Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

En sockerbagerska ........

Av Berith - 28 augusti 2011 14:30

Så fort den stolta modern cyklat iväg till jobbet

så ville Hjärtegullet baka muffins...fast jag omförhandade

till pajbak istället , för det blir lite väl enformigt att

baka muffins varje gång tycker jag  *ler*

Hjärtegullet älskar verkligen bak och matlagning ,

vad månde bliva av tösen ?? *skrattar*

En riktigt liten sockerbagerska är vad Hjärtegullet är *ler*


Det gäller att ta vara på denna tid , för det kommer

 en period då det är döööötrist att hjälpa till i köket  .....

men som med det är med alla perioder så är även den

perioden övergående *skrattar*



Dockan "Lilo" (Linus) skulle också vara med på ett hörn *ler*

Och det praktiska ICA förklädet al´a ICA påsen änvändes även

vid dagens pajbak  *ler*


I väntan på att pajen ska bli färdig , så går det lika

bra att smaska i sig en muffins från gårdagens muffinsbak *ler*


   


Jag och Hjärtegullet önskar er alla en fortsatt skön söndag ,

det ska vi ha  *ler*


Tack för titten och varmt välkomna tillbaka *ler*


Varma kramar


Carpe punctum


Dagens väder i Boliden : Mulet och +20 gradet , kvalmigt och fuktigt, duggregnet hänger i luften ...ett antingen eller väder , atningen vara ute och pyssla på eller inom hus och knåpa på med än det ena än det andra ...jag och Hjärtegullet har gjort både och *ler*

 
 
annie

annie

28 augusti 2011 14:49

Oj, så stor hon blivit!

http://febervals.blogg.se

Berith

29 augusti 2011 05:43

Japp , hon växer så det
knakar :D

Varma kramar :))

 
Mita

Mita

28 augusti 2011 17:14

Ja nog älskar småttingarna att baka,och slicka bunken..*ler*..men vad roligt man har tillsammans♥
Hoppas din dag varit bra..
Kram vännen♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

29 augusti 2011 05:42


Min dag har varit bara bra , hoppas
din varit detsamma vännen :))
Hahaha...ja att slicka bunken är
nog det bästa :))

Varma kramar till dig goa Mita :))

 
Karinn

Karinn

28 augusti 2011 20:35

Ja du, det gäller att ta vara på hjälpen!
Min man hade gillat att det blir muffins och paj varenda dag! Vem äter???? Tur det finns frys.
Kram Karin

http://:pixelmojan.se

Berith

29 augusti 2011 05:40

Boffe (bonusmorfar) har heller inget emot
att det bakas ofta och mycket :))
Hjärtegullet brukar även ta hem och bjuda sina föräldrar och resten fryses in :))
Och ja Karin , det är verkligen tur att det finns frys ...haha

Varma kramar :))

 
irja

irja" title="http://Talisten.bloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">Talisten.bloggplatsen.se]irja[/url]

29 augusti 2011 00:56

Alltid trevlig med en hjälpande hand i köket,,,,och man bör ju smida medans järnet är varmt ,ler,och så länge de vill vara med på ett hörn.... Sen kommer de nya intressen
Ha det bäst vännen...
KramiZ IA.....

http://40- Talisten.bloggplatsen.se

Berith

29 augusti 2011 05:38

Haha...ja det gör det Irja :))
Ha en bra dag goa vän :)

Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

30 augusti 2011 21:22

Visst ska man ta vara på de åren som barnen vill hjälpa till, för en sak är säkert de lär sig något för livet. När de sen kommer upp i tonåren så kan de laga mat och baka, själva utan att bli ombedda.

Kramar.

Berith

31 augusti 2011 12:41

Ja verkligen och sedan sitter det i ryggmärgen för resten av livet ;))

Varma kramar :))

 
Marina

Marina

9 september 2011 20:17

Hej

Vad duktig hon är i köket.
Roligt att hjälpas åt.

Kramis

Varma och kamratliga hälsningar Marina

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

10 september 2011 07:20

Ja och roligt tycker hon att det är
också :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards