok.
Har krångel med internetanslutningen passar jag på att upplysa. Märker du avnågot krångel med din internetanslutning?

Ha en härlig och go kväll.
Kram
Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

12 oktober 2011 06:55

Tack vännen :)
Nej det gör jag inte ....
Jag har inte bloggvandrat så mycket sista tiden ....

Varma kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards