Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Så det kan bli ......

Av Berith - 11 september 2011 08:15



Den nya kärleken Mr Liverpool (soffan) saknar en partner....ja inte mig , ut en som alltid står vid hans sida , för jag har varken tid eller möjlighet att alltid hålla denna sköna tingesten sällskap , även om jag skulle vilja göra det *blink*.....Om jag ska vara helt ärlig , och det ska man ju vara , så har jag  fruktansvärt svårt att slita mig från Mr Liverpool då jag väl har krupit upp i hans mjuka varma famn ,  bland hans sköna kuddar i favorithörnet , det ska jag villigt erkänna *ler* ...men det går ju inte för sig att ligga och gosa sig under den nya favoritfilten heldagar och kvällar , man har ju annat göra också än att bara vara *skrattar*



Så vi....Gubben och jag bestämde oss för att ge oss ut på jakt efter en lämplig partner till Mr Liverpool , modell U ...Så igår begav vi oss in till stan  ....hmmmm.....Möbelvaruhus ut och möbelvaruhus in ...och ingen jaktlycka alls ....vi visste vad vi jagade ....men nej , en partner fann vi ej till våran Mr Liverpool ....



Men tomhänt kom vi i alla fall inte hem ...nej då ....en ny kamera till mig ....ingen värsting kamera , men det behöver jag inte ....för allt är bättre än min gamla kamera från stenåldern som lever sitt eget liv och fungerar då det passar den och inte då jag vill *ler* ...Tänk så det kan bli ...man far för att handla en sak , men kommer hem med något helt annat *skrattar*

Nu gäller det bara för mig att stifta bekanskap med min nya lesak ...en mycket angenämn sysselsättning *ler*



Hur gick det då med stackars Mr Liverpool och hans längtan efter en partner vid sin sida ?...Det gick bra ...När vi väl kommit hem igen efter våran misslyckade hetsjakt  , så satte vi oss ner i lugn och ro och kollade vad IKEA hade att erbjuda på den fronten , och där stod hon och log mot oss ...fröken Lack , med de rätta måtten och passformen ... och ja , hon blir den perfekta partnern till våran älskade Mr Liverpool ...och hon är redan på väg , fröken Lack ..alla nöjda och glada , men gladast av oss alla är nog Mr Liverpool*blink*



Tänk om vi hade kollat IKEAS utbud först , så hade vi sluppit ränna runt i stan som två tok ...men i och för sig ...då hade det ju inte blivit någon ny kamera heller ...inte igår i alla fall och inte i dag heller för den delen *blink*


Önskar er alla en riktigt skön söndag , det ska vi har ...gubben och jag *ler*



Carpe punctum

 

Tack för titten och varmt välkomna tillbaka *ler*


Varma kramar


Morgonens väder i Boliden : Dimma som solen försöker  att tränga igenom , +7,8 ...en vacker höstmorgon med andra ord *ler*


Dagens affirmation : Jag duger som jag är ...........


 
 
Ingen bild

Anki

11 september 2011 09:17

Va kul med ny kamera!Tog lite bilder igår på invigning av R-by ridsport centrum,ett Mekka för oss som gillar 4-fota.
Ska ta en kantarellrunda straxt,mjuk fibrokram från Blekinge

Berith

11 september 2011 13:30

Kan tänka mig att det är det , verkar vara en
mycket fin anläggning :))
Tack , sänder varma och mjuka fibrokramar tillbaka till dig min vän :))

 
Mita

Mita

11 september 2011 11:59

Men vad roligt, då får vi snart en bild på Mr Liverpools väninna...*blink*..tänk att du hittade dig en ny kamera.Jag vet att då har du och göra med att lära dig finesserna..*ler*..
Ha en fin,fin söndag,
Kram vännen♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

11 september 2011 13:28

Oja ...hahah...

Tack vännen :))

Varma kramar

 
Ingen bild

Inga-Lill

11 september 2011 17:50

Nog är det så, jag undrar hur många gånger jag åkt iväg för att shoppa något till mig själv och i stället kommit hem med något till någon annan. Detta hände ofta när barnen var små men det är inte stort bättre nu heller, hihi.

Kramar.

Berith

12 september 2011 07:43

Hahaha...ett underligt fenomen det där ;))

Varma kramar :))

 
Karin

Karin

11 september 2011 20:18

Så kul med en ny kamera, ser framemot många foton!
IKEA har faktiskt en del bra grejor!
Har du kollat vårt nya vardagsrum?
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

12 september 2011 07:41

Ja ...och inom en snar framtid så
har vi ett IKEA varuhus bara två timmars
bilåking bort ;))
Nej , ska göra det :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards