Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Lite nyttogöra och en hel del mys ...............

Av Berith - 29 augusti 2011 07:30

Att min helg har bestått av en hel del bakning ,

mys och bus , det har nog inte undgått någon *skratta*


Men Hjärtegullet och jag har även gjort en hel del annat *ler*

Vi har .....


   


...gått på promenad ....men raska och bestämda steg ,

Vagnen var överflödig ..."kan gå tälv" *ler*



   


Vi har även hälsat på Hjärtegullets go´a faster , som även är en mycket

god vän till mig och gosat med de nyinförskaffade kaninerna ...vilka

fick både mina och lillans ögon och näsa att klia ...men söta och goa

var de  , det tyckte både jag och Hjärtegullet *ler*


Vi har även gungat en hel del ,  lekt i sandlådan och sparkat boll *ler*


       


Vi har även plockat in en hel del äpplen , gubben hjälpte också till  , vi plockade äpplen både åt de stolta  föräldrarna (det är ju deras äppelträd ;))och åt oss själva ...det ska bli till äppelchutney , äppelkaka , äppelpaj och eventuellt lite äppelmos ...

Jag/vi känner mig/oss väldigt rik på äpplen just nu *skrattar*



Ja det var våran helg , en mycket trevlig och mysig helg , med

lite nyttogöra och  en hel del mys *ler*


Tack för titten och varmt  välkomna tillbaka *ler*


Varma kramar



Carpe punctum



Morgonens väder i Boliden : sol och +10,4 . ...det blir en ute dag idag och ta vara på govädret ...de gäller ju att passa på ....men först ska jag koka äppelchutney *ler*


Dagens affrimation  : Jag är värdefull .....




 
 
wiper

wiper

29 augusti 2011 11:36

Vad härligt att ditt barnbarn bor så nära så ni kan träffas när ni vill. Det måste verkligen berika livet. Vi har också äppelträd men har nästan gett bort allt för vi orkar inte baka ;) jag sitter vid datan för mycket men vi har äpplen kvar så jag skall baka några äppelkakor och frysa in.Affrimationen skall jag ta till mig ;)

Ha en fin måndag också
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

29 augusti 2011 13:58

Ja de berikar verkligen ens liv
de små liven :))
Tack vännen önskar dig detsamma !
Varma kramar :))

 
Mita

Mita

29 augusti 2011 12:10

En riktigt skön helg har ni haft,man behöver aldrig ha långsamt med småfolk i huset.
Mycket gott man kan göra av äpplen,
Jag sitter här med en gnagande oro i kroppen.Ida är på barnkliniken och dom ska ta en massa prover. Hon har för mycket vita blodkroppar, och jag är ju sån att jag befarar det värsta,
Kram vännen♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

29 augusti 2011 13:55

Men huvaligen då min vän ...
Håller tummar och tår att det inte
är något allvarligt !!
Mina tankar är hos lilla Ida och hennes
föräldrar , ja även hos dig min kära vän !

 
Karinn

Karinn

29 augusti 2011 17:17

Då förmodar jag att hjärtegullet ska baka äpplepaj och annat gott framöver:-))
Är du dagmamma till hjärtegullet?
Kram Karin

http://:pixelmojan.se

Berith

30 augusti 2011 06:02

Ja :))
Nej det är jag inte ...dottern jobbar kvällar och helger och mågen är i Garpenberg och jobbar varanan vecka ...så den veckan och helgen pappan är borta på jobb så är lillan hos oss :))
Fast hon står på kö till dagis...förskola ...men kvällar och helger kommer hon ändå att vara hos oss , då vi inte har någon ob förskola här ...och inte mig emot ;))

Varma kramar till dig goa Karin :))

 
Karin

Karin

29 augusti 2011 17:44

Tänk att du har släkt vid/på (??) Marsfjället!
Jag har läst Bernhards böcker 3 ggr minst, och min dröm har alltid varit att få åka dit, och uppleva de platser han skriver om. Det får bli nästa semesterprojekt, nu när vi är pensionärer.
Kram Karin

http://:pixelmojan.se

Berith

30 augusti 2011 05:55

Ja dit upp tycker jag verkligen att ni ska åka , det är en väldigt vacker och rogivande miljö och man känner historiens vindar och nybyggarnas hårda kamp för att överlelva ...

Ha det gott Karin , varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

30 augusti 2011 21:35

Vilken söt kanin men jag hade nog blivit som dig och ditt barnbarn, kliande ögon och näsa, hihi. Sen verkar det som om jag bor längre norrut än du, eftersom ni har äpplen, för här uppe ser man inga såna saker. Gubben påstår att det har med höjden att göra men jag tror mera på vinterns stränga kyla, vi kanske har rätt båda två. För med zon 7-8 är det inte mycket av såna saker som växer.

Kramar i mängd.

Berith

31 augusti 2011 12:36

Hahaha..du/ni bor närmare fjällkedjan än vad vi gör :))Och ja , ni har rätt båda två :))

Varma kramar :))

 
Marina

Marina

9 september 2011 20:19

Hej

Vilka underbara fina barnfoton och så stor hon har blivit.

:)

Kramis

Varma och kamratliga hälsningar Marina

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

10 september 2011 07:20

Hahaha...ja hon växer så det knakar :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards