Direktlänk till inlägg 8 september 2011

En objuden gäst ...........

Av Berith - 8 september 2011 08:52

Man har hört av dem som har haft njurstensanfall att det

är den värsta smärta de någonsin har upplevt och kvinnor

som har haft ett njurstensanfall säger att de hellre föder barn

 ....det är inte ett dugg överdrivet !! *ler*


I tisdagskväll , när jag skulle resa mig upp från min nya kärlek (soffan)

för att göra mig i ordning för ett möte med Mr John Blund , så högg

det till i vänster sida , det kändes precis som en dolk gick rakt genom min

kropp , jag blev utan ben och gubben fick bära mig till sängen där jag

började att kallsvettas och vrida mig i plågor liknade förlossningsvärkar ,

fast tio gånger värre *skrattar*....Så här efteråt kan jag inte annat än skratta

åt eländet *ler*...tänk att en liten micro sten kan göra så förbaskat(ursäkta språket ) ont *ler*

Gubben ville ringa efter en abulans...men tjurig om jag är , så sa jag nej ,

detta går snart över(trodde jag i min enfald ;)) ....men efter ett tag blev smärtan så outhädlig att jag bad honom ringa och en abulans kom och jag fick morfin och något mot illamåendet ...men inte gav smärtan med sig ändå ...en dubbel dos senare så var vi på akuten  .....mer voltaren och en skiktröntgen senare så fick jag åka hem igen med förhållningsorder om att höra av mig om jag fick feber ......


Gårdagen gick åt till att sova och vila , för jag orkade inget annat , jag

är fortfarande i ett voltarensuppbortdomnande tillstånd (det är en himla tur att det finns medickament då man behöver dem ;)), så även denna

dag kommer gå i vilans tecken , för stenen är fortfarande kvar och skäver uti min lekamen ...jag hoppas att den snart ger sig av ...på frivillig basis ,

för annars blir det Umeå och sprängning som gäller ...hmmm.....ja ja , jag tar

det som det kommer , en dag i taget  och hoppas på att den objudna gästen tar sitt förnuft till fånga och ger sig av *ler*

 


Och som sagt , att föda barn är INGET i jämfört med ett njurstensanfall , det

har jag nu själv fått erfara *skrattar*


Ha en bra dag och njut av den , tack för titten och varmt välkomna tillbaka *ler*


Varma kramar


Carpe punctum


Dagens väder i Boliden : Mulet , uppehåll (just nu) och solen försöker att spricka igenom det gråa molntäcket , +13,9


Dagens affirmation : Jag är stark och ser positivt på livet  ...........

 
 
Ingen bild

Anki

8 september 2011 09:14

ojoj,vicket eeläände,skickar mjukkramar och hoppas med dig att det "löser" sig!

Berith

8 september 2011 09:39

Tack vännen :))

Varma kramar :))

 
Ulla

Ulla

8 september 2011 11:29

Kära Berith, vad synd om dig, det är fruktansvärt, får själv njur och gallstens anfall, och har nyligen haft ett, man blir inte människa på flera dagar, men drick mycket så kommer nog stenen snart, krya på dig vännen, kram

http://www.ullasglitter.se

Berith

8 september 2011 12:13

Stackars dig Ulla om du är utsatt för detta , för en gång är mer än nog tycker jag ....
och ja , jag dricker mycket :))

Tack vännen , varma kramar :))

 
Mita

Mita

8 september 2011 17:19

Men goaste vännen vilket elände, att det gör djävulskt ont kan jag förstå. Jag tyckte det räckte med dom gallstens anfall jag hade på 70-talet när ungarna var små. Fick stå med spyhinken bredvid när jag bytte blöjor ibland.
Hoppas din sten kommer frivilligt,och att du slipper eländet sen. Kan tänka mig att du är mör och trött nu,
Krya på dig vännen,
Varma kramar♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

8 september 2011 18:29

Det hoppas jag med vännen :))

Varma kramar

 
Karin

Karin

8 september 2011 19:13

Oj, oj vad händer! Stackars dig! Hoppas att du kryar på dig att att stenen kommer ut omgående.
DRICK!!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

9 september 2011 06:29

Tack Karin , ja jag dricker och hoppas
att stenen kommer ut av sig själv snart :))

Varma krama :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards