Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Stök , bök och trevligt främmande ........

Av Berith - 24 augusti 2011 20:15

Till Oknyttens stora glädje så bestämde sig "jaget" att göra

höst ute i trädgården idag...det har varit ett perfekt väder

här i Boliden idag för utomhusgöromål *ler*


Jag har plockat bort alla sommarblommorna , för utom två , den på

det lilla bordet på altanen och en nedanför , jag skurade även  paradisaltanen och utsidan på fönstren på baksidan av huset blev putsade ...då man har ej öppningsbara fönster så får man stå ute och putsa dem , på baksidan är det inget problem för där står man tryggt på altanen , men föstren på framsidan av huset putsar man med livet som insatts då man måste stå och balansera på en trappstege ...så dem fick vara idag.....får se hur det känns imorgon om jag har lust att utmana ödet och vilket humör vädergudarna är på om jag förbarmar mig över dem ...det är ingen panik om det inte blir av i morgon , för än ser vi ut genom dem *blink*



Den stora möblegruppen på altanparadiset har jag plockat bort ,

men den lilla fick stå kvar ...september kan bjuda på många fina

dagar som är som gjorda för att sitta ute och dricka te/kaffe *ler*



Av den anlednigen fick även de sköna solstolarna stå kvar i

lähörnet på altanparadiset ...många sköna filosofiska stunder

har jag haft i dem under sommaren och ett par till ska det nog

hinna bli innan de åker in för vintern , mina Buddhor som har stått

i humlekojan hela sommaren har fått flytta upp på altanen , för

att dela mina filosfiska tankar och funderingar i den sköna höstsolen *ler*



Se där ...små söta tennisskor ...vems kan de vara ??

Hjärtegullets så klart  som kom för att hjälpa "mimmi"

medans hennes stolta mamma var på personalmöte *ler*


Min go´a vän till lika Hjärtegullets faster kom även hon på

besök och det blev te och mackor och en hel del babbel om allt

mellan himmel och jord  ute i lähörnet i den varma augustisolen *ler*


            


Efter middagen så tog hjärtegullet med sig Boffe och skjutsade

honom på åkgräsklipparen (det ska börjas i tid ;)) hem till deras

 gård och de hjälptes åt att klippa gräset , för Hjärtegullets stolta pappa

äri Garpenberg och jobbar och denna gång blir han borta i tre hela veckor ,

då han åker direkt till Sandö för att göra färdigt brandmannautbildningen .


   


Hjärtegullet tröttnade efter ett tag , så då satte vi oss på bänken i den sköna aftonsolen och Hjärtegullet sjöng Björnen sover för full hals *skrattar*


Så dök en lekkamrat upp till lilla Hjärtegullet med sin go´a mamma

i släptåg  *ler*

Lille Prinsen och hjärtegullet  börjde leka och det blev dax för

Jag och gubben att återvända hem till vårat igen *ler*


 


Detta var min dag i det härliga sensommarvädret , hoppas eran

dag har varit lika bra som min *ler'


Nu ska jag umgås med mina oknytt och vara lite halvt om halvt

social med gubben innan jag slocknar i den sköna tvfåtöljen *ler*


Ha en riktigt mysig onsdagskväll och tac för besöket och varmt

välkomna tillbaka *ler*


Varma kramar


Carpe punctum


 
 
wiper

wiper

25 augusti 2011 08:24

Du och din man har precis en sån altan som jag skulle vilja ha på vårt hus. Vad mycket du fått gjort. Vi har kvar våra möbler ute också men vi kommer nog inte att sitta där mer. Ni har ju tak över huvudet och då är det härligt att kunna sitta så länge som möjligt ute och njuta. Flickan är ju så söt och vilka fina bilder du tar på henne. Verkligen häftig bild när flickan och mannen åker på åkgräsklipparen

Ha en jättefin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

25 augusti 2011 12:51

Tack vännen min :))
Jag tror vi har många fina höstagar framför oss att se fram emot ...dagar som är som gjorda för att sitta ute och njuta :))

Tack önskar dig detsamma min goa vän , varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

28 augusti 2011 11:45

Så då har du lärt dig Björnen sover, vad bra då kan du väl sjunga den här för oss, hihi. Det är så roligt med barnen när de börjar sjunga, ta vara på den för den tiden får man aldrig tillbaka. Jag minns när min mellesta började på lekis, där sjöng de Yllevisan men han lärde sig inte hela för han tyckte att det räckte med "ylle, ylle på er allihop". Det hörde jag hela dagarna vad han än gjorde, jag försökte lära honom resten men han var inte mottaglig utan fortsatte med det han tyckte var roligt.

Så du har städat undan för hösten, ja här har gubben varit ute och plockat undan för vintern den kommer här vare sig vi vill eller inte. För min del kunde den gärna få utebli, för jag har inget behov av den men för barns skull är det väl bäst om det ramlar ned lite snö.

Kramar.

Berith

28 augusti 2011 13:56

Ja det händer en hel del nu , jag tar vara på varenda stud och njuter verklig av all den tid vi har tillsammans :))

Ja vi ar plockat undan det mesta , skönt att ha det gjort :))
Jag tar gärna snö ..som du vet så gillar jag alla årstider , trots att det är högsäsong för oknytten :))

Varma kramar :))

 
Marina

Marina

9 september 2011 19:42

Hej

Ja, hösten har närmast sig med stormsteg nu här och det har regnat mycket en tid hos mig här.

Duktig du är att putsa fönster.
Fina och härliga fotografier som berättar mycket som du har lagt in, skoj att se.

Kramis

Vänliga kvällshälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

10 september 2011 07:24

Japp och jag älskar hösten lika
mycket som jag älskar de andra årstiderna ;))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards