Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Min nya kärlek ...........

Av Berith - 3 september 2011 19:00

Som jag har väntat och längtat  och längtat och väntat...det sägas att den

som väntar på något gott aldrig väntar för länge ...så sant så !! *skrattar*

Först kändes det som en evighet att behöva vänta i åtta veckor på min nya

kärlek ...ja det blev faktiskt kärlek  vid första ögonkasten ...det sa bara klick

då jag klev in genom dörrar på Mio med gubben i släptåg ......


Gubben var mindre road och inte alls direkt imponerad då jag bad honom titta på min nya förälskelse som det bara skrek Berith om *skrattar*

Men då vi gick ut genom dörrarna igen , så hade vi gjort upp om att inom åtta veckor så skulle denna mjuka och tilldragande skönhet flytta hem till oss och

sagt och gjort ....nu står han äntligen här min älskade Mr Liverpool modell U *skrattar*


    (klickbara bilder)


  Gubben blev också nöjd och belåten över mitt val av den nya trotjänaren  , då han äntligen kom på plats och kunde visa vad han gick för (vad var det jag sa...men det sa jag aldrig....men tänkte det  , det gjorde jag  ;)) men nöjdas är nog gubben över sin mediahörna som nu funkar klanderfritt *skrattar*

Nu ska den fula takfläkten väck , ett ny matta och ett nytt soffbord införskaffas ja även en ny mediamöbel ska inhandlas och förstoringarna på Hjärtegullet ska också upp på väggarna och lite annat smått och gott   ...vårat hem börjar allt mer likna ett hem igen *ler* 


Nu ska jag krypa upp i min nya kärlek och mest toligen slumra till en film i full HD format tillsammans med gubben min *ler*


Önskar er alla och en var en riktigt mysig lördagskväll *ler*


Tack för titten och varmt välkomna åter *ler*


Varma kramar


Carpe punctum

 
 
Marie

Marie

3 september 2011 20:48

Vilken härlighet!!!

http://www.marieofsweden.se

Berith

3 september 2011 20:56

Haha..ja och skön är "han" också ;D

Varma kramar :))

 
Mita

Mita

3 september 2011 21:38

Underbar soffa, förstår att du blev kär på nytt..*ler*..men gubben behöver inte vara orolig eftersom han också kan njuta av den.
Kram vännen!

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

4 september 2011 07:40

Hahaha...precis ..haha

Varma kramar !

 
kristina

kristina

3 september 2011 22:45

Grattis till din nya kärlek.
Vad skönt med en förändring i livet. Allting blir roligare när man får något nytt.
Kram till dig och ha det gott i soffan!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Berith

4 september 2011 07:38

Tack Kraitina :)) Ja och det vr verkligen behövligt , den gamla totjänaren hade verkligen gjort sitt och sitt sina bästa dagar :))
Kram tillbaka :))

 
Michelin-Berith

Michelin-Berith

4 september 2011 00:31

Hej Berith
Jag måste bara få veta vart du har köpt dom gröna gardinerna?
Jag märker att du har samma problem som mig, det vill säga: att bara bli så där plötsligt förälskad i nånting bara så där...
Ha en fortsatt fin helg.. Hälsningar Berith med th också..

http://michelin53.blogspot.com

Berith

4 september 2011 07:36

Hahaha....ja och den känslan lyssnar jag alltid på för det blir alltid rätt i slutändan ...även om inte gubben tror det från början ...fast han borde ha lärt sig vid detta lagen att lyssna på mig och mina infall ;D
Gardinerna har jag köpt här i Boliden på ICA Extra :))

Tack Berith , min namne , önskar dig detsamma , varma kramar :))

 
Mita

Mita

4 september 2011 11:50

Jo tack,idag är huvudvärken borta,eller ja den försvann igår under dagens lopp...
Sommarvärmen har kommit tillbaks,ja det är väl en liten påhälsning förstås. Bäst att njuta innan den far iväg igen..
Kramen på dig♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

4 september 2011 12:31

Så bra och vd härligt , ja
passa på och njut av govädret :))

Varma kramar tillbaka

 
Karin

Karin

4 september 2011 19:02

Min nya kärleken kommer från IKEA på tisdag....
Och vi har en likadan svart fåtölj som ni har två st.
Kram Karin

http://:pixelmojan.se

Berith

4 september 2011 20:56

Så roligt , hoppas du/ni blir lika nöjda
som vi är :))

Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

5 september 2011 22:33

Du gjorde mig lite förskräckt, ny kärlek vadan detta, hihi. Snygg soffa, så praktisk där kan gubben sitta på ena sidan och du på den andra och ändå få plats med att lägga upp trötta ben.

Kramar.

Berith

6 september 2011 06:18

Det är ingen risk att jag byter
ut goa gubben min , Inga-Lill :)))
Men trotjänarna som tjänstgjort i flera
år , ja till och med på övertid ...dem
byter jag/vi ut efter som ;))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards