Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Välmående och lycka ........

Av Berith - 9 september 2011 07:15


Välmående är lycka ,  lycka är välmående


 Välmående och lycka är så mycket mer än en god hälsa , välmående är även att känna att det man gör är meningsfullt , välmående och lycka är även att hamna i ett "flow" lite nu och då ....att bli engagerad i något som gör att man glömmer både tid och rum och bara är i "flowet" ....

Välmående och lycka är även att ha positiva relationer , att ha människor omkring sig som man älskar och som älskar en för den man är .....

Välmående och lycka är också att ha positiva känslor , som närhet , kärlek ,och  glädje ....ja alla känslor som gör en glad och upprymd ...det är välmående och lycka ....

Välmående och lycka är också att känna tillfredställelsen då man presterat något som man känner sig stolt över ....


 välmående och lycka är så mycket mer än en sund och frisk kropp *ler*


Carpe punctum


Tack för titten och varmt välkomna tillbaka ....


Varma kramar



Morgonens väder i Boliden :  Mulet och en och annan regnskur , +13,3 ...det är skönt ute ...men det är lika skönt att ligga och mysa

i den nya kärleken och bara vara *blink*


Dagens affirmation : Jag älskar livet och livet älskar mig ..........


 
 
wiper

wiper

9 september 2011 16:38

Håller med om mycket du skriver i detta inlägg. Jag önskar att jag kunde vara positiv jämt men har inte den personligheten. Fast å andra sidan så njuter jag otroligt dom dagar jag mår bättre. Då är jag nästan hög och rusig ;))Jag visar däremot inte så mycket av negativa känslor utåt så dom flesta tror att jag nästan jämt är glad.

Just nu känner jag mig tillfredställd eftersom jag varit ute och promenerat i solskenet. Du har verkligen en poäng där. Du sätter i alla fall igång min hjärna ;)

Gillar dagens affirmation

Ha en härlig kväll
varmaste kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

10 september 2011 07:34

Tack Wiper :))
Jag är inte heller alltid på topp , det är
ingen ...vore man det så vore man ju inte mänsklig :))
Men det är skilnad på att ha en svacka och att fastna i ältarträsket :)

Tack vännen min , varma kramar :))

 
Monica

Monica

9 september 2011 17:54

Jag önskar dej en riktigt trevlig helg!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

Berith

10 september 2011 07:33

Tack Monica , önskar dig detsamma :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards